• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hornet, ketjun kiristäminen ja wtf?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vennamo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jospa on vain käynyt niin, että ketjujen jako ei osu rattaisiin kohdalleen. Eli löysä kohta on sopivasti lenkin jälkeen "haarukan alapuolella"

marko.fzs sanoi:
Ei ne ketjut mitään uutena kuulu venyä. Neljät ketjut olen ajanut loppuun ja kun ne rupesivat venymään takana oli noin 40 000km. Jos laittaa liian kireälle niin menevät kyllä piloille aika pian.

Kuulostaa loogiselta, olen kuitenkin nähnyt ketjut joita joutui heti niiden uusimisen jälkeen säätämään kireämmälle, pariinkin otteeseen. Tämän jälkeen kireyssäätöön ei tarvinnut koskea. Ketjujen välillä lienee eroja? Oli kuitenkin ihan merkkiketjut (taisi olla 525:set X-rengas DID:it, jos en väärin muista).

vennamo sanoi:
Musta rupiaa tuntumaan user fail tässä hommassa. Sen nimittäin pystyy kiristämään kahdella tapaa sen säätöruuvin. Vastapäivään sekä myötäpäivään. Akselin mutterin kiristämisen jälkeen siitä voi ottaa löysät pois eli vastapäivään vääntämällä. Toisaalta sitä vois kiristää myötäpäivään, joilloin "löysät" ja se pultti kiristyy sisäänpäin => tämä on se mikä mulla on kussu tuossa. Nyt kiristin sitä vastapäivään. Jos nyt pysyy vielä ketjussa kireys niin ei saa muutako itteä syyttää ja aivopierua. En tiiä mitä oon ajatellu. Manuskassa on aika sekavasti selitetty...hullu kirjoitusvirhe siellä.

Mutta näin sitä kait oppii.

Tätä meinasin ehdottaa. Eli tottahan toki ne löysät pitää ottaa pois samaan suuntaan, kuin mihin ketju kiristyy.

Kun kukaan ei vissiin oo vielä kysynyt että paljonko pyörällä/ketjulla on metrejä takana? Myös viimeisillään olevat ketjut löystyy nopeasti kiristyksen jälkeen. Kyse oli uudehkosta pelistä, mutta voihan 2v pyörässäkin olla 40tkm mittarissa...

Back