• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hondan omat öljyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hondax
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tere vaihtoivat osto vaiheessa uudet öljyt ja suodattimet hondan omat öljyt nyt ajettu noin 1000 km ja vaihteisto huutaa semmoista sinfoniaa ja kone kolisee. että mitä öljyä toiset hondissaan käyttää .turha on minulle tarjota delvakkia ja terä ketju öljyjä.eli tataa olla aika litkuja nuo hondan omat öljyt
veryangry.gif

Jos olet käytetyn pyörän ostanut, niin olisit ihmeessä kysynyt edelliseltä omistajalta, mitä litkua/kuraa se on käyttänyt.? Veikkaanpa että juuri noita harvelloita ja delvakkeja. Mutta. Myöhäistähän toi jo nyt on.
Vai oliko uusi pyörä? Sitten asia on aivan toinen.

Jos olet käytetyn pyörän ostanut, niin olisit ihmeessä kysynyt edelliseltä omistajalta, mitä litkua/kuraa se on käyttänyt.? Veikkaanpa että juuri noita harvelloita ja delvakkeja. Mutta. Myöhäistähän toi jo nyt on.
Vai oliko uusi pyörä? Sitten asia on aivan toinen.
käytetty mopo pitääpä kysyä entiseltä omistajalta mitä litkua se on kaatanut mopon sisuksiin
lookaround_orig.gif

VFRssä olen käyttänyt Hondan omaa GN4:ää vaikka onkin melko ruokottoman hintaista. Pelaa hyvin.

Itse olen käyttänyt Castrolin GPS:ää ja Hondan omaa, näistä Hondan kura on halvempaa ja toimii heti vitusti paremmin, vaihteet menee päälle tosi nätisti eikä kone ääntele turhia.

Mitä on tämä Delvac-vastaisuus? Onko joku todennut sen huonoksi, vai onko tämä jälleen sitä Esson baari -tasoista mututuntumaa..?

Eiköhän se mennyt sille kahvilakeskustelujen puolelle; kuullostaa aika lailla siltä että käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä Delvac'iin ja Rotellaan.

Itse olen käyttänyt Castrolin GPS:ää ja Hondan omaa, näistä Hondan kura on halvempaa ja toimii heti vitusti paremmin, vaihteet menee päälle tosi nätisti eikä kone ääntele turhia.
Ite oon tyrkänny kanssa tota gps:ää, mut kommenttien perusteella vois kokeilla hondan omaa seuraavaks. Mikä paikka tätä tököttiä myy ja mimmosta purnukkaa?

Ite oon tyrkänny kanssa tota gps:ää, mut kommenttien perusteella vois kokeilla hondan omaa seuraavaks. Mikä paikka tätä tököttiä myy ja mimmosta purnukkaa?
GN4 gallonan purkissa maksaa haarukassa 33-35 € ja siellä missä myydään/huolletaan Hondia niin löytyy todennäköisesti myös GN4. Voin suositella, vaihteet menee pannarissa paremmin GN4:lla kuin GPS:llä varsinkin viime vuoden helteillä huomasi.

Minun kokemuksesta Castrolin GPS on kyllä yksi heikompia esityksiä. Se R4 täyssynteettinen on sitten varmaankin eri asia. Hieman myös ihmettelen tuota periaatteellista Delvac-vastustusta. Minun kokemuksella se on näistä ei-täyssynteettisistä kyllä parhaasta päästä kun puhutaan esim. juuri vaihteiston toiminnasta.
sport05.gif

Täytyy nyt Suzkan miehenkin sanoa ettei se ihan huonoa tuo Hondan öljy ole. Itse aloin käyttämään ko. öljyä huollon suosituksesta ja hyvin on Bussi pelannut. Tuo Hondan omahan on mineraalioljy.

Täytyy nyt Suzkan miehenkin sanoa ettei se ihan huonoa tuo Hondan öljy ole. Itse aloin käyttämään ko. öljyä huollon suosituksesta ja hyvin on Bussi pelannut. Tuo Hondan omahan on mineraalioljy.
onko miten vaikutusta jos vaihtaa vaikka 15w50 öljyn koneeseen kun noilla honikan öljyillä kone kolisee niin perkeleesti ja vaihteet rusahtelee vaihtaessa.siis kytkin pohjassa ei kuulu mitään mutta kun kytkimen irroittaa niin sama ääni kuin petoni myllyssä .ja huom turha taaskaan tarjota että laita koneeseen sahan puruja ja perä öljyjä. mopo on vm 96xx km 46000 mittarissa?
withstupid.gif

onko miten vaikutusta jos vaihtaa vaikka 15w50 öljyn koneeseen kun noilla honikan öljyillä kone kolisee niin perkeleesti ja vaihteet rusahtelee vaihtaessa.siis kytkin pohjassa ei kuulu mitään mutta kun kytkimen irroittaa niin sama ääni kuin petoni myllyssä .ja huom turha taaskaan tarjota että laita koneeseen sahan puruja ja perä öljyjä. mopo on vm 96xx km 46000 mittarissa?
withstupid.gif
Se vehje on rikki. Ei sieltä kytkin ylhäällä tai alhaalla kolinoita, rusahteluja tai muuta rock´n´rollia saa kuulua. TuplaX kone on yksi hiljaisimmista markkinoilla.

Öljynvaihdolla et konetta ehjäksi enää saa.

kaikki hondani (5 kpl) on saaneet sisäänsä delvaccia ja komeesti ovat toimineet.

samaa litkua laitan edelleenkin ja tulevaisuudessa niin rata mopoon kuin kadullekkin.

withstupid.gif
Se vehje on rikki. Ei sieltä kytkin ylhäällä tai alhaalla kolinoita, rusahteluja tai muuta rock´n´rollia saa kuulua. TuplaX kone on yksi hiljaisimmista markkinoilla.

Öljynvaihdolla et konetta ehjäksi enää saa.
kylmänä ei kuuluu juuri mitään ylimääräistä ääntä mutta kun lämpiää ja on jonkun kymmenen kilometriä ajanut niin sitten kuuluu jurinaa ja kolinaa yks viisas väitti että vois olla kytkimestä ja vaihteistosta kuuluvia ääniä että kuuluu asiaan joka merkissä omat jurinat .tiedä häntä pitääkö paikkansa?
withstupid.gif

Kyllä tosta cbr:n koneesta kuuluu ääntä kytkin ylhäällä, kytkinlaakerissa on klappia. Ei oo yhtään vaarallista.
Noi äänet on just sellasia että pitäis saada joku tietävä
kuuntelemaan viereen, toisten korvassa ihan normaalitkin
käyntiäänet kuulostaa karmeille.

[/QUOTE]onko miten vaikutusta jos vaihtaa vaikka 15w50 öljyn koneeseen kun noilla honikan öljyillä kone kolisee niin perkeleesti ja vaihteet rusahtelee vaihtaessa.siis kytkin pohjassa ei kuulu mitään mutta kun kytkimen irroittaa niin sama ääni kuin petoni myllyssä .ja huom turha taaskaan tarjota että laita koneeseen sahan puruja ja perä öljyjä. mopo on vm 96xx km 46000
Tuosta tuli mieleen tälläinen juttu Hornets Nestissä:

When the bike is idling in neutral I can hear a sort of whirring/grating sound. Is this right?

It's perfectly normal. All Hornet's have a faint grumbling sound in neutral. Once again, a design feature.
In some very rare cases the grumbling can be much louder and can be reduced by getting your dealer to adjust the clutch.

Juttu ei siis liity XX:ään, mutta sivuaa kuvaustasi ongelmasta. Elikkäs kovan äänen ollessa kyseessä, vastaus ehdottaa kytkimen säätöä? Tämä kysymys/vastaus löytyy  täältä

Ja sitten pakollinen osuus öljyistä..  
biggrin.gif
oma näkökulmani on että jos öljy täyttää mp-valmistajan antamat vaatimukset, öljy on ok luki sitten purkin kyljessä mitä hyvänsä dieselin ja superbiken väliltä.

Back