Huippunopeutesi soralla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nostalgia
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Huippunopeutesi soralla -

• En aja soralla

Ääniä: 2 25,0%
  • 95km/h

Ääniä: 1 12,5%
  • 100km/h

• 105km/h

• 110km/h

• 115km/h

• 120km/h

Ääniä: 0 0,0%
  • 125km/h

• 130km/h

• 135km/h

• Ääniä yhteensä
    8
Tuossa Nostalgian kuvassa sellainen enskamiehen unelmatie, kyllä tuota ajaa matkavauhtinakin 80-100 eikä mammakaan vielä siinä vaiheessa ala suden lailla ulvomaan takapenkillä.

Minun tapauksessani kyseessä on ollut suljettu rata-alue, jossa useampi kilometri vapaata paanaa. Pinta vastasi hyväkuntoista perustietä, eli oli jonkin verran irtokiviä mutta ei haitaksi asti.

Minun tapauksessani kyseessä on ollut suljettu rata-alue, jossa useampi kilometri vapaata paanaa. Pinta vastasi hyväkuntoista perustietä, eli oli jonkin verran irtokiviä mutta ei haitaksi asti.
ihan uteliaisuuttani haluaisin kyl tietää että paljonko siinä oli suoraa osuutta missä kokeilit,ja kuin leveää se tie oli??
ja että pysyykö siinä vielä niitä irtokiviä väistämään???
buttrock.gif

Kyllä sellaisella tiiviiksi pakkautuneella hienolla hiekkalla on aika hyvä pito katurenkaallakin. Speedfourilla missä rengastuksena pilotpowerit pystyi ihan hyvin keulimaankin tuollaisella alusta eli jos suht tasaista suoraa on niin kyllä sitä vauhtia tulee melkolailla samaan tapaan kuin asfaltillakin.

No eihän niitä kiviä enää siinä vauhdissa väistämään pysty. Radalla oli suoraa osuutta noin kilometri, mutta karteet suoran päissä oli todella loivia, joten niissäkin pystyi ajamaan reilua satasta. Leveyttä tiellä oli 15-20 metriä paikasta riippuen.

No eihän niitä kiviä enää siinä vauhdissa väistämään pysty. Radalla oli suoraa osuutta noin kilometri, mutta karteet suoran päissä oli todella loivia, joten niissäkin pystyi ajamaan reilua satasta. Leveyttä tiellä oli 15-20 metriä paikasta riippuen.
okei,räyhäkkää menoa...
bowdown.gif

mä en kyl onnistuis tuossa mitenkään...
turvallisia kilometrejä vaan
062802jumpie_prv.gif

Kaippa se jossain tuolla reilun puolentoista sadan kieppeillä pyörii. Aikanaan Näsäri näytti mittariin soralla 140km/h, GPZ:lla pääsi jo selkeesti kovempaa, mutta kahdella edellisellä on jo oppinut katsomaan tietä mittarin sijasta.

230 kaks päällä (todellinen varmaankin 200+), alamäessä pyörä keuli, eli meni vaakatasossa mäen alas. "Soratie" oli lähes asvaltin veroiseksi painunutta hiesua... Siinä kumikin vinkui, kun vähän lähetti. Keskellä ajolinjaa ei ollut kuoppia, vaan ne olivat auton renkaiden urissa.
Nyisin ko. tiestä on mäet loivennettu ja pallitkin laskeutunut, joten en tekisi uudestaan. Ihan yleisellä tiellä 80 -alueella... aikaa on kulunut sen verran, että kyseinen rike on varmasti vanhentunut. Vuosihan oli 1990 tai -91.

Äänestin satasta, mutta sehän riippuu siitä, onko tie miten mutkainen. Kyllähän sitä suoralla painaa vaikka miten kovin, mutta tiukoissa mutkissa aletaan kysyä taitoa ja renkaan pitoa. Mulla on ollut pulaa molemmista
smile_org.gif

230 kaks päällä (todellinen varmaankin 200+), alamäessä pyörä keuli, eli meni vaakatasossa mäen alas. "Soratie" oli lähes asvaltin veroiseksi painunutta hiesua... Siinä kumikin vinkui, kun vähän lähetti. Keskellä ajolinjaa ei ollut kuoppia, vaan ne olivat auton renkaiden urissa.
Nyisin ko. tiestä on mäet loivennettu ja pallitkin laskeutunut, joten en tekisi uudestaan. Ihan yleisellä tiellä 80 -alueella... aikaa on kulunut sen verran, että kyseinen rike on varmasti vanhentunut. Vuosihan oli 1990 tai -91.
ohhoh....
nyt alkaa tulla jo aika kovaa kyytiä... eihän näitä ihan tosissaan voi ottaa...
062802jumpie_prv.gif

ei jumalauta....hahhahah...äijät vetää kyllä siihen malliin ettei mahda enää kovat Dakarin kävijätkään pystyä samaan??!!??
että kaks päällä yli 200 ja keulien vielä....
nixweiss.gif

tai sitten mä olen vaan niin kateellinen....ku ei tuohon rohkeus riitä,vaikka moneen riittääkin..
vai että alamäessä vaakatasossa....voi juma....
idea3.gif

Back