• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda VF750C Magna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huntter
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Allekirjoittanut ilmoittautuu remmiin, hep!
Tuli tehtyä kaupat 750cc vm-88 super magnasta.
Tässä kun odottelee että pyörä kulkeutuu pohjoisesta turkuun niin voikin asiasta enemmän tietäviltä tiedustella mistä kyseiseen pyörään kannattaa lähteä hakemaan osia, esim vakiosta poikkeavaa putkistoa sun muuta?`

Ajattelin ainakin opetella ajelemaan tällä pyörällä, ja mikäli oikeasti tykästyy niin kyllähän tän pidempääkin mielellään pitää. komia kun on. :orgmp:

Eihän siinä pysy kyydissä tuolla vauhdilla. Olen ajanut maknalla ilman etuikkunaa 140 ja se on ihan nokko. En olisi jaksanut pitää enään kiinni kovemmassa vauhdissa. No etuikkuna auttoi vähän tilannetta. 150 meni rikki, mutta en uskaltanut ajaa kovempaa. Sillä pääsee taatusti tarpeeksi kovaa ihan vakionakin. Siellä Eestissä menehtyneellä toisella motoristilla oli musta Magna. Toista pyörää en kuvista tuntenut.

Gargoth sanoi:
Allekirjoittanut ilmoittautuu remmiin, hep!
Tässä kun odottelee että pyörä kulkeutuu pohjoisesta turkuun niin voikin asiasta enemmän tietäviltä tiedustella mistä kyseiseen pyörään kannattaa lähteä hakemaan osia, esim vakiosta poikkeavaa putkistoa sun muuta?`

Ajattelin ainakin opetella ajelemaan tällä pyörällä, ja mikäli oikeasti tykästyy niin kyllähän tän pidempääkin mielellään pitää. komia kun on. :orgmp:

Tuolta voit alottaa lukemisen jos vaan enklannin kieli taipuu

Mä taidan ajaa tuolla -95 Magnalla niin kauan, kun se totaalisesti laukeaa.... Km-mittari pyörähtää tänä kesänä nollille. Ei ole mitään järkeä kait myydä pois, kukaan ei tuota huoli, kun maailma on täynnä vähemmän ajettuja... :p

Magnasta kyrvähti sitten jännitteensäädin toistamiseen, tämä kesti 'bout 10k km.

Sattuiko pazka säädin vai voiko joku staattorin feelu rikkoa näitä? Voisi kuvitella että jos staattoriin tulee jotain vikaa niin virrantuotto vähenee -> vähempi kuormaa säätimelle -> ei aiheuttaisi säätimen hajoamista. Vai?

Entinen omistaja oli vaihatnut jännitteensäätimen, kun akku alkoi pullistumaan.... Muistaakseni joku tarvikemalli on tuo nykyinen ja on ainakin kestänyt 58tkm mun aikana.

Gargoth sanoi:

Onnea! Itsekin haluaisin vielä super magnan. Ajelin pari kesää semmoisella 22,5tkm.
Oli hieman harvinaisempi Kanadan vientimalli kyseessä. Eroa muihin 87-mallisiin oli 750 kuutiotilavuus (87 mallit 700ccm, 88-mallit 750ccm) ja kilometrimittaristo. Noita oli vain 500kpl valmistettu.

Eli tuollainen on tulossa tuossa juhannuksen jälkeen alle.:jippikaijee:
Tää malli taitaa ikävä kyllä olla mailimittarilla varustettu, mutta kaippa siihenkin tottuu :D

Kiitti linkistä Suopo, kyllä se lontoon murre taittuu vallankin hyvin, pitänee perehtyä mitä sieltä löytyy.
Tosin, tää ajokausi tulee menemään ihan vaan pyörään tutustuessa ja ajamisen opettelussa. :orgmp:

RM9UvfI.jpg

Zuba sanoi:
Magnasta kyrvähti sitten jännitteensäädin toistamiseen, tämä kesti 'bout 10k km.

Sattuiko pazka säädin vai voiko joku staattorin feelu rikkoa näitä? Voisi kuvitella että jos staattoriin tulee jotain vikaa niin virrantuotto vähenee -> vähempi kuormaa säätimelle -> ei aiheuttaisi säätimen hajoamista. Vai?

Se helpottaa jos saat asennettua tuon säätimen niin, että se on kunnolla jotain metallipintaa esim runkoa vasten, että lämpö pääsee siirtymään pois säätimestä.

zpete sanoi:
Se helpottaa jos saat asennettua tuon säätimen niin, että se on kunnolla jotain metallipintaa esim runkoa vasten, että lämpö pääsee siirtymään pois säätimestä.

Täytyy talvikuukausina miettiä mitä tuolle tekee. Akkukotelosta on yksi kiinnike repsahtanut niin sitä patentoidessa olisi tilaa miettiä säätimen kohtalo. Jotkut ovat pistäneet ihan pc:n flektin säädintä viilentämään.

Eilen heitin uuden säätimen ja akun paikoilleen. Staattorin mittasin ja näytti ihan oikean näköisiä lukuja, joten siinä ei pitäisi olla vikaa.

Zuba sanoi:
Ja sain ne viimein myös kiinni. Tekaisin pienen vertailuvideon modifoitujen orggis putkien ja Cobrien välillä. Koitin kohtuu hyvän mikin kanssa saada audiosta semmoisen että saa jotain tolkkua. Silti, livenä toimii moninverroin paremmin :WAZAAP:

Tässä yksi magnan 94 omistaja. Hyvät on äänet Cobran putkissa.
Kiinnostaisi tietää ovatko miten äänekkäät maantieajossa 100 km/h nopeuksissa..?

Zuba on näköjään löytänyt paremman (nätimmän) paikan kahvalämppärien säätimelle, kuin minä. Näyttää lähestulkoon samanlaiselle säätimelle, kuin mun Oxfordin säädin ohjaustangossa (hirveen ruma murkula)....

Magna5 sanoi:
Tässä yksi magnan 94 omistaja. Hyvät on äänet Cobran putkissa.
Kiinnostaisi tietää ovatko miten äänekkäät maantieajossa 100 km/h nopeuksissa..?

Sanotaanko niin että kyllä ne äänet kuuluu ja pitkää pätkää ajaessa voipi tulpat olla paikallaan jos on herkkä kuulo :) Itse tosin harvoin pistän tulppia enkä noita 100 kmh+ teitäkään juuri harrasta. Ei nuo omasta mielestä liian äänekkäät ole, makuasioita.

Siipimutteri: Joo, ensin harkitsin pistää tankoon mutta tuohon kun just soppelisti mahtui niin lätkäisin mukana tulleella tarralla siihen. Vähän semmoinen mutu jäi että nuo mun oxfordit voisi olla jotain vanhempaa mallia, vaikka uudet ostinkin. Ehkä homehtuneet vuosia jossain hyllyssä.

Noniih... Säädin vaihtoi paikkaa. Tosin, laitoin tuon "poikittain", kun säätimen piuha kampesi ilkeän näköisesti nopeusmittaria.
Mä joudun kyllä pitämään korvatulppia (musatulppia) pitkillä matkoilla, sen verran railakasta mekkalaa nuo V&H-putket pitää. Mun kypärä blokkaa matalemmat äänet, jolloin kypärän sisään kuuluu todella ärsyttävä ja korkeahko pärinä :blink:

Pitäskös ton trippimittarin olla paremmin valaistu,vai kuuluuko sen olla tommoinen?

Viimeksi muokattu:
Zuba sanoi:
Sanotaanko niin että kyllä ne äänet kuuluu ja pitkää pätkää ajaessa voipi tulpat olla paikallaan jos on herkkä kuulo :) Itse tosin harvoin pistän tulppia enkä noita 100 kmh+ teitäkään juuri harrasta. Ei nuo omasta mielestä liian äänekkäät ole, makuasioita.

Siipimutteri: Joo, ensin harkitsin pistää tankoon mutta tuohon kun just soppelisti mahtui niin lätkäisin mukana tulleella tarralla siihen. Vähän semmoinen mutu jäi että nuo mun oxfordit voisi olla jotain vanhempaa mallia, vaikka uudet ostinkin. Ehkä homehtuneet vuosia jossain hyllyssä.

Mistäs tilasit Cobran putket ja millainen oli hinta?

Olikos Zuballa kans ebc:n kytkinlevyt jotka takkuaapi kylmänä? Itellä alkanu hiukan kytkin luistelemaan ja pitäs massalevyt pistää vaihtoon. Suomesta en löytäny kuin ebc:n ja trw:n levyjä tarvikkeena.

Jep, juurikin ne ja toista kesää mennään. Kylmänä tarraavat joo vaan sen kanssa pystyn elää. Lipsumista en ole vielä havainnut.

Insane Kane sanoi:
Olikos Zuballa kans ebc:n kytkinlevyt jotka takkuaapi kylmänä? Itellä alkanu hiukan kytkin luistelemaan ja pitäs massalevyt pistää vaihtoon. Suomesta en löytäny kuin ebc:n ja trw:n levyjä tarvikkeena.

Jälkiviisaana voisin ainakin omalla kohdalla ajatella, ettei itse kytkinlevyjä olisi välttämättä tarvinnut vaihtaa saman ongelman takia. Kytkin luisteli jo 40tkm:n kohdalla ja 91tkm mittarissa vaihdoin ne. Levyissä oli vielä runsaasti pintaa jäljellä. Pelkillä 10% jäykemmillä jousilla tilanne olisi todennäköisesti parantunut....

Back