Mulla oli shadow ensipyöränä. Se oli siihen tarkoitukseen aivan erinomainen peli. Mun mielestä kyllä helppo ja hyvä ajaa. Toisaalta en ole kovin monella pyörällä ikinä ajanut, eikä niistä mikään ole ollut vaikea, niin mitäpä minä asiasta tietäisin...
Shadown luotettavuudesta sen sijaan jotain pystyn sanomaan. Ostin sen uutena vuonna 2007 ja viiden kesän kuluessa rullasin mittariin 72 megametriä. Koko aikana ainoa vika oli viimeisenä vuonna ilmaantunut startti-napin ajoittainen toimimattomuus. Nappi auki ja kontaktipintojen putsaus korjasi vian. Shadow on traktoriteknologiaa, niin kestävyydeltään kuin tehoiltaan. Jos ne tehot vaan itse kullekin riittää, niin luotettavampaa vehettä saa hakea.
Loppuun vielä vinkki: Pyörään "oikeasti" kuuluvia 160 leveitä takarenkaita on vaan muutamalla valmistajalla. 170 leveitä vastaavia löytyy huomattavasti parempi valikoima ja niistä Avonin tekele on pykälää suuremmalla kuormaluokalla, kuin kilpailijoiden. Sen kestävyys oli merkittävästi ainakin Pirelliä ja Bridgestonea parempi. Noilla jälkimmäisillä renkaanvaihtotahti oli suunilleen se normaali, eli 2 eturengasta kestää saman kuin 3 takasta. Avon takana renkuloita sai vaihtaa tasatahtiin (muistaakseni 12-15 tkm jälkeen, ei ole kirjanpitoa tallella noilta ajoilta...) ja se oli mielestäni kätevää.