• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda Hornetin ostohelvetti..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Tervehdys, olen uusi tällä palstalla ja uusi myös moottoripyöräharrastuksessa.

Ekana harkitsin honda cbr:ää, kävin katsomassa yhtä 2003 vuotista peliä ja pyörä oli 10+ arvoisessa kunnossa.
Koeajolla kuiteskin huomasin ettei kyykkypyörä ehkä ole minun juttuni, kädet vetivät aikalailla kramppiin ja jätin sitten sentakia pyörän ostamatta. Osaksi tämä tietysti voi johtua tottumattomuudesta tietysti.

Nyt olen noita hornetteja käynyt katselemassa, yhteensä 3 eri yksilöä.
Tähänasti yksi on ollut oikein asiallisessa kunnossa, kulutusosien kuin yleiskunnonkin perusteella ja se on tässä mun kotikylässä vielä myynnissä.
Hintapyynti on 5800euroa vm 1999 pyörästä, ajettu 46.000km mikä on minusta melkoisen paljon verrattuna muihin myynnissä oleviin. Kuiteskin kunto, uudet kulutusosat ja kunnon huoltohistoria kiinnostaisivat.
Pyörässä on scorpionin slipari sekä suutinsarja vaihdettuna, koeajolla en ole vielä käynyt vaan eilen otin siitä "kylmät tyypit"
Myyjä oli asiallinen ja kertoi että on huoltanut pyörää hyvin.
Pyörä olisi lisäksi mieluisan värinen kun on punanen.

Nyt kysynkin että yritänkö alkaa vääntää tästä kauppaa, vai lähdenkö tonne Turku-Tampere akselille täältä Itä-Suomesta katselemaan hornetteja kun siellä olisi muutama kiinnostava kaupan.

Kertokaapa jotain hornetin yleisvikoja mitä pitäisi syynätä..?

Kiitän jo etukäteen.

Hornet niinkuin nuo kaikki kohtuuviritteiset hondat on aikalailla "vikavapaita" vehkeitä. Nokkaketjuhan niissä kaikissa ääntää jonkin verran, mutta niinhän se Hondassa tekee.
Harkitse nyt kuitenkin vielä tuota CBR:ää. Tuo Hornetin käyttöalue kun on niin pirun suppea. Tarkoitan siis sitä että kiva leluhan se on kaupunkiin ja pikkupyöritykseen, muttaheti kun lähdet pikkuisenkaan pitemmmälle reisulle, osaat arvostaa CBR:n katteita ja ajomukavuutta. Eikä se ajoasento ole ollenkaan paha kun olet vähänaikaa ajanut. 100km/h jälkeen ajomukavuus senkuin paranee kun saa vähän "vastapainetta"
smile_org.gif

Ihan ensin tuossa tapauksessa tuntuisi hintapyyntö olevan kohtuu kova. Itse ostin -06 keväällä 2004 Hornan jolla 18tkm mittarissa, ja hinta oli 6600€. Varmaan kannattaa katsastaa pidemmältä... varusteet matkaan ja bussiin/junaan ja muutamat samanaikaiset "treffit"  
buttrock.gif

Itselläni ei ole mitään suurempaa vikaa ollut tuossa. Enkä suuremmin löytänyt tyyppivikoja, silloin kun omaani olin ostamassa yms. huonoja puolia Hornetista pl. "makuasiat", mitä nettiä selailin. Kunhan muistaa tankata ja muutenkin yleistä huoltoa tehdä, niin eipä juuri tarvitse kuin ajaa  
smile_org.gif

Bajahill Tuolta varmaan ensihätään jotain yleistä sälää.

Kyllähän sitä kannattaisi katsoa pari eri vaihtoehtoa, jos ei aiempaa kokemusta ko. mallista ole. Tiedän, kovassa mopokuumeessa sitä ei malttaisi. Näkee sitten heti mahd. puutteet, viat ym. paremmin kun on vähän vertailupohjaa. Tekniikaltaan pitäisi olla perusvarmaa, ehkä noissa 600 voi olla se perusnokkaketjun rallatus ainoa "vika".

Ja kyllä Hornetilla taittaa matkaa. Omalla ysisatasella olen ajanut Hki-Kuopio väliä puolenkymmentä kertaa tässä kesällä ja päälle 5000km tähän mennessä tällä ajokaudella.

062802moto_prv.gif

Helppo olla PusHeadin kanssa samaa mieltä että kova on pyynti 46 000 ajetusta Hornasta.

Roibusan kanssa olen eri mieltä siitä että Horna olis vain kiva lelu, tietenkin Stadialaisena arvostan ketteryyttä mutta myös matkaa on tullut taitettua ja radallakin vierailtua meikeläisen taidoille siis täysin riittävä laite. Vaikkakin alustan pehmeys häiritseekin mutta jos vertaa perus CBR F versioon eipä siinäkään alusta kovempaan rytkytykseen ole tarkoitettu. Kannattaa mielestäni lähteä koeajo reissulle ja käydä testaamassa eri vaihtoehtoja.
062802moto_prv.gif

Kiitoksia vastauksista, niin tarkoitin että olen tosiaan 3 pyörää jo käynyt katsomassa+ yhtä cbr:ää.

Tosiaan minun ajeluni pääasiassa olisivat tässä taajamassa ja mutka-ajelua sekä satunnaisesti maantiellä.

Tosiaan olen tiedustellut noista Kaarinan sekä Vesilahden pyöristä:

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=462508
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=481862

Lupasivat molemmat tulla vastaan näyttämään, tuo punainen värin puolesta kiinnostaisi kyllä enempi.

Hintapolitiikka on molemmissa suht sama, vähän pyynnöstä tullaan alaspäin muttei montaa sataa.

Mikä teidänmielestä sitten olisi sille 46 tkm ajetulle muuten tosi hyväkuntoisen näköiselle pelille mikä täällä kotikaupungissa on myynnissä niin sopuhinta? 5500 sanoi se myyjä siitä tahtovansa.

Hornetin käyttöalue CBR:ää suppeampi !?

Ennemmin ajan motarilla Hornetilla kuin kaupungissa Cebarilla varsinkin jos Hornettiin vielä pienen pleksin pistää.
Muutenhan Hornetin ajoasento on rata-ajoa lukuunottamatta parempi lähes kaikissa tapauksissa ;)

Mutta makunsa toki kullakin. Ajaahan porukka customeillakin
smile_org.gif

Mitä nyt itse oon katteellisilla ja katteettomilla ajanut niin tällanen TODELLA KARKEA kärjistetty vertailu.

Katteelliset:
+Sateella hieman suojaa
+Viiman saa pois rintakehältä
+Kivemman näkösiä (makuasia) ja "heruu" tod. näk. paremmin ;P
+Lämpimämpi kevään & syksyn kylmillä moottorinlämpöjen lämmittäessä.
+Reilusti pienempi ilmanvastus = pienempi kulutus(todellinen rahansäästö) & kovemmat huiput (jos on pakko Esson baarissa kehuskella)
+Yleensä paremmat jousituksen osat & jarrut
+Katteellinen "tuntuu suuremmalta"

-Harvan katteen taakse _oikeasti_ mahtuu edes puoli ukkoa
-Kypärä on kuitenkin siellä viimassa kuten nakullakin. Kukaan jaksa kyykistellä kypärää myöten pleksin takana. Edes tuplakuplalla.
-Katteet ohjaa moottorin lämmöt suoraan syliin. TODELLA vittumaista lämpimänä kesäpäivänä.
-Kaupunki nopeuksissa ei saa sitä pientäkään viimaa mikä katteettomissa virkistää kummasti.
-90% todennäköisyydellä se pleksi puhaltaa viiman suoraan kypärään (ainakin se tuplakupla) ellei ole tarpeeksi pieni jotta viima tulee kaulankorkeudelle kuten pitääkin ja jos niin käy on meteli todella kova.
-Reilusti kalliimpia
-Nopeus ei tunnun läheskään niin paljon joten tulee ajettua säännöstään hieman kovempaa ja pari markkaakin voi tulla suht "yllättäen" mittariin -> Sakot / kortti pois / huono omatunto jne.

Katteettomat:
+Vilposa jo pienessä nopeudessa esim. kaupungissa
+Kypärät yleensä vapaassa ilmassa kohtuu hiljasia ja kypärän asento yms. ei vaikuta aivan järjettömästi. Yleensä luulisi tosiaan että katteellisessa kypärämelua olisi vähemmän mutta näinpä ei ole ainakaan suurimmassa osassa tapauksia.
+Halvempi
+"Ajattomampi" ulkonäkö. 80-lukulainen katettu näyttää aivan karmealta mutta naku miellyttää vielä suuren osan silmää (makuasia).
+Sama nopeus tuntuu katteettomalla "kovemmalta" viimasta johtuen joten enemmän "kiksejä" Suomen alhaisten rajoitustenkin puitteissa. Suurempi Funfactor. Vähemmän sakkoja.
+Takuulla ei tule "vahingossa" kiihdyteltyä yli kahden markan lukemiin. Ajoviima & tangossa roikkuminen tekee asian kyllä selväksi.
+"Lipat" tulevat reilusti halvemmiksi. Samoin paikallaan kaatumiset yms.

-yli 80-100 matkanopeutta ei jaksa pitää ilman pleksiä ainakaan pitempää matkaa. Niskat kramppaa, paikat puutuu jne. (Olen ajanut Hki-Hamina about rajoitus + 5-10km/h nopeutta koko matkan ilman taukoa Hornetilla ilman pleksiä tai mitään suojaa)
Saksan Autobahnilla lienee yhtä helvettiä ylläpitää > 200km/h matkanopeutta (radalla joskus tullut kokeiltua:)
-Sade tulee suoraan syliin ja aika nopeasti haarusväliin kerääntyy "lätäkkö" jonka sitten huonommat ajohousut päästävät sisään enemmin tai myöhemmin.
-Keväällä & syksyllä vaatii ehdottomasti asianmukaisen pukeutumisen
-Yleensä huonommat jarrut & jousitusosat

Ehdotelkaas lisää kohtia kun ei varmaan kaikkia tullut mieleen tuohon.

Summasummarum ->mielestäni<- katteeton on paras kompromissi pyörä yleiskäyttöön. Eikös pärrällä ole tarkoitus niitä mutkateitä ajella joissa rajoitus on kuitenkin se 60-100km/h ja suoran moottoritien kilometrien nielemiseen on *uto monellakin tapaa mukavempi vehje.
Puhtaasti radalle sitten katteellinen kyykky ja puhtaasti matkailuun katteellinen matkamöhkö.

Kiitoksia vastauksista, niin tarkoitin että olen tosiaan 3 pyörää jo käynyt katsomassa+ yhtä cbr:ää.

Tosiaan minun ajeluni pääasiassa olisivat tässä taajamassa ja mutka-ajelua sekä satunnaisesti maantiellä.

Tosiaan olen tiedustellut noista Kaarinan sekä Vesilahden pyöristä:

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=462508
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=481862

Lupasivat molemmat tulla vastaan näyttämään, tuo punainen värin puolesta kiinnostaisi kyllä enempi.

Hintapolitiikka on molemmissa suht sama, vähän pyynnöstä tullaan alaspäin muttei montaa sataa.

Mikä teidänmielestä sitten olisi sille 46 tkm ajetulle muuten tosi hyväkuntoisen näköiselle pelille mikä täällä kotikaupungissa on myynnissä niin sopuhinta? 5500 sanoi se myyjä siitä tahtovansa.
Mun mielestä joku 4000€ ois lähempänä totuutta. Mikäli ei tohon hintaan lähde hakisin Saksasta.

Niin ja vielä itse Hornetista:
Tuoreampien kusiais Hornettien & 900 Hornetin tankki on (muistaakseni litran) suurempi mutta vararankille joutuu ainakin 1998 Hornetilla melkein poikkeuksetta vaihtamaan n. 200km tienoilla ja tuonjälkeen en ole 50km enempää vielä uskaltanut ajella joten matka-ajossa joutuu taukoja pitämään vähintään noinkin usein.
Penkki on myös perseelleni kova ja jalkatapit liian korkealla mutta jos enimmäkseen matka-ajoa haluaa ajalla niin joku matkamöhkö siihen homman sitten.
Luotettavan oloinen peli ja nokkaketjun rallatuksesta & äänekkäästä vaihteistosta (jos päästän vapaalla kytkimen ni meteli kasvaa siellä suunnalla ^10) ei kannata välittää.
Alusta (varsinkin keula) on todella pehmeä ja vaikka itsellä on Öhlingssin sisuskalut keulassa niin eipä tuo edelleenkään kummoinen ole. Jarrujen kanssa saa myös käyttää hieman voimaa verrattuna tuoreampiin kyykkyihin. Teräspunos letkut jelppivät tuossa hieman.
Moottori määrätyillä kierrosalueilla täristää aikamoisesti sellasta sormet puuduttavaa pientä värinää.

--Lassi

http://eljay.homelinux.net/gallery2/main.php/v/Parra/

P.S. http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=481862 <- Hornetti on ihan ok-hintainen. Jos halvempaa haluaa niin kannattaa katsoa 600 Banditteja
smile_org.gif

Suomen hintatasolle vaan ei voi oikein mitään.

Jees.. oikein hyviä pointteja taas tullut.
No kuhan käyn nyt koeajaa ja rahatukun kanssa kyselemässä mitä se pyörä maksaa täällä Mikkelissä
smile_org.gif

Tosiaan olen huomannut että monessa pyörässä kun painaa kytkimen pohjaan vapaalla ja päästää alkaa moottorista kuulumaan ikäänkuin "kahina" se on sitten ihan normaalisaundi.

Ja juu, hornetti tuntuu tosiaan alustaltaan todella löysältä, ajoin sitä cbr:ää missä oli säädettävät etupäät niin se oli vedetty suht tanakaksi. Aivan erituntuma kyllä..

Ja Saksasta haku ei nyt kyllä tule kysymykseen, mieluiten katselen tästä kotimaasta ja jos ei mieluisaa löydy niin passaan ensikeväälle homman.

Vieläkin tietyllä tavalla kummittelee se aivan loistokuntoinen cbr vm 03 takaraivossa.. kun se muuten tuntu niin nappipeliltä muttase ajoasento..

Itse vaihdoin tuon cbr:n busaan ja busassa on vielä enmmän silmällään. Eka 1000km tuntui että ei ranteet kestä, mutta nyt 4000km jälkeen ei mitään heikkoa
062802moto_prv.gif

Kaikkeen tottuu
smile_org.gif

Tervehdys, olen uusi tällä palstalla ja uusi myös moottoripyöräharrastuksessa.

Ekana harkitsin honda cbr:ää, kävin katsomassa yhtä 2003 vuotista peliä ja pyörä oli 10+ arvoisessa kunnossa.
Koeajolla kuiteskin huomasin ettei kyykkypyörä ehkä ole minun juttuni, kädet vetivät aikalailla kramppiin ja jätin sitten sentakia pyörän ostamatta. Osaksi tämä tietysti voi johtua tottumattomuudesta tietysti.

Nyt olen noita hornetteja käynyt katselemassa, yhteensä 3 eri yksilöä.
Tähänasti yksi on ollut oikein asiallisessa kunnossa, kulutusosien kuin yleiskunnonkin perusteella ja se on tässä mun kotikylässä vielä myynnissä.
Hintapyynti on 5800euroa vm 1999 pyörästä, ajettu 46.000km mikä on minusta melkoisen paljon verrattuna muihin myynnissä oleviin. Kuiteskin kunto, uudet kulutusosat ja kunnon huoltohistoria kiinnostaisivat.
Pyörässä on scorpionin slipari sekä suutinsarja vaihdettuna, koeajolla en ole vielä käynyt vaan eilen otin siitä "kylmät tyypit"
Myyjä oli asiallinen ja kertoi että on huoltanut pyörää hyvin.
Pyörä olisi lisäksi mieluisan värinen kun on punanen.

Nyt kysynkin että yritänkö alkaa vääntää tästä kauppaa, vai lähdenkö tonne Turku-Tampere akselille täältä Itä-Suomesta katselemaan hornetteja kun siellä olisi muutama kiinnostava kaupan.

Kertokaapa jotain hornetin yleisvikoja mitä pitäisi syynätä..?

Kiitän jo etukäteen.
tosi kova hinta 600 hornetille, samalla rahalla irtoaisi 900 hornetti
tutustu markkinoihin (motopalsta ,nettimoto)

Yhdyn jukkisa1:n kommenttiin. Ite maksoin omasta -01 Hornetista (600cc) 5600€ ja silloin sillä oli ajettu 28tkm. Nyt 4,5tkm ajaneena en keksi yhtään huonoa puolta pyörästä
sport05.gif
. Ainoat "viat" on ollut flektin palanut sulake ja bensahanan outo käytös <- kun menee varatankille niin pystyn tankkaamaan vain n. 10l (vaikka pyörä ei olisi jalalla) kun manuska sanoo, että tankki on 16l ja varatankki on siitä 3l.

Kävin koeajamassa sen enemmän ajetun pelin, itseasiassa pyörä tuntui todella hyvältä kilsoihin nähden ja teinkin tarjousta siitä jo, tosin 4800eur tarjoukseni ei oikein myyjää miellyttänyt.

No mutta pitää nyt kahtella mitä asian kanssa tekee.

Kävin koeajamassa sen enemmän ajetun pelin, itseasiassa pyörä tuntui todella hyvältä kilsoihin nähden ja teinkin tarjousta siitä jo, tosin alta 5ke ja ei oikein myyjää miellyttänyt.

No mutta pitää nyt kahtella.
Jos oli vasta tullut myyntiin niin kannattaa parin viikon päästä kysäistä uudelleen ja vaikka tipauttaa hintaa viidelläkympillä edellisestä tarjouksesta

Yhdyn jukkisa1:n kommenttiin. Ite maksoin omasta -01 Hornetista (600cc) 5600€ ja silloin sillä oli ajettu 28tkm. Nyt 4,5tkm ajaneena en keksi yhtään huonoa puolta pyörästä
sport05.gif
. Ainoat "viat" on ollut flektin palanut sulake ja bensahanan outo käytös <- kun menee varatankille niin pystyn tankkaamaan vain n. 10l (vaikka pyörä ei olisi jalalla) kun manuska sanoo, että tankki on 16l ja varatankki on siitä 3l.
Samoja kokemuksia itselläkin tankista.
Kun varatankille asti ajaa (n.200km trippimittaris siin vaihees) niin joku 10 litraa sinne menee ja varmaan 10 min sitä bensaa kuitenkin sinne pikkuhiljaa liruttelin joten paljoa enempää piripintaa en tuota saanut.
Esim. viimetankkauksella vedin aika rohkeasti vielä > 40 km varatankille laiton jälkeen (246km oli tripissä) ja ei mennyt kuin 12 litraa. Veikkaan että koko illan liruttelemalla olis ehkä max 12,5-13 litraa jotenkin voinut saada mahtumaan.
Missä tankin kadonneet litrat vai onko varatankki sitten 6 litran luokkaa !? :oP

--Lassi

P.S. Pitikin tarkistaa ihan tuolta kun aloit puhumaan että itselläs on 16 litran tankki.
http://www.hondahornet.co.uk/600spec.html
Näköjään se oli vasta vuonna 2003 kun se tankki suureni huimalla litralla. Tohon aikaan tais poistua myös koko "varatankki" ja mittaristoon ilmestyä sen tilalle bensamittari jossa punanen varotusvalo varatankin virkaa ajamassa?

Kannattaa huomioida myös lisävarusteet mitä hintaan kuuluu.
Hintaanhan toki vaikuttaa muutkin tekijät kuin ikä ja kilometrit.
Jos mukana tulee laukkusarja, slipari, häläri, kaatumaraudat, yms. tingeltangelit.

Tuo 2003 mallihan taitaisi olla uudistuksineen noista paras jos sellasen sattuisi löytämään
smile_org.gif

Back