• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huijareita tien päällä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RoadRunner
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Johtopäätös -> vielä on viisaitakin ihmisiä jotka osaa pysyä erossa näistä vähemmistöistä.
Omat kokemukset hevosurheilua harrastavasta etnisestä vähemmistä ovat huonot,

"paska porukkaa :hanuria:antaisivat muiden olla rauhassa niin saisivat itsekin olla"
Aamen! Sitä ei voisi enää paremmin sanoa.
bowdown.gif

Heinäkuussa kohtasin tälläisen tapauksen pohjois-satakunnassa (siis aivan keskellä metsää, Siikaisten ja Kankaanpään puolivälissä)
Autona oli valkoinen Ooppeli, josta kuulemma bensa loppu.
Sormusta kaupitteli parasta-ennen päiväyksen ohittanut neitokainen huokeaan hintaan, jostain ex-Jugoslavian alueelta kertoi olevansa ja luottokorttikin niin rikki, ettei sitä voi käytää.

En ostanut, mutta poliisit soitin, mutta olivatten sitten sulimaanit taikoneet bensaa jostain, kun poliisin partio ei yhyttänyt seuruetta.

Taidettiinkin törmätä noihin tyypeihin linnatuulen huoltiksella. "Hoonolla soomella" yrittivät selittää, ettei ole bensarahaa, eivät pääse sieltä takaisin helsinkiin, yrittivät tyrkyttää kultaista (=suomeksi kullattua) kantasormusta. Kun kukaan linnatuulen pihalla suostunut "auttamaan" näitä mutiaisia, hyppäsivät autoonsa ja lähtivät ajamaan pois...
Meille kävi samoin Keimolanportissa pari viikkoo sitten. Yritti jugoslavialaiseksi itteeän sanova mies kaupata tälläista isoo kullanväristä kantasormusta. Sanoi et tarvitsee rahaa bensaan ja et myy halvalla. Sanoin sille et "no money".  
cool.gif

Tuossa botniaringille viimeksi mennessä, olisiko ollut ylöjärvellä joku Shell/Esso, sisään myymälään, kaksi eläkeläislasta (alle 10v) hiplaili cd-levyjä, yksi vanhempi eläkeläinen nainen jututti myyjää ja sitten toimeenpanija-eläkeläinen latoi cd-levyjä hameen alle.

Pari viikkoa sitten ylitin vihreillä suojatietä, ruotsin kilvillä varustettu volvo, kyydissään neljä eläkeläistä, alle 35v tietysti kaikki, eivät pitäneet siitä, että kehtaan tietä vihreillä ylittää vaan tööttiä ja kaasua...

Ei siinä mitään, mutta jos ne harvat kerran kun tähän paskasakkiin törmää, ovat tämänluonteisia, niin ei kovin hyvää kuvaa anna...

Ja mikä kaikkein ikävintä, törmäsin moottoripyöräilevään hevosmieheen kesällä, tämäkin tampereella. Eikö mikään ole enää pyhää? Eikö se yksi hevosvoima riitä?

Mulle yrittivät kanssa myydä sormusta viime kesänä. Kaveri otti sen vielä vasemmasta nimettömästä, ja surullisena totesi, että ainoa mahdollisuus saada bensarahaa on myydä vihkisormus.

Mää kysyin, että entäs toi sormea vahva kultaketju joka sulla on kaulassa?

Sit se meni pois...

Eipä ole koskaan tullut eteen tilannetta, että romaneista olisi jotain harmia koitunut, sen enempää liikenteessä tai muuallakaan. Näitä nyt kuitenkin on naapurissakin asustellut.
Sinulla on sitten tuuria eli onnea ollut.
omg.gif

Vaikka itse suht' siivosti elelen enkä kaupunkimme lukuisissa räkälöissä kovin usein esiinny, rikollisjoukkioista puhumattakaan, olen silti useasti törmännyt vähemmistökansalaiseen, joka ei-niin-kiltisti pyytää euroa, kahta tai kännykkää. Näkyypä heillä työkaluksi luettava teräasekin usein mukana kulkevan.
Koskaan en ole mitään antanut, ja hengissä olen, mitä pienenä ihmeenä pidän.
cool.gif

Myös liikenteessä ovat kokemukseni sellaiset, että useammin kuin kerran tai kaksi nämä henkilöt ajavat suunnilleen oman kulttuurinsa sääntöjen (?) mukaan, vaivautumatta kovin paljon miettimään olisiko heidän ajo- tahi parkkeeraustyylillään vaikutusta muihin kulkijoihin.

Toki on tällaisia taapertajia muissakin ryhmissä, mutta kovin paljon tuntuu heitä osuneen erään etniseen vähemmistöön..
sad_orig.gif

Tästä aiheesta ei suomessa saada ikinä kunnollista ja kiihkotonta keskustelua aikaan. Jos perustelet näkemyksesi ja sanot selvällä suomenkielellä mielipiteesi tästä herkästä aiheesta...olet tottakai rasisti. Tuolla yhdellä sanalla saadaan taas "kukkahattutätien" toimesta kaikenlainen rakentava keskustelu päättymään.
Niin, ja jos toisaalta perustelet toisenlaisen kantasi ja esität kritiikkiä ennakkoluulojen perusteella tehtyjä johtopäätöksiä kohtaan, olet heti kukkahattutäti.

Tähän sopii ote tämän aamun Metro -lehden kolumnista joka käsitteli kritiikkiä (aiheena oli globalisaation kritiikki):
"Jos esitetään väitteitä tai vastaväitteitä, ne pitää perustella asiasisällöillä, eikä erittelemällä vastapuolen henkilökohtaisia motiiveja, tunnetilaa tai maailmankuvan lohduttomuutta."

Eipä ole koskaan tullut eteen tilannetta, että romaneista olisi jotain harmia koitunut, sen enempää liikenteessä tai muuallakaan. Näitä nyt kuitenkin on naapurissakin asustellut.
Minulla taas on erinäisten vuosien kaupan alan kokemuksella hieman erityyliset mielipiteet romaneista. Voin lähestulkoon vannoa, että olen tavannut tasan yhden rehellisen romanin. Vanhempi naisihminen.

Toki myönnän, että ko kansasta näkemäni osuus on melko pieni, ja valitettavasti työni puolesta näin luultavasti vain ne 'mätämunat'. Mutta kun päivä toisensa jälkeen sai kovistella arvon herroja ja rouvia antamaan sieltä takin sisältä tai hameen alta ne viemänsä tavarat takaisin niin kyllä sitä alkaa kerääntyä melko negatiivinen kuva koko vähemmistöryhmästä. Puhumattakaan niistä sankareista jotka oikein puukolla uhkailivat.

kaboom.gif
vaan ja ulos maasta. Sillä ratkeaisi jo melko suuri osa ongelmista.

Edit: Poliittisesti korrektimpia sanamuotoja.  
wink.gif

Minulla taas on erinäisten vuosien kaupan alan kokemuksella hieman erityyliset mielipiteet romaneista. Voin lähestulkoon vannoa, että olen tavannut tasan yhden rehellisen romanin. Vanhempi naisihminen.

Toki myönnän, että ko kansasta näkemäni osuus on melko pieni, ja valitettavasti työni puolesta näin luultavasti vain ne 'mätämunat'. Mutta kun päivä toisensa jälkeen sai kovistella arvon herroja ja rouvia antamaan sieltä takin sisältä tai hameen alta ne viemänsä tavarat takaisin niin kyllä sitä alkaa kerääntyä melko negatiivinen kuva koko rodusta. Puhumattakaan niistä sankareista jotka oikein puukolla uhkailivat.

kaboom.gif
vaan ja ulos maasta. Sillä ratkeaisi jo melko suuri osa ongelmista.
Samanlaiset kokemukset myös minulla - valitettavasti.
Kummasti vaikuttaa omiin asenteisiin etenkin toi uhkailujen (puukolla) kohteeksi joutuminen useasti. Eipä ole koskaan kukaan muu kuin romanit näin tehneet.
veryangry.gif

Pääasiassa maailman ongelmat tuntuvat aiheutuvan näistä henkisistä Esson baari -ihmisistä, joista osa varmastikin on tummia, osa ei, osa puhuu suomea, osa ei, toisilla on rahaa, toisilla ei.
Tiedän erään kaupan, jossa X-vähemmistön edustajat saavat käydä varkaissa. Jos varkaus huomataan, tyhjennetään taskut, mutta poliiseja ei soiteta - kauppias kun on saanut kertaallen niin pahasti levyynsä ettei enää uskalla soittaa poliiseja.

Kaverini äiti on Kelassa töissä. Kuulemma tappouhkauksia satelee vain X-vähemmistöltä.

Avopuolisoni kertoi hankalimpien asikkaiden ja törkeimpien myymälävarkausten takana olleen aina X-Vähemmistö.

Eräs hyvä tuttavani on erään kaupungin vuokra-asuntojen välitykseen liittyvässä toimessa. Hänen työpaikalleen asennettiin sähkölukot oviin + valvontakamerat jne - pääsääntöinen ongelma oli kuulemma x-vähemmistön kanssa.

Olen ollut lukuisten vähemmistöjen kanssa töissä, koulussa, armeijassa / muuten tekemisissä - lähipiiriinikin kuuluu joidenkin vähemmistöjen edustajia. Ainoastaan X-Vähemmistön edustajat ovat meinanneet lyödä minua turpaan, yrittäneet varastaa puhelintani jne.

Olen soittanut poliiseille ainoastaan X-vähemmistön takia.

Olenko rasisti jos suhtaudun koko X-vähemmistöön epäluuloisesti ? (En tuomitse kaikkia ja olisin valmis vaikka ystävystymään jos osoittautuisi hyväksi tapaukseksi)

Tuollaisiin ei auta muu kuin pää konepellin alle, siis pysäyttäjän, ja painetaan koko ropan voimalla kiinni.

Jos kyseessä on male puolinen yksilö, auttaa kunnon potkaisu haaroväliin selvittämään tilanteen kerta laagista.

veryangry.gif

Hartolassa tankkailin pyörää ja joku tummahipiäinen sälli tuli englanniks selittämään, että on bensa loppunut autosta ja pitäisi rahaa saada. Tommosta sormusta se kauppas 20€:n hintaan.

Ei tullut kauppoja, selitin että kaikki rahat menee pyörän tankkiin ja sillä selvä. Tapahtuneesta on muistaakseni pari viikkoa.

Back