• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huollossa rikkoontuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iltsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Huomasin vasta eilen, että viimevuonna kun moponi oli ollut huollossa olivat he siellä saaneet katteen hieman rikki ja korjanneet sen teipillä. Nykyisin kate repsottaa hieman, koska sellainen "kiinnityskohta" oli mennyt halki.
veryangry.gif

Mitähän tälläisessa tilanteessa pitäisi tehdä? Jos nyt lähden sinne huoltoon eivät he varmaankaan myönnä rikkoneensa sitä... Toisekseen mopokaan ei tullut edes kunnolla kuntoon.
bawling.gif

Tällaisissa tilanteiden varalta, pyörä tulisi aina tarkastaa huollon jälkeen ja tehdä valitus heti ennen liikkeestä poistumista. Muuten voit olla aika heikoilla ton suhteen.

Tällaisissa tilanteiden varalta, pyörä tulisi aina tarkastaa huollon jälkeen ja tehdä valitus heti ennen liikkeestä poistumista. Muuten voit olla aika heikoilla ton suhteen.
Näin on. Tosiaan kun oli teipillä korjattu, niin en huomannut sitä silloin. Nyt vasta kun pesin ja vahasin sen niin huomasin, että "kiinnitys" oli irronnut talven tai pesun aikana.

confused_orig.gif
Ja mikähän huoltomesta mahtaa olla kyseessä ....??? Luulisi nyt prkl nykypäivänä kunniotusta herättävän huoltoliikkeen myöntävän suosiolla ja soittavan asiakkaalle ennen pyörää huollosta noudettaessa , että heille on sattunut pieni kämmi ja että pyörä valmistuu hieman odotettua myöhemmin .... ja tietysti laittavat uuden osan ja omaan piikkiin
crazy.gif
crazy.gif

Ihan sama juttu. Pyörä oli huollossa ja 15-16v kesäpojat irroitteli katteita , ei varmaan kasatessa paljon kokemusta kiristysvoimasta ja tuskin momenttiavainta käytti. kiinnikkeestä näki (vaalea venymä) ja siitä se sitten myöhemmim murtui.:vi**ttaa:

Voi olla, että korjaavat tuommoiset mokat. Jos eivät niin firmojen nimet tänne ja laitetaan viidakkorumpu pärisemään. Tästä kannattaa mainita sitten siinä yhteydessä, kun olet asiasta puhumassa liikkeessä.

Kannattaa muuten itse riisua fillari katteista, kun vie huoltoon. Vähemmän särkevät guttaperkkaosia ja vähemmän menee laskutukseen kesties työtunteja. Mutta tietysti massimiesten mielestä tää kuulostaa ihan
033102ass_1_prv.gif

Älä käsitä väärin, en syytä sinua vaan kysyn ihan mielenkiinnosta, oletko varma ettei ole ollut jo ennen huoltoa rikki?
Koska sellaisiakin ihmisiä tunnen, että jos jotain vikaa jostain löydetään, niin syytetään aina jotain tai jotakuta?

Itse tekemällä saa sellaisen huollon kuin haluaa/sattuu tulemaan.Eipä voi ainakaan syyttää kuin itseänsä jos menee jotain päin persettä.
tounge.gif

Älä käsitä väärin, en syytä sinua vaan kysyn ihan mielenkiinnosta, oletko varma ettei ole ollut jo ennen huoltoa rikki?
Vähän samansuuntaisia ajatuksia... Meinaan, että noi muoviosat, tai paremmin niiden kiinnityskohdat menee rikki ennemmin - tai myöhemmin. Ja jos on vaikka aiemmin kiristetty hieman liikaa, niin seuraavalla kerralla sitte hajoaa ja saattaa hajota jopa jo avattaessa.

Tuskinpa saat liikkeestä syyllistä, jos kyseessä ei ole ihan uusi pyörä ja / tai aiempia huoltoja on tehty muuallakin..

Huomasin juur äsken(puol tuntia sitten) että omassa pyörässä on pakoputkessa skraiduja ja kromit lähteneet pieneltä alueelta. Jälki ei ole iso mutta vituttaa kuitenkin. Itse EN ole jälkeä tohon aikaiseksi saanut, vaan lähes tulkoon ainoa vaihtoehto on, että huollossa ovat pojat tyrineet...Pyöräni kun oli huollossa runsas viikko sitten. Oon ajanut kyllä tuon jälkeen jonkun verran, mutta huomasin naarmut kun olivat ruostuneet. Turhahan sinne on enää mennä narisemaan kun aikaa on jo kulunut, mutta vitutuskäyrä on silti korkeella...
veryangry.gif
mad.gif

Huomasin juur äsken(puol tuntia sitten) että omassa pyörässä on pakoputkessa skraiduja ja kromit lähteneet pieneltä alueelta. Jälki ei ole iso mutta vituttaa kuitenkin. Itse EN ole jälkeä tohon aikaiseksi saanut, vaan lähes tulkoon ainoa vaihtoehto on, että huollossa ovat pojat tyrineet...Pyöräni kun oli huollossa runsas viikko sitten. Oon ajanut kyllä tuon jälkeen jonkun verran, mutta huomasin naarmut kun olivat ruostuneet. Turhahan sinne on enää mennä narisemaan kun aikaa on jo kulunut, mutta vitutuskäyrä on silti korkeella...
veryangry.gif
mad.gif
biggrin.gif

veryangry.gif
mad.gif
biggrin.gif
Mikäs sua naurattaa? Vahingoniloa?  
033102ass_1_prv.gif
sulle!
mad.gif

Huomasin vasta eilen, että viimevuonna kun moponi oli ollut huollossa olivat he siellä saaneet katteen hieman rikki ja korjanneet sen teipillä.  Nykyisin kate repsottaa hieman, koska sellainen "kiinnityskohta" oli mennyt halki.  
veryangry.gif

Mitähän tälläisessa tilanteessa pitäisi tehdä? Jos nyt lähden sinne huoltoon eivät he varmaankaan myönnä rikkoneensa sitä... Toisekseen mopokaan ei tullut edes kunnolla kuntoon.
bawling.gif
Minkä ikäinen pyörä? Jos uuden karhea niin sitten oletuksena voi olla että huollossa rikottu mutta jos pyörä on joku viime vuosituhannen peli niin kannattaako ensimmäisenä alkaa syyttämään huoltoa että ovat sen rikkoneet?
Eiköhän nykypäivänä liike ole vastuussa teoistaan ja myös halua itse että hommat hoidetaan järkevästi asikasta kohtaan.
Ei mopohuollotkaan nyt sentään niin kivikaudella voi enää olla.
Jos joku liike suorittaa oikeasti hommat miten sattuu ja ei ota niistä vastuuta niin sitten laittaisin kyllä infoa tänne muillekkin.
Pitäkää järki mukana näissä jutuissa. en nyt väitä etteikö sinun katteesi voisi olla rikottu huollossa.
Periaatehhan on aina ollut autopuolellakin se että huollossa on tullut kaikki viat ja siellä on suurinpiirtein hakattu lekalla autoja päivät pitkät.
Suomalainen lähtee liikkeelle -minä,minun,vituttaa,muut syyllisiä- grrrrrrrrr!!!
Omissa vehkeissä (enkä nyt puhu niistä vehkeistä -ettei saivartelijat pääse iskemään) ei voi vikoja olla, jos on ovat muut siihen syyllisiä tai vähintään maksuvastuussa.
Näin se vaan menee.
Mutta kuten sanottua jos liike toimii hölmösti eikä vastaa teoistaan niin toki infoa muille. Siinä tulee äkkiä pakko toimia niinkun pitää jos haluaa asiakkaita.
Ja pakkohan on tunnetusti paras opettaja...

veryangry.gif
mad.gif
biggrin.gif
Mikäs sua naurattaa? Vahingoniloa?
033102ass_1_prv.gif
sulle!
mad.gif
Lähinnä se että et ole päästänyt viikon aikana kertaakaan mopoa silmistä vai kuinka? Munkin autossa on lommo ovessa, huollossa varmaan tullut! Vahingoniloinen tai kateellinen en osaa olla hoitakoot muut sen puolen.

Kuten sanoin, se että nuo naarmut olisi huollossa tulleet on LÄHES tulkoon ainoa vaihtoehto. Huollon jälkeen kilometrejä tuli muutamana päivänä ehkä 100-150. Yöt pyörä on lukitussa tallissa. No, tallikaverit ovat tietysti saattaneet kolhia sitä...tai toiset motoristit jokirannassa Turussa viime keskiviikkona....epäilen kuitenkin ettei näin ole käynyt.

Vaan mitäpä mä näitä sulle selittelen. Minä sen sijaan sain hyvän syyn maalata putket mustiksi...
tounge.gif

Back