• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hornet vs. Hornet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kraap
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minkälaiset äänet 600cc hornetissa on? tässä on harkinnassa yammu fz6 ja hornet ja teknisiltä tiedoiltaan aivan identtisiä, joten ääneistä olisi kiva saada kokemuksia.
smile_org.gif
Sliparilla ne äänet kuitenkin muokataan haluamikseen
smile_org.gif

Mulla on FZ6 ja täytyy sanoa, ettei noi äänet oikein kovin miehisiltä kuulosta, vaikka muuten olenkin erittäin tyytyväinen pyörään. Varsinkin maantienopuksissa kuulostaa siltä kuin ois skootteri alla. Mutta slipari tulee jossain vaiheessa. Ei tuon äänen pitäis olla ratkaiseva tekijä mopoa valittaessa, se on kuitenkin niin helppo muokata miehekkääksi. Mopossa kuin mopossa.

Oothan käyny ajamassa molempia? Anna oman perstuntuman vaikuttaa, älä korvien
smile_org.gif

Kuten tossa alkup. listassa totesin, äänet ei käytännössä merkitse mitään, koska niitä voi säätää.

Kelju K. Kojootti: Analysointi on hauskaa, eiköhän se ole yksi syy miksi tällainen foorumi ylipäätään on olemassa ;) Mutta hyvä pointti tosta painosta, se melkein 20 kg nesteiden kanssa on aika iso ero 900:n ja 600:n välillä. Juuri tosta Sevenfiftyn "massiivisuudesta" (kuivapaino yli 220 kg) haluan päästä eroon.. Koeajothan ton sitten kertoo jahka nyt prkl saisi aikaiseksi.

Jaket: Mitäpä toi nyt sitten vaikka on kaasarikone? Kyllä ne mehumaijatkin homman hoitaa. Varsinkin jos kyse on uudesta pyörästä.

Hyviä pointteja kyllä tullut tänne, eniten kaipaisin tosin mielipiteitä sellaisilta jotka oikeasti omistavat tai ovat edes kokeilleet Hornettia, ei vain tota osta-900-se-on-kova-ja-teho-kivaa-läppää.. Ainakin mulle se hintaero on paljon rahaa!

Tossa 600 sella on mun mielestä parempi ulkonäkö uuden mittariston ja up side down keulan ansiosta.

Nii ja se unohtu mainita, että kaverin -05 oon koe ajanu ja tuntu ihan kivalta ajettavalta. Äänetkin on saatu kohilleen akran sliparilla.

Itsellä vaihtui tänä keväänä Sevenfifty Hornetin kusiaiseen.
Eron teho-/painosuhteessa huomaa kyllä RIITTÄVÄN selvästi
062802jumpie_prv.gif

Omassa valinnassa ykköskriteeri oli hinta (9500€ '06 600 Hornetti RTG -paketilla), mutta kyllä kusiainen nykyisellään vie voiton ysisatasesta ulkonäöllisestikin. Voisin silti väittää, että ostat kumman vaan niin et tule pettymään!

Itsellä vaihtui tänä keväänä Sevenfifty Hornetin kusiaiseen.
Eron teho-/painosuhteessa huomaa kyllä RIITTÄVÄN selvästi
062802jumpie_prv.gif

Omassa valinnassa ykköskriteeri oli hinta (9500€ '06 600 Hornetti RTG -paketilla), mutta kyllä kusiainen nykyisellään vie voiton ysisatasesta ulkonäöllisestikin. Voisin silti väittää, että ostat kumman vaan niin et tule pettymään!
Hyvän valinnan olet tehnyt mut mikä on toi mainitsemasi RTG-Paketti
withstupid.gif
(Hmm Riittävästi Tilaa Ginille?)

Hyvän valinnan olet tehnyt mut mikä on toi mainitsemasi RTG-Paketti
withstupid.gif
(Hmm Riittävästi Tilaa Ginille?)

Sehän on tietysti Hondan oma Roinaa Tarpeeksi Gyytiin "Ready To Go" -paketti, joka pitää sisällään mm. bugspoilerin, huggerin, seat cowlin yms. tuikitarpeellista sälää.
Ok tulipa toikin selväksi, mulla on sitten se riittävästi tilaa ginille paketti= iso Givin laukku
biggrin.gif

Noniin, homma on tätä myöden selvä ja uusi pyörä on tallissa. Valinta oli loppujen lopuksi helppo: 600:lla köröttelin kaupasta.

Normiajossa (huom! normi!) 900:n ja sevenfiftyn ero ei ollut tarpeeksi iso. Jo 600:n päälle istuessa huomaa että puhutaan ihan eri asioista. Kovempaa mentäessä erot kyllä tulee esille, mutta ainakin minulle 600:n teho ja jopa vääntö riittää hyvin. Siihen kun yhdistää keveyden ja uskomattoman ketterän käsiteltävyyden niin hymyä saa pyyhkiä naamalta vielä joulukuussa.

Ei tässä jaksa enempää lässyttää, baanalle -->

Back