• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hondan edustajat Brysselissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Barnes
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tarkoitus olisi kuljettaa mopo rahtina (osittain purettuna) Brysseliin tässä talven aikana. Nyt pitäisi löytää Brysselistä joku firma joka voisi kasata pyörän ja laittaa sen ajokuntoon.

Olen Hondan internet sivujen kautta etsinyt paikalliset edustajat, mutta en tiedä onko kielimuuri välissä (kun en osaa ranskaa) vai mistä mättää, mutta apuja ei tunnu löytyvän.

Onko kenelläkään kokemuksia Brysselissä toimivista pyöräliikkeistä, joissa palvelu pelaa myös englanniksi? Vai onko ainoa vaihtoehto ilmoittautua ranskankielen pikakurssille?  
crazy.gif

Ihmettelen vaan, että miksi pyörää pitää purkaa. Eikö tuon saisi ehjänä perille kokonaisenakin?

Koska ostan uuden pyörän, ja se tulee kuulemma tehtaalta sellaisena pakettina, että vaatii hieman kasaamista ennen kuin voi lähteä pöristelemään.
sport05.gif

En osaa sanoa miksi näin on.

Koska ostan uuden pyörän, ja se tulee kuulemma tehtaalta sellaisena pakettina, että vaatii hieman kasaamista ennen kuin voi lähteä pöristelemään.

En osaa sanoa miksi näin on.
Kysäiseppäs maahantuojalta miten pyörä on pakattu. Käsittääkseni yleensä tilansäästösyistä eturengas/stonga/peilit ovat irti, joten kummempia resursseja pyörän käyttökuntoon saamiseen ei tarvitse olla
smile_org.gif

Brysselin HondatHOLLANNIKSI, kartta sijainneista klikkamalla "verder" tekstin "Interactieve overzichtskaart" alta. Jokseenkin joka mopoliikkeestä löytyy englannintaitoisia. Teretulemas.

Kiitos erinomaisesta vinkistä. Linkin takaa löytyvällä listalla on kaksinverroin enemmän Honda-liikkeitä kuin sillä, jonka alunperin itse löysin. Toivottavasti näistä lisäkontakteista löytyy joku, joka voi auttaa asiani eteenpäin viemisessä.

Kaasunalle, asutko itse Brysselissä tai oletko mahdollisesti jossain kääntessä oleskellut siellä? Onko sinulla omakohtaisia kokemuksia, joistain näistä listalla mainituista liikkeistä, ja osaatko suositella jotain niistä?

Kiitos paljon avustasi.    
bowdown.gif

Täällä Rysselin nurkilla on tullut jokunen vuosi kytättyä. Asioinut olen BIKEZONE 2:ssa, yritin ostaa käytetyn enduron. Kun ei ollut koko kauppasummaa taskussa, ylimielinen myyjä totesi, että "tule takaisin sitten, jos sulla on joskus varaa ostaa pyörä", ei huolinut varausrahaa, vaikka kuinka tyrkytin. Ja tätä puljua oli mulle suositeltu... No, ostin 2pv myöhemmin toisesta paikasta tuplasti kalliimman mopon. Olen myös asioinut saman omistajan toisessa putiikissa, BIKEZONE 3:ssa tarvikeostoksilla ja siitä ei ole ollut pahaa sanottavaa. Muuten on kokemukset Hondapuljuista vähissä, kun en ole Monkeyta lukuunottamatta yhtään Hondaa omistanut.

Mitenkäs Hollannin ja Belgian verovapaa hintataso pärjää saksalaisille uusien mopojen kohdalla? Hollantilaiset tax-free -autot kun ovat kuulemma muuhun euroalueeseen verrattuna siitä halvimmasta päästä.

Mitenkäs Hollannin ja Belgian verovapaa hintataso pärjää saksalaisille uusien mopojen kohdalla? Hollantilaiset tax-free -autot kun ovat kuulemma muuhun euroalueeseen verrattuna siitä halvimmasta päästä.
Katsoo listahinnan maahantuojan/dealerin sivuilta ja miinustaa alvin 21%. Muita veroja ei täällä Belgiassa mene, Hollannissa on erillinen ajoneuvovero Suomen malliin, tosin ei niin suolainen. Tietysti varminta on soittaa/mailata ja kysyä, joskus hyviä tarjouksia myös taxfreepuolella.

Hintoja selvittäessäni huomasin sen, että ainakin verovapaata pyörää hankkiessa hintaero Suomen ja Belgian välillä voi olla hyvinkin huomattava.

Pyörä, jonka olen itse ajatellut hankkia, maksaa verovapaana melkein 2000 euroa enemmän Belgiassa kuin Suomessa. Tästä syystä yritän nyt epätoivoisesti järjestää asioita niin, että voisin hankkia pyörän Suomesta ja toimittaa sen rahdilla Brysseliin, sillä tällä tavalla säästän kuitenkin melkoisen summan rahaa.

Se kuinka paljon aikaa ja vaivaa vie, että löydän Honda-edustajan Brysselistä, joka suostuu tekemään kanssani yhteistyötä, onkin jo sitten ihan eri juttu. Kahvia ja tupakkaa kuluu varmasti paljon.  
biggrin.gif

muutama vuos sitte broidille tuli mopo laatikossa kosovoon kasasivat sen ite ei ollu kuulemma kovin kummonen homma ,onhan siin varmaankin jotakin luovutushuolto hommeleita ,kannattaa varmaan selvitellä noi takuu kysymykset etukäteen ja pyytää ne paperille ettei jälkeenpäin harmita.

Hintoja selvittäessäni huomasin sen, että ainakin verovapaata pyörää hankkiessa hintaero Suomen ja Belgian välillä voi olla hyvinkin huomattava.
Juu, tunnettu julkinen salaisuus on, että valmistajat hintoja kompensoidakseen myyvät rensseleitä halvemmalla korkean verotuksen maihin.
Oma Fjärräni oli siistissä puupaketissa, kun sen ostin, irti oli etupyörä ja sarvet. Myyjä sen kasasi vartissa, mitä sitä itse räpläämään. Sinun tapauksessasi tilanne on hiukka toinen ja jos itse niputtaa, saattaa tulla takuun kanssa ongelma, jos esim. ruuvaa itse etupyörän paikalleen ja laakeri napsahtaa takuuaikana.

Nämä takuuasiat ovat todellakin kaiken ydin tässä asiassa. Honda edustajien mukaan takuu loppuu samantien, mikäli pyörää 'ropaa' joku muu, kuin valtuutettu Honda-edustaja. Tästä syystä olen päättänyt antaa pyörän kasaamisen nimenomaan valtuutetun toimijan tehtäväksi.

Mukavana viikonloppuyllätyksenä oli vihdoin tarjous brysseliläiseltä Honda-edustajalta (Van der Borre), joka lupautui hoitamaan kasaamisen ja ajokuntoon laiton sekä vielä puunaamaan pyörän hohtavaan kuntoon erittäin kohtuulliseen hintaan.  
smile_org.gif

Tanskassa taitaa olla korkeimman veron takia halvin veroton hinta? Oma mopo maksaisi siellä 29000€ kun täältä saa 16600€...

Mukavana viikonloppuyllätyksenä oli vihdoin tarjous brysseliläiseltä Honda-edustajalta (Van der Borre), joka lupautui hoitamaan kasaamisen ja ajokuntoon laiton sekä vielä puunaamaan pyörän hohtavaan kuntoon erittäin kohtuulliseen hintaan.  
smile_org.gif
Hyvä, että homma hoitui. Paahan tietoa, kun tänne eksyt, niin voidaan järjestää tutustuminen Rysselin ihmemaailmaan sisältäen n. 290 erilaista olutmerkkiä (+tuontikaljat päälle) ja Suomiklubin perjantaisauna.

smile_org.gif
Hyvä, että homma hoitui. Paahan tietoa, kun tänne eksyt, niin voidaan järjestää tutustuminen Rysselin ihmemaailmaan sisältäen n. 290 erilaista olutmerkkiä (+tuontikaljat päälle) ja Suomiklubin perjantaisauna.
Tutustuminen Brysselin ihmemaailmaan kuulostaa oikein hyvältä. Saavun ihmemaailman äärelle heti ensi vuoden alussa, joten järjestetään sopivassa käänteessä jonkinlainen ekskursio.  
cool.gif

Onko sinulla tietoa moottoripyörän kasko-vakuutuksista Belgiassa? Myyvätkö moottoripyöräliikkeet vakuutuksia, eli onko heillä mahdollisesti yhteistyösopimuksia vakuutusyhtiöiden kanssa, vai asioidaanko vakuutusasioissa suoraan näitä myyvien yhtiöiden kanssa? Osaatko ehkä suositella jotain vakuutusyhtiötä, jolla olisi hyvät ja edulliset vakuutukset?

Pyörädiilerit eivät vakuutuksia juuri myy, lähes kaikki pankit sensijaan kyllä. Hinnoissa on hurjia eroja ja vasta maahanmuuttaneelle ulkomaalaiselle ei välttämättä haluta myöntää vakuutuksia. Kun avaat täällä pankkitilin, pyydä tarjousta pankilta. Eräs edullisimmista vakuutusyhtiöistä on ETHIAS, sinne jos pistää esim. auton ja pyörän, tippuu hinta oleellisesti. Suomesta kannattaa pyytää omalta yhtiöltä todistus voimassaolevista bonuksista, yleensä sillä saa hyvitystä täkäläisessä bonus malus-systeemissä.

Back