• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda VT750 Shadow

Shadow on ihan "jees" pyörä; teho vaan puuttuu... Omat kokemukseni Hondan puikoissa rajoittuu lähinnä siihen kun Hondan omistaja kaasuttaa taivaanrannan taa meikäläisen Kawalla, eikä tahdo pysyä perässä sitten millään.
Mutkaiselle osuudelle tullessa Shadow taas pääsee näyttämään, hyvät kallistusvarat, eli aktiivista ajamista pääsee harrastamaan. Meikäläisellä oli Kawalla täysi työ pysyä perässä (enkä aina edes pysynyt, Kawa kun ei kallistu) vaikka Hondan molemmissa sylintereissä on tilavuutta yhteensä vain yhden pytyllisen verran.
Kiihdyttelykokeet kaverin kanssa ovat sitten päätyneet Kawan etumatkaan, joskin kohtalaisen niukkaan (olisiko pidon puutteella ollut osuutensa, Kawa kun sutii siinä missä Hondassa on "sutimisenestolaite"* asfaltille).

* puolikas kone ja leveä takarengas

No joo, niinkö olen tainnu mainita moneen kertaan eri paikoissa että tätä pyörää en ostanu tehojen takia. En tainnu edes vertailakkaan tehoja eri pyörissä. Lähinnä vaan ulkonäkö natsas sen verran mieleeni että oli vain pakko saada sellanen. Kertaakaan en siis ole käyttänyt kaasua pohjassa, enkä varmaan tule kokeilemaankaan. Lähes pintakaasulla kaikki kiihdytykset hoidetaan ja hyvin näyttää toimivan.

Kesää kun ollaan lähestytty, ei ole kertaakaan edes käynny mielessä että kumpa jotain sais vaihdettua tässä pyörässä. Tässä on kaikki kohdallaan. Enoni osti tänään Magnan kaheksankymmentä luvulta, ja kehui kuinka tehoja löytyy (87hv). Eipä kyllä harmittanu ollenkaan vaikka omassa on lähes puolet vähemmän. Yksinkertaisesti en tarvi niitä...
cool.gif

Pohditaanpa hetki custom pyörän olemusta...Teho on tottakai ok! muttaonko tärkeämpää todellinen moottorin voima eli vääntö vai korkeilla kierroksilla saatu teho ja kiihtyvyys??? omasta mielestä custom - pyörä ei ole tarkoitettu kiihdytys kilpailuihin eikä mittaamaan nopeusennätyksiä
rock.gif
ne jotka niin ajattelee saa omasta puolestani siirtyä tupper osastoon....ei millään pahalla... mutta oma henk.koht. custom ajatusmaailmani muodostuu siitä että tyylillä, ei nopeudella siirrytään paikasta toiseen...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
nixweiss.gif

sanoi:
ne jotka niin ajattelee saa omasta puolestani siirtyä tupper osastoon....ei millään pahalla... mutta oma henk.koht. custom ajatusmaailmani muodostuu siitä että tyylillä, ei nopeudella siirrytään paikasta toiseen...

Ajatusmaailmamme on samaa mieltä tässä asiassa.
thumbs-up.gif

Magna on kompromissikustomi kuten olen jo aiemminkin täällä maininnut. Olisiko se jotain välimuotoa Shadow750/CBR1000?
Kustomi se kumminkin on, ei siitä tupperia saa mitenkään väännettyä.

Olen hankintaani tyytyväinen. Omalla kohdallani kaipaan myös voimaa mopottimeltani, en pelkästään vääntöä.
Jotain omista mieltymyksistä kertoo varmaan sekin, että haaveilen muoviluodin hankkimisesta kakkosmopottimeksi. Korostan sanaa kakkos...

Kukin taaplatkoon tyylillään. Mutta kuka kustomisti kieltäytyi esim 130 hepan tehoista jos ei tarvitsisi muusta tinkiä
cool.gif

En minä ainakaan ja tinkisinkin jostain
wink.gif

Vääntävän kustomin osalta olen jokseenkin samaa mieltä muiden kanssa, olisiko muuten järkeä tuhlata omaisuus 1500 kuutioiseen fillariin, jossa on vain karvan yli 60 heposta???
Vääntöähän tässäkin tapauksessa ollaan haettu ja sitä saatu. On mukava ajaa kun kone vääntää tyhjäkäynniltä asti, eikä tarvitse niin turhaan vekslata/välitää vaihtesta.
Tosin isona poikana (lue varakkaampana) vakaa aikomukseni on hankkia kyykky twini, mitä luultavammin MotoGuzzi, ihan vain kakkosfillariksi.

Pääsinpä tänään kokeileen Magnaa, tosin jostain -80 luvun lopulta. Kilometrejä joku 40000 ja kunto ok... En tiedä oliko kone ollu käynnissä miten kauan sitten mutta ensinnäkin joutui akun lataamaan
tounge.gif
... Noh, akun ladattua hieman, saatiin se jotenkuten käymään. Käynnisty aina ryyppy täysillä mutta sammui heti jälkeen. Tätä se teki noin 6-7 kertaa kunnes saatiin se sitten jopa käymään
wink.gif
. Liikaa se ei saannu, mutta säädöissä varmaan vikaa. Noh, kunhan se lämpeni jotenkuten sain käydä koeajamassa. Tämä oli siis enoni pyörä jonka se oli juuri hankkinu eikä ollut ite ajannu ikinä ennen. Yllättyin siitä kuinka tasainen käynti pyörässä oli mutta jotain jäin kaipaamaan...alakierrosten vääntöhän se oli. Tällä pyörällä pitää melkein kierroksilla pelata, ihmekkään kun tehoalue on ihan jossain muualla kuin shadowissa.

Kaikista eniten häiritsi kuitenkin pyörän koko (yllättävän pieni vaikka akseliväli jotain shadowin luokkaa), sekä se ohjaustanko. Oli jotenkin niin kapea verrattuna shadowiin että tuntu että koko etuharukka kaatuu sivulleen jos liikaa kääntää. Ja ääriasennosta olikin aika hankalaa saada se takaisin (tottumattomuutta
tounge.gif
). Joskus aikoinaan ajattelin Magnan ostoa, tosin uudempaa, mutta onneksi, siis onneksi, päädyin shadowiin. Ei häiritse vaikka on vähän tehoja mutta väännöt onkin sitten kohillaan. Oikeastaan en vois ikinä kuvitella ajavani kierroksia vaativalla kustomilla, varsinkin tuolla Magnalla.

Nyt kuitenkin pitää huomauttaa että pyörä oli vanha, paljon ajettu sekä omaan pyörään verrattuna pieni ja minulle sopimaton. Uudemmista Magnoista en sitten tiedäkkään mitään, saattavat ja varmaan ovatkin paljon parempia. Joten Magnamanille, sori tästä arvostelusta. Paitsi että sinulla tais olla uudempi jos oikein muistelen
biggrin.gif

*Kukin tyylillään ja tavallan*

Muuten vielä tuosta enoni ajamisesta... enpä enää ihmettele miksi muka vanhemmat kuskit ovat onnettomuuksille alttiita. Oli sen verran huteraa ajamista että meinas oikein pelottaa. Siitä kun lähtis kaupungille....
sad.gif

. Joten Magnamanille, sori tästä arvostelusta. Paitsi että sinulla tais olla uudempi jos oikein muistelen  
biggrin.gif

*Kukin tyylillään ja tavallan*
Älä turhaan sorittele
biggrin.gif

Olen kuullut, että on henkilöitä jotka eivät hyväksy yleensäkään Hondaa minkään tyyppisenä kulkuneuvona itselleen. Eiks olekin omituista  
tounge.gif

Pääasia lienee, että saa ajaa sellaisella mopottimella kuin haluaa ja pystyy hankkimaan.
Haaveet on sitten erikseen... esim. V-Rod piristettynä
wink.gif

Ja tämä mämmärikirjoittelija on siis MagnaMan, joka TAAS puhuu paremman puolikkaan suulla...
devil.gif

Ai niin, sähän olitkin se Magnamanin...joo se just
tounge.gif
. Niin no , minäkin ajelin aikoinaan Yamahoilla ja se muka oli ainoa vaihtoehto merkille. Onneksi (ONNEKSI) näin mielessäni tämän pyörän ja huomasin tekemäni virheen ja vaihdoin Hondaan. En ole katunut, en sitten kertaakaan. Olen niin tyytyväinen kuin ihminen olla ja voi
inlove.gif
. Yhtä hyvin voi kawamimmi nähdä tämän saman näyn, mutta Kawasaki Hondan tilalla. Tai Jussi näkee Suzukista saman. Tai Magnaman...noh, listaa vois jatkaa ikuisesti. Kuten olen kuullut sanottavan:

*kukin omilla vehkeillään*
tounge.gif
tounge.gif

Hyvä pojat!

Pistäkää kerho pystyyn, mäkin liityn vaikka ei oo vielä tuollasta 750. Vinkkinä vois olla CustomHondat tai sit ihan reilusti vaan vt750. On vaan yksmukinen honda.

Kiitti Shadowille kun opastit tänne.

t:Ostamassako/ykspönttövaa

Lueskelin noita juttuja. Muista A.C.E. että muutkin pyörän omistajat diggaavat varmaan omiaan. Ei se C2 oo ainut oikee, niin kun sun kehuistasi sais päätellä...

Enkä sitten millään pahalla, kunhan sanoin...
062802moto_prv.gif

Mitä eroo on jos on c2 tai ilman? Eikös nämä kaikki nykyään myytävät olekkin c2?

Lueskelin noita juttuja. Muista A.C.E. että muutkin pyörän omistajat diggaavat varmaan omiaan. Ei se C2 oo ainut oikee, niin kun sun kehuistasi sais päätellä...

Enkä sitten millään pahalla, kunhan sanoin...  
062802moto_prv.gif
Kenenkään ei tarvi välittää mun kehuskeluista, kaikki kirjoitukset on vain ja ainoastaan mun mielipiteitä. Ja toki, varmasti kaikki motoristit on tyytyväisiä omaansa. Varmasti jos vaan viitsis laittaa äänestyksen pystyyn oman pyörän tyytyväisyydestä, huomattaisiin väittämän olevan oikein. Ehkä olen vain "liian" ylpeä pyörästäni, tämä pyörä kun on ensimmäistä kertaa sellanen että voin sanoa kysyjälle että tämä pyörä on minun. On ollu vaikeata löytää sellanen joka todella täyttää odotukseni, ja aina ei pyörän hinta ole se joka täyttää vaatimukseni. Kuten nykyinen hyvin osoittaa. Entiset on vähän ollu sellasia "välietappeja" millä nyt on vaan päästelly kilometrejä...

Joten lyhyesti, pahoittelen jos jollekin aiheutui kommenteistani pahaa mieltä
sad.gif
Jätetäänpä ne sitten omaan tietoon tulevaisuudessa.

Ps. Yllättävän kiinnostava aihe on olevinaan...
tounge.gif

sanoi:
Ps. Yllättävän kiinnostava aihe on olevinaan...

Näinpä, kaiken maailman intruder ja kawasaki kuskit on matkanvarrella tähän viestiketjuun kirjoitellut. Ei voi kun taas kehua VT:tä, on se mielenkiintoinen pyörä.  

Back