• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda VF750C Magna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huntter
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Gargoth sanoi:
Noniin, sain magnan tänään nenän eteen ja selvisi että kytkin vuotaa nestettä :doh:
Pari puhelua ja selvittelyä myöhemmin, selvis et stefat on vuos takaperin vaihdettu kytkimeen, ja samalla suoritettu osien perusteellinen erikoispesu. (en nyt muista korrektia termiä, yliääni tms?)
Ja pienen pähkäilyn ja lisäselvittelyn jälkeen syylliseksi epäillään joko hapettunutta tai muuten vaan viallista kytkimen työsylinteriä.
Nyt kyselenkin kokeneemmilta mistä tän ikäiseen (-88) super magnaan kyseistä osaa kannattaisi lähteä etsimään?
Paikallinen mekaanikko ehdotteli 200-300e hintalappua osalle ja työt päälle, mitä en ihan äkkiseltään purematta nielisi.
Kannattaa ensin avata se työsylinteri ja katsoa joskos siitä saisi korjaamalla tehtyä. Voihan se olla, että kumit ovat antaneet periksi ja sylinteri on hyväkuntoinen.
Listahinta on veroineen alle satasen, mutta saatavuus todella heikko.

dnapekko sanoi:
Kannattaa ensin avata se työsylinteri ja katsoa joskos siitä saisi korjaamalla tehtyä. Voihan se olla, että kumit ovat antaneet periksi ja sylinteri on hyväkuntoinen.

Joudun noin ison työn valitettavasti jokatapauksessa teetättämään. mulla ei niin vankkaa kokemuspohjaa pyöristä ole että itse lähtisin kyseistä osaa purkamaan siinä pelossa että teen enemmän vahinkoa kuin hyötyä.

Siksi tätä tiedustelin kun en edes tiedä kyseisen osan nimeä lontooksi, vaikka englannin kieli muuten sujuukin kohtuu hyvin, ammattitermistö ei vaan ole hallussa :P

Oot varma että kyseinen osa käy näinkin vanhaan pyörään? ja saanko udella mistä bongasit tän tiedon?

Kiitos jokatapauksessa että selvittelit hintaa :thumbup:

dnapekko sanoi:

Mulla meni aikoinaan VF750F:stä juurikin tuon työsylinterin kumit. Brandtilla tiskillä väittivät silloin, ettei kumeja saa erikseen, vaan pitää ostaa koko sylinteri. Laitettiin Jaappanista pikatilaukseen, tuli muistaakseni viikossa. Tiskillä oli yllätys melkoinen, kun olin varautunut tuon arvokkaan sylinterin lunastamiseen, mutta Jaappanista tulikin muutaman euron kumit:jippikaijee:

Vaihtotyönähän tuo ei kummoinen ole, sylkkä irti, mäntä tulee suunnilleen kahvasta puristamalla ulos, paikkojen putsaus, kumien vaihto siihen mäntään (ja voitelu jarrunesteellä). Palikat nippuun ja ilmaamaan. Ilmaaminen taitaa olla se suurin työ, kytkimellä kun ei helposti saa sitä vastapainetta tuohon puristukseen. Kerralla toi kuitenkin ilmaantui toimivaksi.

Tuossa olisi tietysti käytettyä osaa:
http://www.motorsloop.com/index.php?main_page=product_info&cPath=73_74_442&products_id=40267

Eiköhän nuo 7-satasen osat ole samat 750:n kanssa...

Helpottaisi hirveesti, jos jostain löytyisi räjäytyskuvat osanumeroineen.... Joskus tuolla David Silverillä ja CMSNL:llä oli verkkokaupassa semmoinen käytettävissä, ei ole näköjään enää. Voisin väittää, että samat hilut on jossain toisessa Honda-mallissa käytössä, joten osia saa....

edit: Löytyihän ne osanumerot...
Clutch Slave Cylinder Repair Kit OEM Ref#91209-MBO-003 Oil Seal 22864-MBO-903 Spring 22865-MBO-003 Piston Cup 43353-461-771 Bleeder Bolt Cap

Viimeksi muokattu:
siipimutteri sanoi:
Tuossa olisi tietysti käytettyä osaa:

edit: Löytyihän ne osanumerot...
Clutch Slave Cylinder Repair Kit OEM Ref#91209-MBO-003 Oil Seal 22864-MBO-903 Spring 22865-MBO-003 Piston Cup 43353-461-771 Bleeder Bolt Cap

Jess! tästä oli apua :jippikaijee:
Pitää vaan eka vetästä tuo jonkun osaavan kaverin kanssa auki ja kattoa että sopiiko ne osat tosiaan keskenään.
Voisi pänniä tilata osat ja sitten huomata että ei toimi :D
Tietenkin helpotti myös tietää ettei eti nimellä "work cylinder"... vaan että työsylinteri menee slave nimikkeellä.
oppia ikä kaikki.

Sori, että unohtui tuo nimi ja osanumero, mutta onneksi apua löytyi. Se kytkimen ilmaaminen on kolmen VF:n kokemuksella todella hermojavaativa homma, mutta onnistuu kuitenkin. Kytkinkahvan männän siirtämä nestemäärä on aika pieni, kannattanee täyttää sieltä työsylinteristä päin. Varaosan keskinumeron (MN2) perusteella tuo on vain Supermagnassa käytetty versio, mutta ero muihin voi olla kosmeettinenkin, eli etsisin myös 82-85 VF750 S:n osista ja 1983-1985 VF750 C:n osista. Nuo korjausosat ovat sitten keskinumeroltaan MB0, eli on käytetty jo VF750-malleissa, ja löytyy ainakin CMSNL.comilta. Noilla varaosanumeroilla kannattaa kysyä myös paikallisesta Hondaliikkeestä, pikkuosat ovat menneet monesti yksiin ulkomaantoimittajien kanssa, kun ei tarvi maksaa postikuluja.
Hondan osanumeroinnissa keskimmäiset numerot kertovat mihin malliin ko osa on ensimmäisenä suunniteltu.
cmsnl.com sisältää edelleenkin räjäytyskuvat osanumeroineen. Supermagna: http://www.cmsnl.com/honda-vf750c-v45-magna-1988-usa_model762/partslist/

dnapekko sanoi:
Sori, että unohtui tuo nimi ja osanumero, mutta onneksi apua löytyi. Se kytkimen ilmaaminen on kolmen VF:n kokemuksella todella hermojavaativa homma, mutta onnistuu kuitenkin. Kytkinkahvan männän siirtämä nestemäärä on aika pieni, kannattanee täyttää sieltä työsylinteristä päin. Varaosan keskinumeron (MN2) perusteella tuo on vain Supermagnassa käytetty versio, mutta ero muihin voi olla kosmeettinenkin, eli etsisin myös 82-85 VF750 S:n osista ja 1983-1985 VF750 C:n osista. Nuo korjausosat ovat sitten keskinumeroltaan MB0, eli on käytetty jo VF750-malleissa, ja löytyy ainakin CMSNL.comilta. Noilla varaosanumeroilla kannattaa kysyä myös paikallisesta Hondaliikkeestä, pikkuosat ovat menneet monesti yksiin ulkomaantoimittajien kanssa, kun ei tarvi maksaa postikuluja.
Hondan osanumeroinnissa keskimmäiset numerot kertovat mihin malliin ko osa on ensimmäisenä suunniteltu.
cmsnl.com sisältää edelleenkin räjäytyskuvat osanumeroineen. Supermagna: http://www.cmsnl.com/honda-vf750c-v45-magna-1988-usa_model762/partslist/

Tää oli kyllä jotain todella hienoa tietää. Valitettavasti mun kokemattomuus mp tekniikan osalta tulee aiheuttamaan sen että teetätän tän työn, mutta sillon taas on sit edes jonkinlainen takuu päällä sillä mitä on tehty.
Kiitän paljon kaikkia jotka ovat tuhlanneet aikaansa ja ettineet mulle tietoa, kaikesta on ollut apua ja linkkien takaa on löytynyt sellaista infoa laitteesta mitä en muuten ole osannut etsiä.
Vaikkakin itse olen tohon cmsnl sivustoon törmännyt, ja sieltä ripannut räjäytyskuvat tajusin tän jälkeen itekkin että niillä kuvilla ei tee mitään yksinään, pitää olla viittaus osanumeroon :doh:
Kyl mä ton superin kuntoon laitan (laitatan) ja tulen sen monta vuotta pitämään. istuin sen päällä taannoin ja pienen lenkin pyöräytin... ja ihastuin. se on tehty mulle.:rakastunut:

Moi
Mulla on tuollainen Honda VF750 magna vm.2000
Nyt on muutaman kerran tehnyt siten että hetken kun on ollut sammuksissa niin ei jaksa lähteä käymään,ihan kuin akku olisi tyhjä.
Ostin uuden akunkin tuossa jokunen aika sitten ja toimi hetken aikaa ihan hyvin kunnes tänään taas jätti samalla tavalla,kaapeleilla käyntiin että pääsi kotiin.
Mittailin virtoja ja kierroksilla akussa nousee jännite n.12.9V ei enempää.
Olisiko vika jännitteensäätäjässä vai laturissa??
Miten saisin tarkastettua ja onko tuo jännitteensäätäjä jossa rele ja 30A sulake samassa vai mikä se on ja missä se jännitteensäätäjä sitten on??

Kiitokset etukäteen vastauksista

Kuulostaa hajonneelta jännitteensäätimeltä. Hajoaa joko niin ettei päästä kunnolla virtaa läpi tai sitten päästää oikein reilusti kuten mulle on jo kahdesti käynyt :doh: Itseltä mennyt nyt kaksi, molemmilla kerroilla alkoi päästää virtaa läpi oikein reilummalla kädellä ja keitti akun. Stormilta löytynee hyllystä ja hinta oli joku 109 e.
Itse pistin digitaalisen latausjännitteen näytön syylärin kylkeen niin voi saada vähän ennakkovaroitusta jos kolmannen kerran meinaa hajota :)

Jännitteen mittaus akun navoilta lienee ainut tapa mitata tuota jännitteensäädintä. Staattorin voi mitata johtoliittimestä (kun pyörä on sammuksissa) eri pinnien väliltä. Muistaakseni vastusta löytyy n. 0,7 ohmia kaikkien pinnien kesken.

Jännitteensäädin on hieman ketkussa paikassa, akkukotelon pohjassa.

Zuba sanoi:
Kuulostaa hajonneelta jännitteensäätimeltä. Hajoaa joko niin ettei päästä kunnolla virtaa läpi tai sitten päästää oikein reilusti kuten mulle on jo kahdesti käynyt :doh: Itseltä mennyt nyt kaksi, molemmilla kerroilla alkoi päästää virtaa läpi oikein reilummalla kädellä ja keitti akun. Stormilta löytynee hyllystä ja hinta oli joku 109 e.
Itse pistin digitaalisen latausjännitteen näytön syylärin kylkeen niin voi saada vähän ennakkovaroitusta jos kolmannen kerran meinaa hajota :)

Jännitteen mittaus akun navoilta lienee ainut tapa mitata tuota jännitteensäädintä. Staattorin voi mitata johtoliittimestä (kun pyörä on sammuksissa) eri pinnien väliltä. Muistaakseni vastusta löytyy n. 0,7 ohmia kaikkien pinnien kesken.

Jännitteensäädin on hieman ketkussa paikassa, akkukotelon pohjassa.

Niin onko tuo juuri jännitteensäädin jossa on kiinni 30A sulake ja joku rele??

Zuba sanoi:
Ei ole se.

https://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/honda/vf750c/2000/jannitteensaadin-31600-mz5-003/
Tuon näköinen mutikka. Löytyy tarkemmin ottaen akkukotelon alapohjasta ulkopuolelta, pari kolme senttiä svingin yläpuolella. Kyllä se löytyy kun sitä käy kurkkimaan.

Ja nuo liittimet tulee siihen akkukotelon takaosaan, kotelon ja takalokarin väliin.

Juu löytyi ja tuli otettua poiskin,käsittämättömän kettumainen paikka keksitty.Mielenkiintoista varmaan uuden asennus =) =)
Oliko tuo digitaalinen näyttö arvokaskin sijoitus??

löytyisikö keneltäkään ylimääräistä penkkiä/istuinta VM.2000 sopivaan magnaan,kunnolla ei niin väliä kun olisi tarkoitus muokata singlepenkki.
Tarjota voi mailiin ake.racing@gmail.com
Ja kaupan olisi osia jotka jäi omasta ylimääräiseksi:
-kaatumaraudat joissa lepuuttajat
-Dynojet-suutinsarja
-K/N vapaavirtaus suodatin

Näitäkin voi kysellä tuosta mailista

No eipä tuolla öljyn vaihdolla puolisynteettisestä täyssynteettiseen ainakaan mitään vaikutusta ollut kytkinlevyjen liimautumiseen... Olkoon :dunno:

Mutta nythän mun Magna kuin uusi :p

Noniin! viimenään pääs ensimmäiset kiekat ajamaan ku tänään aamupäivällä sain kortin suoriteltua.
Ensimmäisenä tosin huomasin että flekti ei lähtenyt pyörimään, ja sitä kun kädellä koetti niin jumissahan koko pasce on. eikun uutta sellaista tilailemaan, samalla tuli huomattua että se korjattu takavilkku ei meinaa pelittää vieläkään vaikka kosketuksen pitäisi olla kunnossa, eli pienemmällä päänsäryllä pääsee kun kehittää uudet vilkut taakse.
Onkos kellään mitään käryä mistä saisi yleismallisia tarvikemallin flektejä tilattua EU alueelta, tai jotain putiikkeja josta voi sekalaista MP sälää koettaa etsiä, eli tässä tapauksessa noita takavilkkuja, joiden en usko olevan mitenkään erityisen harvinaista kamaa.
Pyörän huomioonottaen tosin vaikee ajatella jotain kulmikkaita ledivilkkuja sinne taakse :right:

Mut onhan toi vaan muikea peli ajella, kyl tykkäsin,vaikkakin haljenneilla renkailla piti kieli keskellä suuta ajella ensitöikseen firmalle missä renkaat vaihdettiin alle :grin:

Edit, vilkkuja löytyy vaikka kuinka ja paljon, mut jotenki tuntuu ton syylärin flektin ettiminen euroopasta olevan hankalaa, kaikki osumat osuu jonnekki amerikan mantereelle O_o
edit x 2: ja flekti tulossa postilla :jippikaijee: toivottavasti 1988 750 VFR:n tuuletin sopii, näytti aika lähelle samanlaiselta.
Jos ei sovi, niin sit laitetaan sopimaan.

Viimeksi muokattu:
Back