• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hondan ohjauslaakeri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -O-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täälläpäin ei ollut, mutta otin kartiotarvikkeet Stormilta.

Nyt vaan vinkkejä vaihtoon !
sisäkooli mikä jää siihen kolmioputkeen voi olla tiukassa. Itse halkasin varovasti pikkurälläkällä. Toinen vaihtoehto on hitsata mig:llä palkoa kooliin jolloin se laajenee ja / tai on helpommin ulosvedettävissä. Uuden saa vetää melko kireelle uusilla rasvoilla, silleen että "tahmeasti" kääntyy. Herkistyy muutaman ajokilometrin jälkeen.

En tiedä mikä Honda on kyseessä,mutta suosittelen alkup.laakerisarjaa ei maksa ku jotain 60-70 euroo.
smile_org.gif

Kokemuksesta voin kertoa,että se kartio tarvikelaakeri ei ole kovin pitkäikäinen.
confused_orig.gif

VFR 800 on kyseessä.

Olen kyllä vuosia sitten vaihtanut kartiot kuulien tilalle vanhempaan 750 malliin, muttei mennyt ihan heittämällä. En ole ammattilainen laakerinasentaja.

Ajattelin kyllä , että laitan uudet koolit pakastimeen päiväksi ja hiukan lämmittelen emäputkea jollain, josko helpottais asennusta...?

Vanhat kehät on juu tiukassa, mikkiä ei tässä tallissa vaan ole.
Dremeli kylläkin..

Milläs muuten olette tuupanneet uudet laakerit sisään, puristamalla vai naputtamalla ? Vai yhteispelillä ?

Sekä että,mut mun mielestä "naputtamalla" on jouheempi laitta koolit paikalleen.
Jos vanha on lähteny pois,niin uusikin menee paikalleen.
Kunhan kattoo että alku lähtee suoraan...

Tietenkin jos löytyy kierretankoa ja sopivat prikat niin silläkin saa kohtuu jouheesti.Yleensä noita isoja rikkoja ei vaan taho löytyä kun niitä tarvis...

Joo-o, kierretanko tuli kanssa mieleen, taisin viimeksikin avittaa sellasella.

Ei tunnu enää parin tunnin hommalta...

Mitäs apuna käyttäis uuden koolin sisääniskemiseen ?
Hylsyä ?

Vanhat on pikkasen huonon muotoiset tuohon.

Meillä koputeltiin aina vanhalla osalla uusi paikoilleen. Hylsyt tuntuivat lipsuvan turhan helposti. Vanhan pölynimurin putki toimi lisävartena tarvittaessa.

Back