• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda VTR 1000 matkapyöränä, neuvokaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juvavi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos välttämättä V koneen haluaa, ottaa samantien tupla V-2:sen, eli V-4:sen. Jo saa kiinni laukkuja ja voi hiukan sporttaillakkin.

eli VFR
Mikäs siinä jos haluu ajaa pyörällä joka kuulostaa saab 96:lta
tounge.gif
AIka hyvä heitto vaikka vifferillä ajankin! Mut kun on micronin pönttö, niin mihinkä sitä sitten verrataan
bowdown.gif

No tietty 96 poikkinaisella putkella
tounge.gif

Ei vaineskaan vifferi on oikeasti upea pyörä ja jos ny oikeasti soundeja kuuntelee niin korkeintaan tyhjäkäynnillä on semmoinen pieni vivahde kuultavissa, etenkin putkilla siinä rupeaa olemaan jo ihan oikeat äänet...

Heinäkuun alkupuolella palattiin euroopan turneelta; varustus oli pehmeät Heldin yliheittolaukut, tankkilaukku ja takalaukku.

Pyörä pelitti loistavasti, kova satula ja sitten muutama muu virhe joka tehtiin varustuksen osalta aiheutti vähän rasitusta, mutta muuten ihan jees.

Kohtuu vauhtia ylläpitämällä veturilla pääsee yli 300 km tankillisella yllämainitulla kuormalla, joten ei ainakaan itsellä ollut ongelmia tuon löpön riittävyyden kanssa kuin kerran alpeilla ja sekin oli oma moka.

Matkakertomus aiheesta on työn alla ja kunhan sen saan valmiiksi niin laitan linkin tänne!

Matkan speksit oli 20pv 1h 45min, 6182,2km ja kuusi euroopan maata. Kaksi päällä matkaa taitettiin ja paljon nähtiin. Mieletön reissu ja uusi tiedossa heti kun budjetti antaa myöten...

Itse palasin juuri Norjan turneelta Veturilla ja ainakaan mua tuo tankin koko ei häirinnyt. Tosiaan sen lähes 300 km pääsee tankillisella ja viimeistään sen jälkeen onkin jo mukava vähän jaloitella.  Itse tankkailin siinä reilu 200 km tietämillä varmuuden vuoksi, kun ei tiennyt koska seuraava huoltoasema osuu kohdalle. Kulutus oli pienimmillään 5,5l/100km ja pyörässä on putket ja suuttimet vaihdettu.

Kaksipäällä reissaamisesta en osaa sanoa mitään, kun yksin ajelin, mutta veikkaisin myös, että takapenkkiläinen ei hirvittävästi tykkää. Meillä ainakin sanottiin, että ennemmin ei pidemmälle reissulle lähde ennen kun pyörä on vaihtunut (hyvä niin?!?). Tosin olen ehkä totuttanut edellisillä pyörillä vaimokkeen liian hyvälle....

Mutta yksin ajaessahan VTR on loistava valinta myös matkalle. Varsinkin uudempi malli, jossa ajoasentokin on hiukan pystympi. Helposti pystyi ajelemaan sellaisia 600 - 800 km päivämatkoja. Matkavarustuksena oli tankkilaukku ja takasatulan päälle kiinnitettävä laukku. Huomattavasti mukavampi tolla oli mutkia kurvailla ku kaverin täyteen lastatulla Busalla. Mitään suurempia puutteita en Veturin "matkasohvaominaisuuksista" löytänyt. Pyörä yllätti minut positiivisesti jälleen kerran.

edittiä sen verran, että matkan pituus oli kokonaisuudessaan >3500 km ja aikaa siihen meni kuusi päivää.

2 päällä me se reissu heitettiin ja kyllä toi vaimo väitti mielellään lähtevänsä uudelleenkin.

Ongelmat oikeastaan oli siinä, että yliheittolaukut oli kyytiläisen hanurin alla alkumatkasta ja sitten meillä oli reppu kaiken muun roinamäärän lisäksi, joten sen kanssa oli vähän haasteellista. Lähetettiin se Barcelonasta postilla kotiin ja kummasti helpotti.

Mulla jäi kaasukäden lepuuttaja kotiin ja seuraavalle reissulle hankitaan airhawkit tms. helpottamaan persuksen puutumista.

Pisin päivämatka oli 865km useimpia päiviä ajettiin 600-700 päivän päivämatkoja ilman suuria ongelmia. Käytännössä taukojen väli oli 100-150km ajoa ja sitten tauko ja joka toisella kerralla tankattiin.

Rautaperse ajot on kavereiden kanssa suunnitteilla ja ihan samalla mopolla ajattelin senkin ajaa.

Upea oli reissu ja ensi kesänä uudelleen....

Onkos kokemuksia matka-ajosta kakspäällä ilman takalaukkua, niin että takapenkkiläinen ei pysty nojaamaan taakse?
Ainakin omalle kyytiläiselle on ihan sama onko laukkuu selän takana vai ei, istuu semmoisessa rennossa asennossa mun tanana kädet lepää siinä mun reisien päällä

Kun kysyin että laitanko laukun että on mihin nojata niin on kuulemma ihan sama! Rouva on tosiaan pikkanen 160cm 50 kg

Voi helvetti
veryangry.gif

Kuluttaa, no mulla kuluttaa kans, mut niinhän kaikien pyörät tekee. 2002 Veturi (5,5-12) alempi auton perässä 400km, nopeusrajoitusta uskollisesti noudatettun, toinen on max lyhyttä matkaa työpaikalle ja takaisin ja aina koneen lämmitys.

Eräs poliitikkokin kehoitti kerran siirtymään puhtaaseen energiaan ja selitti vakavalla naamalla, että seinä pistokeesta tuleva sähkövirta ei saastuta käytännössä ollenkaan.

Tavarat matkaan. No jos halutaan koko vaatekaappien sisältö matkaan, niin varmasti kannattaa valita joku muu kuin Veturi.
Itse olen joskus laittanut isommat kassit menemään matkahuollon avulla, sitä varte se firma on.

Kyydissä epämukavaa. No just kuka on tehnyt matkaa jossakin porchen takapenkillä. Kaikki on suhteellista, taas löytyy varmasti parempia vaihoehtoja kuin Veturi.

Täriseehän se V-2 japanista. Kysykääs joltakin H-D kuskilta, että täriseekö honda!

Tien päällä näkee vaikka minkalaista viritelmää tavaran kuljettamisesta ja kulutuksesta, tärinästä, takapenkistä... Hyvä niin, kaikki kuskit ja kyytiläiset, ajopelistä huolimatta hymyilevät perille päästyään, toiset tuskasta toiset onnesta. Tai ovat sitten naamamutkalla, mutta tietävätpän valinneen väärän pyörän tai väärät laukut, mitä tahansa, mut ei prätkällä liikkuminen ole pakollista.

tänään 400km lisää veturin mittariin ja oma perse puuduksissa, mitä sitten?
sport05.gif

Ostikohan aloittaja sen veturin sitten vai ei?

Näin perstuntumalla voipi sanoa, että omille mitoille (181cm) veturi huomattavasti armollisempi kuin koeistuttu suzuki TL, ajoasento veturissa inhimillisempi.
Matka-ajoa tehty pehmeillä sivulaukuilla+tankkilaukku, yksin tosin, joko minä/ukko. Hyvin on tavarat mahtuneet kyytiin. Kaks päällä ei ole veturilla mukavaa, kun molemmat ollaan vähän pitemmänpuoleisia, niin polvikulma tulee aika jyrkäksi takapaksilla kököttäessä.
Ollaanki mietitty, pitäisikö ostaa xx, luopuminen edellisestä kun vain on niin vaikeaa...Jokohan ensi kevääksi olisi tulossa uusi versio xx:stä?

Back