• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hukkapätkä koeajoi Hayabusan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yleensä kun lukee näitä Bussijuttuja niin kukaan ei koskaan löydä tästä maailman nopeimmasta sarjavalmisteisesta moottoripyörästä mitään haukuttavaa. Usein tuntuu siltä, että Bussi on pyhä lehmä josta kenenkään ei tule lausua pahaa sanaa jos haluaa hampaansa säilyttää.

Tuntui todella hienolta lukea kerrankin puolueeton mielipide, jossa lueteltiin myös Bussin heikkouksia.
thumbs-up.gif
Onhan siinä puutteita ja vikojakin, vaihdenäyttö olis tärkee musta, sitten vikoja vois luetella vaikka kolahteleva etupää, nykivä hidasajokäynti, painavahko käänneltävä ripeessä rata-ajossa, ryyppy sais olla automaattinen, kierteet menee helposti taka-akselilta (mutterista) kytkin saattaa olla sellanen laukasulaite vanhemmissa jos kiihdyttelee kovasti vaikka valoista...kytkin neste myös alttiina ketjuista tulevalle mustalle rasvalle (värjää nesteen) kallistusvarat kakspäällä loppuu aika nopeesti jos tyttö ollut ruoka-aikaan kotosalla jne...
tounge.gif

Jonkin verran tuplaäksää ja busaa harkinneena olen seurannut aika tiiviisti keskusteluja ko. mopottimista. Mielikuva xx:n luotettavuudesta on vahvistunut ja ainakin busaan verrattuna luotettavuus on huomattavasti parempi. Mutta kun kaikki ei ole vain siitä kiinni, jokin tuossa busassa(kin) vaan kiehtoisi
nixweiss.gif

Käytännössä mietteeni tarkoittavat sitä, että busan uskaltaisin ostaa vain vähän ajettuna tai uutena. XX:n uskaltaisin ostaa paljonkin ajettuna.

Mut nää nyt on vaan näitä persaukisen jorinoita ja haaveita
cool.gif

No eipäs liioitella. Kyllä on moneen kertaan todettu, että se on h****tin ruma!
biggrin.gif

Ja mä sanon ainakin suoraan, että ulkonäkö on tärkein asia moottoripyörässä. Nimittäin siinä mielessä, että missään tapauksessa ei tulis rumaa pyörää ostettua, vaikka se muuten olisi ominaisuuksiltaan miten täydellinen!
Niin, kauneushan on katsojan silmässä. Syvempi ymmärrys Busan ulkonäköön tulee kun tietää miksi se on sen näköinen. Btw, mun mielestä tuo sun kawas on aivan helvetin ruma.  
wink.gif
Hehee... jos muuten on mopo täydellinen, niin ulkonäön voi aina haukkua. Se kun on makuasia.
tounge.gif

Se kumpaa täydellisellä mopolla tarkoitan jääköön arvailtavaksi...
wink.gif

Kyllä se busa on kulttipyörän maineen ansainnut, mutta xx on ihan tavanomainen sport-touting. Sen näkee jo ihan pienellä ajolenkillä kun jokatoinen mopo on xx, niin voi todeta että se on inflaation kärsinyt malli ja ajatelkaapas muutaman vuoden päästä xx:ää on myynnissä 100kpl pörssissä, eli hinnat tulee lujaa alas. Ei oo saksassakaan halpoja busia, eli hinnan voi olettaa aika hyvin pysyvän.
Vielä siitä kestävyydestä: Keskimäärin busat saa varmaan sikaa hieman enemmän kuin xx:ät joita on niin paljon.

Kyllä se busa on kulttipyörän maineen ansainnut, mutta xx on ihan tavanomainen sport-touting. Sen näkee jo ihan pienellä ajolenkillä kun jokatoinen mopo on xx, niin voi todeta että se on inflaation kärsinyt malli ja ajatelkaapas muutaman vuoden päästä xx:ää on myynnissä 100kpl pörssissä, eli hinnat tulee lujaa alas.
On jo vähän turhan tavallinen. Montako "Jipii, ostin uuden pyörän - Honda CBR 1100 XX!!!" juttua tälläkin palstalla on ollut tämän vuoden puolella?

Tupla X:ien omistajien pitänee opetella oma rekkarinsa ulkoa, että löytää pyöränsä parkkipaikalta. No, jokainen tyylillään...

Mulla oli myös Thundercat ennen kuin vaihdoin sen Busaan muutama viikko sitten. Busalla reilut 1000km ajaneena voin sanoa, että ei se ainakaan itselleni huono vaihtoehto ollut Yammun jälkeen.

Eniten ihmettelyä omalla kohdallani aiheutti istuinkorkeus, joka tosiaan on jonkun verran matalampi kuin Thundercatissa. Ajoin tankillisen yhdellä istumalla, mutta en saanut itseäni kipeäksi(tämän enempää). Nopeudenrajoitinkin istui takana tyytyväisenä.

Käynnistyksessä, eikä missään muussakaan Busaan liittyvässä ole ollut valittamista. Päinvastoin  
buttrock.gif

No niin, eiköhän tässä nyt taas ole Busaa ylistetty ihan tarpeeksi  
bowdown.gif

Ajokilometreistä versus kestävyys,koskien Honda-Suzuki on asia jossa Suzukin luotettavuus koneen kestosta alkaa jo 80-luvulta.Ei kannata säikkyä Busan kilometrejä,nimittäin tiedän erään henkilön joka avasi kovasti rullanneen Busan motin ja sisältä löytyi jopa hoonausjäljet vaikka kyseisellä pelillä oli ajettu +60tkm...jopa enemmän(muisti saattaa pettää)...kuitenkin Jassulle ja muille 'hieman' lyhyemmille kuskeille tiedoksi.Itse olen 174cm ja tuplakuplalla ainakin minä sain ilmavirran kohoamaan paremmille tasoille,joten suosittelen sen käyttöö ainakin kuskin ollessa alle 180cm...miksei tietty muillekkin.Pitempien kuskien kommentteja voitte käydä tsekkaamassa http://www.busanistit.org -sivustoilta.Pitkiä(kin) kuskeja busanisteista toki löytyy...jopa muutama nainenkin....
Käyntiinlähdöstä senverran,että ryyppy saisi toki olla automaattinen,mutta pieni ryyppyhanikan käyttö kylmään mosaan auttaa toki...ja siihen tottuu....
Nykimisen saa pois säädöillä,koska Busan boxia pystyy säätämään hieman,jolloin nykiminen helpottaa huomattavasti.
Kyytiläinen tykkää istua Busan takapenkillä,niinkuin tulikin jo selväksi.Noh,tässä tällaista...mikäänhän ei ole täydellistä,mutta minä en Busastani hevillä luovu...koska hyvän makuun olen päässyt....

Sitä tuossa aloin miettimään, onko busan etujarru luonnostaan huomattavasti raskaampi käyttää kuin XX:n? Eli onko raskaskäyttöinen etujarru Busan vika vai ominaisuus? Tehokas se kyllä on kun puristaa voimalla, ja toiseksi, tuohon voiman käyttöön tottuu muutamassa päivässä.
Mietin vaan kun XX:ssä riitti kun kahdella sormella hiukan hipaisi kahvaa, niin mopo pysähtyi vaikka radalla kaahatessa.
nixweiss.gif

ps. originaalit palat ei ole läheskään lopussa.

Joo'oh, tasan 5kk koeajon jälkeen oma busa seisoo tallissa.

Koeajamani peli (vm 03) oli tosiaan höystetty sekä kokoputkistolla että power commanderilla, oma (vm 05) on vakio joten äänipuoli muistuttaa singeriä miehekkään mörinän sijaan. Nyt on harkinnassa pidänkö pyörän vakiona vai haenko pillit ja pc:n tuohon.

Ainoa mikä jarruttaa hankintapäätöstä on se paska seikka että nykyään pyörän muutoksista tulevat sanktiot vaikuttavat ajokorttiin ja rapsauttelevat pahimmillaan päiväsakkoja - ei kiva. Myöskään ajatus kilpien irtiruuvauksesta tienpäällä ei kuulosta kovin hyvältä.

Noh, nyt on muutama kk aikaa koska ajoin pyörän suoraan liikkeestä talliin talvehtimaan - keväällä sitten seuraavankerran mietitään pitääkö äänipuoleenkin alkaa panostamaan
biggrin.gif

Joo'oh, tasan 5kk koeajon jälkeen oma busa seisoo tallissa.

Koeajamani peli (vm 03) oli tosiaan höystetty sekä kokoputkistolla että power commanderilla, oma (vm 05) on vakio joten äänipuoli muistuttaa singeriä miehekkään mörinän sijaan. Nyt on harkinnassa pidänkö pyörän vakiona vai haenko pillit ja pc:n tuohon.

Ainoa mikä jarruttaa hankintapäätöstä on se paska seikka että nykyään pyörän muutoksista tulevat sanktiot vaikuttavat ajokorttiin ja rapsauttelevat pahimmillaan päiväsakkoja - ei kiva. Myöskään ajatus kilpien irtiruuvauksesta tienpäällä ei kuulosta kovin hyvältä.

Noh, nyt on muutama kk aikaa koska ajoin pyörän suoraan liikkeestä talliin talvehtimaan - keväällä sitten seuraavankerran mietitään pitääkö äänipuoleenkin alkaa panostamaan
biggrin.gif
Pikkasen säästät rahaa, kun et osta sitä PC:tä. Slipareilla riittää ihan hyvin oman boksin säädättäminen!

Tre-mod kannattaa laittaa, Bussi muuttuu sillä aika paljon herkemmäksi osakaasulla 1-4 vaihteilla.

Pikkasen säästät rahaa, kun et osta sitä PC:tä. Slipareilla riittää ihan hyvin oman boksin säädättäminen!
Jooh, no mä oon sen verran ronkeli että on ainoastaan yksi putkimalli mikä busaan sopii - se on tuo devilin highmount-tuplasetti joka on ainoastaan saatavana kokoputkistona
smile_org.gif
Se että riittääkö susnan oman boxin säädöt tuollaiseen niin en osaa sanoa.

sanoi:
Tre-mod kannattaa laittaa, Bussi muuttuu sillä aika paljon herkemmäksi osakaasulla 1-4 vaihteilla.
Nyt on pakko paljastaa oma tyhmyyteni ja myöntää etten tiedä mikä tuo on
omg.gif

Jooh, no mä oon sen verran ronkeli että on ainoastaan yksi putkimalli mikä busaan sopii - se on tuo devilin highmount-tuplasetti  joka on ainoastaan saatavana kokoputkistona
smile_org.gif
Se että riittääkö susnan oman boxin säädöt tuollaiseen niin en osaa sanoa.

sanoi:
Nyt on pakko paljastaa oma tyhmyyteni ja myöntää etten tiedä mikä tuo on  
omg.gif
Joo, mä kyllä meinaan laittaa kanssa nyt PC:n kun pistin kokoputken Gixxeriin.

Alla linkki topikkiin, jossa löytyy juttua TRE-modista. Eli kyseessä on vastus joka huijaa ECU:a niin, että koko ajan olisi 5. vaihde päällä. Tällöin käytetään koko ajan optimaalista sytkäkarttaa.

Ilman TRE-modia Suzukissa on 1-5 vaihteille puoleen kaasuun asti eri sytkäkartat, jotka eivät ole herkkyyden kannalta parhaita. Sillä siitä on koitettu tehdä helpompi ajaa; ei ole joidenkin mielestä "liian" herkkä jne..

TRE-mod: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....21;st=0

En tiedä mikä siellä etelässä on meininki mutta niinä kahtena kertana kun olen sinivuokkojen kanssa ollut tänä kesänä tekemisissä ei pyörässä oleva Yoshin 4-2-1 kokoputki ole kiinnostanut kyttiä paskan vertaa. Kortti tosin vietiin molemmilla kerroilla mutta ihan eri syistä...
lookaround_orig.gif

En tiedä mikä siellä etelässä on meininki mutta niinä kahtena kertana kun olen sinivuokkojen kanssa ollut tänä kesänä tekemisissä ei pyörässä oleva Yoshin 4-2-1 kokoputki ole kiinnostanut kyttiä paskan vertaa. Kortti tosin vietiin molemmilla kerroilla mutta ihan eri syistä...  
lookaround_orig.gif
No, ainakaan mun kohdalle ei ole täällä etelässäkään sattunut sellaisia sinivuokkoja, että niitä kiinnostais mikä putki pyörässä on kiinni..

lookaround_orig.gif
No, ainakaan mun kohdalle ei ole täällä etelässäkään sattunut sellaisia sinivuokkoja, että niitä kiinnostais mikä putki pyörässä on kiinni..
Onkohan yleensäkään missään puututtu tuohon viime vuosina?

lookaround_orig.gif
Onkohan yleensäkään missään puututtu tuohon viime vuosina?
Kyllä vain. Viime kesänä mp-poliisi pysäytti kilven takia ja samalla tuli puheeksi putki joka ei mulla siis ole alkuperäinen vaan suhteellisen kova ääninen akran pönttö. Selvisin siitä sanomalla että on muutoskatsastettu ja niinhän se oikeasti onkin edellisen omistajan toimesta. Ei sitä sitten tiedä että olisko siitä jotain tullut jotain mutta kiinnosti kuitenkin.

Back