• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda Hornet 600 /900 keskustelu

yyri sanoi:
Mietin vaan sitä kun joskus oli jossain päin nettiä puhetta että synteettinen olisi pesevämpää kun mineraali, että lähtisi scheisset ja muut liikkeelle kanavista kun vaihtaa öljyn laadun.

Jos haluaa pelata 100% varman päälle, niin öljylaadun vaihtaminen vanhaan koneeseen on tosiaan vähän kyseenalaista. Mutta toisaalta tuossa aiemmissa viesteissä jo sanot laittaneesi kerran Motul 5000:tta joka on osasynteettinen, joten joku muukin osasynteettinen lienee pesevyyden suhteen ”yhtä turvallinen” nykytilanteeseen nähden.

sam_u sanoi:
Ainakin mun saamassa kuitissa lukee dynojet stage 2 ja päälle dynolappu. Factoryssa näutti olevan 100 ja 102 suuttimet. Tosin hornettiin ei edes dynojetin stage 2 ole saanutkaan. Luulen että jostain toisesta pyörästä otettu kitti, mutta en vaan ymmärrä miten toimii noin hyvin tuolla kaasun alueella, missä pääsuutin ruuttaa. Luulisi käyvän aivan liian rikkaalla.

Jos ovat varmasti dynojettejä niin keihinin asteikolla suuttimien koot ovat 130 ja 132. Tämähän kuulostaa vakioon nähden aika rajulta, mutta sitä se tuskin on, koska alunperin kaasari on varmasti säädetty päästösyistä melko laihalle. Ainakin minun mielestä 130 ja 132 suuttimet kuulostavat ihan järkeville 34mm kaasareissa, esimerkiksi mun zetorin 36mm kaasareiden vakiosuuttimet ovat 140 ja 142.

sami1024 sanoi:
Jos haluaa pelata 100% varman päälle, niin öljylaadun vaihtaminen vanhaan koneeseen on tosiaan vähän kyseenalaista. Mutta toisaalta tuossa aiemmissa viesteissä jo sanot laittaneesi kerran Motul 5000:tta joka on osasynteettinen, joten joku muukin osasynteettinen lienee pesevyyden suhteen ”yhtä turvallinen” nykytilanteeseen nähden.

Tarkoitatko tuota legendaa aikojen takaa kun stefat meni kun vaihtoi öljyä syteettiseen tms. Ei ole ongelma. Kysykää vaik Nitroukselta!

Säädin vaihdettu, nyt lataa tyhjäkäynnillä valojen kanssa 14.4v, kierroksilla (5000) 13.8-14v ja ilman valoja tyhjäkäynnillä 14.5-14.8 ja kierroksilla 14.4v. Pitää tarkistaa vielä kun ajaa tuon lämpimäksi mitä sanoo. Staattorista mittasin niiden kolmen johdon väliset ohmit ja jokainen oli 1 tai 1.2 ohmia. Yhteyttä runkoon ei ollut kun mittarin piipperi ja ohmialueella. Liittimet oli ehjät, noita kai joillain sulanut. Vanha säädin tosiaan oli tommonen jäähdytysrivaton eikä ollut säätimen ja rungon välissä lämpötahnaa, nyt on rivallinen ja pistin tietokoneen lämpötahnaa. Toivottavasti pelaa pidempään kun aiempi, jos ei niin pitää katsoa mitä tekee :dunno:

Päästäänpäs seuraavaan sähköaiheiseen kysymykseen eli onko joku pistänyt hornettiin oxfordin lämpökahvoja? Asennus taitaa olla helppo ja laturissakin taitaa riittää teho? Ainakin nettiin uskoen 340w laturi löytyisi koneesta.

Mulla oli 600 hornetissa oxfordin lämpökahvat. Hyvin ne toimi. Asennuskin onnistui vaikka ensi kertaa olin asialla. Takavalolta otin virran, joten ei jääneet vahingossa päälle.

Oxford kahvojen mukana tuli pikaliimaa, onko se hyvä noitten kiinnitykseen vai pistänkö jotain joustavampaa? Entäs mites teillä on pelannut tuo automaattinen virrankatkaisu, tuohan jotenkin haistelee onko pyörä päällä ja sulkee sitten itsensä jos ei ole.

Kontaktiliima on todettu toimivimmaksi kiinnityksessä.tuo mukana tuleva pikaliima murtuu hetken käytön jälkeen. Automatiikka on toimiva, joten itsekin pidän suoraan akussa kiinni.

juu-zo sanoi:
Kontaktiliima on todettu toimivimmaksi kiinnityksessä.tuo mukana tuleva pikaliima murtuu hetken käytön jälkeen. Automatiikka on toimiva, joten itsekin pidän suoraan akussa kiinni.

Samat kokemukset Oxfordista, eli pikaliima ei kestä, kahvatuppiliima kestää.
Ja tuo automatiikka toiminut eli sammuttaa itsensä kuten pitääkin.

No niin, ekaa viestiä foorumille laittamassa ja mahdolliseen vikaan liittyen.
Eli vuoden ´04 900Hornet kyseessä joka paikallaan lämpiää nätisti. Ajossa lämmöt tippuu mittarin puolivälistä melkein pohjille, ei tunnu hyvältä...
Olenko kusessa, vai onko tuo normaalia?

Pyörä on pari vuotta sitten ajettu ojaan ja itse ostin sen tänä kesänä.
Olisko ojaan ajossa voinut mennä jotain rikki?

Termostaatti mennyt. Ei liene kallis osa. Termostaatti säätelee jäähdyttimen läpi virtaavan veden määrää ja auki juuttunut termari tekee juuri tuon, eli vettä virtaa liikaa ja ajoviima jäähdyttää veden.

No tota ensin mietin, mutta kun käsin tarkastellen tuntuis toimivan termari.
Pitänee ostaa uusi niin sittenhän tuo selviää.

Kuinka lämpimäksi teillä tuo kusiainen lämpiää? Mulla nousee suomen kesässä sen ohuemman paksun viivan päälle ja esim valoissa seistessä helteellä nousee vähän yli asteikon puolen välin. Ajossa pysyy aina vähän sen ohuemman paksun hiivan yläpuolella. Onkohan mullaki liian viileänä:paikallatuulee: Siis 1998 malli

Ihan hyvä niin kun teoriassa tuo renthalin kahvaliima, kunnes pistää lämmöt päälle ja ne alkaa pyörimään ympyrää. Sikaflexillä seuraavaksi?

yyri sanoi:
Ihan hyvä niin kun teoriassa tuo renthalin kahvaliima, kunnes pistää lämmöt päälle ja ne alkaa pyörimään ympyrää. Sikaflexillä seuraavaksi?

Mukava kuulla tässä vaiheessa, nimimerkillä lämpökahvat ja renthalin liima odottamassa tuossa asennusinnostusta. :grin:

yyri sanoi:

Omat pysynyt tuolla renthalilla kiinni nyt 1,5v.
Annoin kyllä tuon kuivua aikoinaan varmaan viikon.

Kokeilisin tuossa tilanteessa seuraavaksi lisänä jotain teippiä väliin?
Tuossa noita kikkoja lisää:

http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/229651-Kahvanlämmittimien-asennus

http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/271950-Millä-liimalla-kaasukahva-kiinni

http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/233661-millä-liimalla-tupit-kiinni

Tuo sininen on oma pyörä, Suzuki TL:n keulalla varustettuna. Vanha keula on sen verran heikossa kunnossa putkien osalta, että se ei tule tuohon takaisin.
Pyörässä oli hienosti maalattu tankki ja peräkate, mutta nekin on nyt vähän huonot.

Alkuperäistä en tule tuosta tekemään, alkuperäisyyden vaaliminen on minulle kovin vaikeaa.
Onko porukka hommanut noiden kahden muun tyylisiä katteita ja jos on, niin minkälaisia ja mistä.
Pyöreä etuvalo tekisi myös mieli vaihtaa toiseksi. Hyllystä löytyy LSL Urban, mutta pitäisikö kuitenkin olla tuon harmaan pyörän mallinen.
Yksi vaihtoehto on tietysti että väännän pellistä bellypanin ja nuo syyläriin tulevat lirpakkeet.

Hyvät ja huonot ideat kelpaa.

Liitetiedostot

• IMG_8324.jpg
    IMG_8324.jpg
    90,9 KB · Katselut: 73
  • IMG_8310.JPG
    IMG_8310.JPG
    94,1 KB · Katselut: 66
  • IMG_8309.JPG
    IMG_8309.JPG
    84,5 KB · Katselut: 64
Calypso sanoi:
Liian pieni moottori? En minä tuosta kyllä vielä mitää hälyttävää erottanu. Kulkeekse?

Röpöttää hulluna. Pahentunu pitkin kesää. Kulkee ja kiertää, mutta nyt alkaa huomata hiukan semmosta, ettei lähe ihan heti ku kahvaa kääntää reilummin. Alkaa siinä 4000rpm jälkeen tehä tuota. Keinot loppuu pikkuhiljaa.

Back