• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda VT750 Shadow

Pistäkää kerho pystyyn, mäkin liityn vaikka ei oo vielä tuollasta 750. Vinkkinä vois olla CustomHondat tai sit ihan reilusti vaan vt750. On vaan yksmukinen honda.
Yes! Kerho kehiin vaan. Olisin mielelläni mukana, jos vaikka joku sellaisen perustaa. Vaikka toki tuntuu tälläkin foorumilla (vt 750) olevan kävijöitä kovasti. Jopa muita kuin ässä kuskeja.

Ja niinhän pitää ollakkin. Kaikille tämähän on tarkoitettukin!

Tehoista on ollut jonkin asteen keskustelua viimeksi, mutta siihen en puuttuisi custom mopojen suhteen, sillä eihän niitä sen takia hankitakkaan, vaan kukin tavallaan etenee...
Toiset vauhdilla, toiset tyylillä...
bowdown.gif

Tehoista on ollut jonkin asteen keskustelua viimeksi, mutta siihen en puuttuisi custom mopojen suhteen, sillä eihän niitä sen takia hankitakkaan,
Tuohon kommentoisin sen verran että kyllä oman moponi hankinnassa vaikuttivat se että kuinka paljon siitä saa ulos tehoja sekä vääntöä, vaikka kustomi onkin.

Kyllä se voima kaasuvaijerin päässä aina tuntuu oikein macholta
wink.gif
, oli alla kustomi, kyykky tai enskamopo.

Tässäkin siis maku vaihtelee
smile.gif

Kertokaa minulle!

Aivan rehellisiä vastauksia, pliis. Jos ajaa shadowilla kakspäällä kaikki vermeet matkassa voiko sillä ajaa nopeutta 110km tunnissa yhtäjaksoisesti. Koska tämä nopeus riittää suomessa ajamiseen. Siis sellanen pyörä missä on pleksi ja "stop and go" paketti ja mitä vielä niitä nyt pitääkin olla että sillä mopolla pärjää.

Kaks ihmistä=160kg, kaikki vermeet=molemissa laukuissa tavaraa täynnä "lue ruokaa" ja sissybarissa vaikka teltta, niin ja makuupussitkin pitäis sitoa johonkin.

Luulen että tällä varustuksella kun ajelee niin 80km/h voi matkustaa joskus 90km/h "lue alamäessä". Ja näillä nopeuksilla on hieman "teidentukko".

Varjo vai eii

Meillä ei taida paino nousta kaksistaan noin korkeaksi. Painamme kaksistaan reilun 120 Kg + ajovarusteet. Romppeiden painoa en osaa arvioida, mutta kaikki mahdollinen on mukana, mitä ikinä vaan saa mahtumaan (teltta, makuupussit, alustat, kolme isoa laukkua täynnä roinaa: trangia, kartastot, vaatteet, muonat, juomat yms.).

Omasta mielestäni vielä silloin pystyy 750VT:n kanssa isohkon pleksin kera ajamaan huoletta 110 km/h. Voihan se olla että meno alkaa hyytymään, jos lastia on reilusti yli 200 kg, eihän Shadow pääsääntöisesti matkapyöräksi ole tehty. Ne veturit ovat ihan oma mp-luokkansa. 
062802moto_prv.gif

sport05.gif

Kysymys ässä kuskeille....miten hyvin teillä käynnistyy kone ilman ryyppyä? Vai käytättekö sitä aina? Omassa pyörässä käynnistyy hyvin mutta meinaa "tukehtua" vaikka kaasulla avittaa. Jos n. viis sekuntia jaksaa pysyä käynnissä näin, sitten käykin jo hyvin siitä eteenpäin. Ryypyllä sitten ei mitään ongelmia. Onko nää koneet vaan niin laihalla tehtaalta tullessa? Olen 100% varma että säädöt on kohdallaan, mutta tehtaan alkuperäisissä kuitenkin.

Sitten vielä yleisesti...onko siitä moottorille haittaa jos "vängällä" käyttää konetta käyntiin ilman ryyppyä?? Entisessä pyörässä "opetin" pyörän käynnistyyn ilman ryyppyä ja hyvin kulki, kunhan tietenkin vähän kaasua käytti...
tounge.gif
tounge.gif

sanoi:
Vai käytättekö sitä aina?

Ryypyllä minä olen käynnistänyt aina. Kylmällä ilmalla (alle 10 astetta) laitan ryypyn täysille ja käynnistän ilman kaasua. Annan koneen lämmetä, kunnes se käy tasaisesti ilman ryyppyä ja vastaa kunnolla kaasuun. Lämpimällä ilmalla vedän ryypyn myös täysille. En taaskaan käytä kaasua, mutta heti kun kone on käynnistynyt, vähennän ryyppyä ainakin puoleen. Sitten odottelen taas että, kone käy kunnolla jolloin voin pudottaa ryypyn kokonaan pois. Tosin jos on törkee helle, niin tuntuuhan se tyhmältä käyttää ryyppyä, kun kone käynnistyy hyvin ilman ryyppyä.
thumbs-up.gif

Rituaalin opettelin muistaakseni jostain Honda Shadow eepoksesta jonka sain pyörä kaupan kylkiäisenä. Lieneekö sitten hyvä tapa, mene ja tiedä, mutta ainakin käynnistyy pirun hyvin.  

Hei hei Shadowistit!
Missä te oikein olette? Ajelemassa tietty. Mutta onko keskustelu shadowmiehillä siirtynyt jonnekkin muulalle, esim suljetulle osastolle? Jos on niin mistä saa sinne avaimia?

Ja ajelkaa vaa, niin mäkin vaikka on kylmää ja koleaa.

t:JukkaKoo

sanoi:
Hei hei Shadowistit! Missä te oikein olette? Ajelemassa tietty.

No itse katselen kohta noita Monacon jonoajoja, sitten varmaan ajellaan VT:llä.  
062802moto_prv.gif

Suljetuilla foorumeilla on aina joku valvoja. Kysele heiltä avaimia, esim. Team Customiin jos olet tai koet olevasi custom motoristi. Ja tosiaan, niin kuin sanoitkin jo Ajellaan.
tounge.gif
thumbs-up.gif

Joo, onkin viimeisestä jutusta tässä aiheessa aikaa. Hyvä että joku sentään avasi keskustelun. Tosin taitaa jutut olla juteltu tästä pyörästä, ainakin vähäksi aikaa... ellei joku keksi jotain uutta
smile_org.gif
. Mä oon ajatellu modata orkkisputken hieman erillaiseksi päältäpäin (ja kait sisältäkin) jos vain jostain löytäis sellasen käytetyn putken. Sen takia sitä ollaankin haettu tuolla muualta. Ja Waterproof, näin sen sun mainoksen pyörän myynnistä...älä ihmeessä tee sitä. Kadut varmaan koko loppukesän sitä ja aina on sitten vaikeempi aloittaa tyhjästä pyörän ostoa kuin että jos omistaa jo.

sanoi:
Ja Waterproof, näin sen sun mainoksen pyörän myynnistä...älä ihmeessä tee sitä

En minä moottoripyöräilyä ole lopettamassa, ole huoleti. Onhan se silti tosiasia, että vaikeampi sitä on sitten tyhjästä nyhjätä, kun oikein alkaa poltella tienpäälle.

crazy.gif

No jokatapauksessa pilkkahinnalla en viitsi pyörääni myydä joten potentiaalisia ostajia on ollut vähän! Hintapyyntö on mielestäni kohtuullinen, mutta näyttää siltä, että voin jatkaa ajelua lopunkin kesää.

Itsekkin ajattelin ostavani ylimääräisen orginaali putken jonka voisi sitten huoleti availla. Asia kumminkin kaatui krooniseen rahapulaan. Ehdin kumminkin kyselemään putkea sähköpostitse osoitteesta jari.yliverronen@luukku.com. Silloin elettiin maaliskuuta, eli lieneekö enään myynnissä. No ainahan sitä voi kysyä.

Kulkian varjo osti samaiselta kaverilta ylimääräisen röörin. Katso keskustelu sen tiimoilta Aihe: Mitkä putket customiin? Ensimmäisen sivun puolivälin kohdalla Kulkian varjo mainitsee tuon myyjän.

Seuraavaan ilmoitukseen törmäsin keltaisenpörssin verkko palvelussa:

PAKOPUTKISTO HONDA SHADOW VT 750C Täydellinen Jaman viritysputkisto vm. -97-03 Shadowiin. Muhkeat murinat, s-postikuviakin on. H.120 e , 040-5697813, porali@pp.inet.fi, Mäntsälä

Ilmoitus oli jätetty 29.5

Katos...ei olis paha. Mutta tekis mieli kyllä modata oma orkkiksesta. Tarkoitus olis ottaa loppuosasta kromipellit pois ja vetää kiillotettu haponkestävä putki koko pituudella aina takalokasuojan tasalle (saa lähes yhtä kiiltäväksi kuin krominkin) ja jotain sieltä putken sisältäkin rukata. ShadowMan:illä (jos nimen muistan oikein) oli yks hyvä esimerkki mitä sisuskaluille vois tehdä. Noita haponkestäviä pidennettyjä putkia olen nähnyt mm. F6:ssa ja hyvältä näyttää. Se loppupään putki kaiuttaa myös mukavasti, kun ne mehupillit ei ole ihan siinä huulilla.

Oletan että asiaa on turha edes mainita, kun kaikki sen jo tietää, mutta tuolla Shadow Forum sivuilla on useampikin valmiiksi kokeiltu putkien modaus konsti kuvien ja äänien kera, tosin ei nuo jenkit vielä ole suomen kieltä oppineet vaan kehtaavat kirjoittaa sivunsa englanniksi
biggrin.gif

Jep, on noita kuunneltu tarpeeksi monta kertaa
tounge.gif
. Niitten nuo modaukset on vaan mun mielestä vedetty niin äärimmilleen ettei sellanen mulle sopis
smile_org.gif

Jeps, liittyen tuohon Keltaisen Pörssin ilmoitukseen, niin tulipa sitten ostettua nuo putket. Ei paha hinta kun satasella ne sain, näytti uudet olevan 460 eukkaa. Eipä tosin ole uuden veroiset, kun ovat hivetin kellastuneet. Täytyy koittaa mitä se AutoSol tekee niille.

Ja ens viikolle putket paikoilleen
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Juu, olis kiva myös kuulla "viritysputkiston" saamat lisätehot. Kerro jos huomaat eroja tehoissa tai väännöissä ja tietenkin äänistä haluis tietää
biggrin.gif
. Enpä tiedä nyt minkä näkösiä putket ovat mutta jos joku viisaampi osaa kertoa tai jolla ois ne kuvatkin niistä. Sulla A.C.E varmaan löytyykin kuvat niistä vai mitä...tai mikset ottais kuvaa pyörästä kun ne ovat paikallaan
biggrin.gif

Back