• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda Hornet 600 /900 keskustelu

Onko joku tehnyt noille takajarruille jotain muutoksia?

Eilen kun olin ajelemassa kaverin kanssa ja ajoin sen vtr:llä, niin takajarrussa on aivan järjetön ero..

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla

Elikkä kyselin jo tuossa jokunen viikkon sitten ettei 900 hornetti lähde käyntiin, no sain sen käyntiin pari päivää myöhemmin ja ajelinkin silllä joku 140 km parina kertana, kunnes se vika palasi eli ei lähde millään käyntiin.

Starttaa helvetin hyvin mutta ei hörähdäkkään, bensaa on, uusi akku on, kaikki sulakkeet katottu ja ehjiä oli, oon startannu kytkin pohjassa ja rämpännyt tappokatkasijaa, eri avaimellakin kokeillu, bensapunpun relekin naksahti kun laitoin virrat päälle.

Edellisen kerran kun ajoin niin huomasin että se muutaman kerran tapasi hyytyä tasaisella kaasulla??

Autakaahan mikä olisi pyörässä vikana????

Viimeksi muokattu:
Tosiaan tuo pumpun surina kannattaa ensimmäisenä varmistaa. Omaani (vm 03) vaihdoin pari viikkoa sitten bensapumppun. Bensanpaineet oli ok (50psi tyhjäkäynnillä), mutta virtaus paineensäätimen jälkeen oli aika heikko. Vanhalla pumpulla tuli alle 1dl ja uudella n. 3,5dl, tämä virtaus siis huolto-ohjeen mukaan pitäisi olla tankin paluuletkusta vähintään 2,56dl/10sek.

Jos vika bensapuolella, niin voi myös johtua tuosta paineensäätimestäkin.

Zufushiki sanoi:
Onko joku tehnyt noille takajarruille jotain muutoksia?

Eilen kun olin ajelemassa kaverin kanssa ja ajoin sen vtr:llä, niin takajarrussa on aivan järjetön ero..

Samaa mäkin olen pohtinut, nykyinen jarru on lähinnä säälittävä. Kun onnistuin tonniskuumeesta vieroittautumaan ja keskityn Hornetin (ja rouvan Kawasakin) laittamiseen, niin talven jarruletkuprojektin yhteydessä todella voisi jotain jarrutehostusta tehdä, laittaisko toisen jarrusatulan stunt-pyörätyyppisellä kiinnityksellä, mutta edelleen jalkajarrutoiimisena vai mitä ihmettä, ootko Zufu jo saanut ideaa?

iankaikkinen sanoi:
Samaa mäkin olen pohtinut, nykyinen jarru on lähinnä säälittävä. Kun onnistuin tonniskuumeesta vieroittautumaan ja keskityn Hornetin (ja rouvan Kawasakin) laittamiseen, niin talven jarruletkuprojektin yhteydessä todella voisi jotain jarrutehostusta tehdä, laittaisko toisen jarrusatulan stunt-pyörätyyppisellä kiinnityksellä, mutta edelleen jalkajarrutoiimisena vai mitä ihmettä, ootko Zufu jo saanut ideaa?
Olen sen verran selvitellyt että jarrun mäntä on aivan samaa kokoa kuin 1000vtr. Seuraavaksi ajattelin selvitellä mitä eroa vtr ja hornetin pääsylinterillä on. Koska jostain se ero on pakko tulla.

Männän kokoa siis ainakin on vaikea alkaa suurentamaan..

Olisko täällä 600 Hornettiin (2007, PC-41, eli eka ruisku) tarvetta seat coverille? Väri metallikeltainen. Kyse on Hondan omasta alkuperäisestä tuotteesta, lienee ollut paikallaan alusta asti, minä ostin pyörän muutama viikko sitten ja välillä matkustajakin mukana. Istuu siististi, kiinnikkeet eivät vaadi ylilääräisiä reikiä. Muovi lienee haalistunut hieman metallista tankkia enemmän, mutta siistin näköinenhän tuo on. Munkkivuoressa Helsingissä majailee.

Liitetiedostot

• image.jpg
    image.jpg
    20,1 KB · Katselut: 15
  • image.jpg
    image.jpg
    19,5 KB · Katselut: 14
Zufushiki sanoi:
Olen sen verran selvitellyt että jarrun mäntä on aivan samaa kokoa kuin 1000vtr. Seuraavaksi ajattelin selvitellä mitä eroa vtr ja hornetin pääsylinterillä on. Koska jostain se ero on pakko tulla.

Männän kokoa siis ainakin on vaikea alkaa suurentamaan..

Mihin te sitä takajarrua tarvitte? Vai onko kyseessä kikkailuhommat?

Baltic sanoi:
Mihin te sitä takajarrua tarvitte? Vai onko kyseessä kikkailuhommat?

Henk. koht oon ehdollistanut itseni hidasajon/ risteysajon takajarrutuntumalla ajavaksi. Jos tarvii esim. kävelyvauhdista suojatien yli kääntyessä pysäyttää mopo äkisti stonga vinossa, ei mukkaa turvalleen niin helposti.

JMH sanoi:
Henk. koht oon ehdollistanut itseni hidasajon/ risteysajon takajarrutuntumalla ajavaksi. Jos tarvii esim. kävelyvauhdista suojatien yli kääntyessä pysäyttää mopo äkisti stonga vinossa, ei mukkaa turvalleen niin helposti.

Eiköhän tuo ihan vakionakin kävelyvauhdissa ole ihan riittävä :jpstyle:

Hellou,

Hankin Honda Hornet 600 moottoripyörän ensimmäiseksi pyöräkseni ja olen ollut erittäin tyytyväinen, vuosimalli on 2009.

Pieni kysymys kuitenkin ykkösvaihteella lähtöön. Onnistuuko muillakin liikkeellelähtö täysin ilman lisäkaasun antoa. Oman pyörän saa liikkeelle todella helposti ilman mitään käsikaasua pelkän kytkimen hitaalla vapauttamisella. Ilman kaasua nopeus pyörii siinä ~10km/h. Muistelisin, että autokoulun pyörä sammui helposti, jos pyörälle ei antanut samalla kaasua kun kytkintä vapautti. Onko Hondan käyttäytyminen normaalia?

messerschmitt sanoi:
Tarkotatko että on kierrokset liian ylhäällä tyhjäkäynnillä?kannattaa manuaalista vilkaista mikä on normi kierrokset.

Kierrokset pyörii siinä 1400rpm vapaalla kun moottori lämmin eli pitäisi olla suht OK. Saattaa olla myös vaan vääntävämpi moottori kuin autokoulun pyörä, jolloin olisi helpompi lähteä :).

Itellä oli kans eka pyöränä just toi Hornetin kaasari malli.Kyllähän siinä on eroa varsinki jos verrataan autokoulun er-5-siin ja 6-siin.Sulla on vielä uudempaa ruisku mallia missä taitaa olla 600rrästä modattu kone,joten kyllä toi on hyvä pyörä,eikä lopu tehot kesken.

Herrandy sanoi:
Kierrokset pyörii siinä 1400rpm vapaalla kun moottori lämmin eli pitäisi olla suht OK. Saattaa olla myös vaan vääntävämpi moottori kuin autokoulun pyörä, jolloin olisi helpompi lähteä :).

Vilkaise kuitenkin sinne ohjekirjaan... Sillä varauksella että Hondaa en oo koskaan omistanut, niin Suzukissa, Yamahassa ja Kawassa rivinelosten tyhjäkäyntisuositus on ollut jotain 1100-1200 suuruusluokkaa. Siihen nähden tuo 1400 kuulostaa aika isolta, luulisi ryskivän aikalailla ykköstä tarjotessa?

1300 on omissa hondissa ollu tyhjäkäynti,mut manuaalista löytyy oman mallin tiedot.
Luulen et toi on vaan totuttelua uuteen pyörään,ettei tolla nyt oo niin suurta merkitystä ajossa.

Juu vanhoista manuaaleista (<-2006) löysin ohjearvon 1300 +/- 100. Mutta esim. 2007-> manuaaleista eteenpäin ei ole mitään mainintaa tosta tyhjäkäynnistä, nettiä pläräämällä jengi suosittelee juuri tuota 1300.

Muistelin, että jossain olen ihan varmasti tuon ruiskukoneen ohjearvon nähnyt. Ja muistin oikein, täällä http://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto/600-cc olevassa huoltokortissa se seisoo: 1350 +/- 100. Omassa 2007:ssa tuntuu aika korkealta myös, mutta lienee siinä 1400 kieppeillä. Kylmällä koneella ryypyn ollessa päällä taitaa olla n. 2000, sekin tuntuu aika korkealta, mutta nopeastihan tuo lämpenee ja laskee.

Kaffemi sanoi:
Muistelin, että jossain olen ihan varmasti tuon ruiskukoneen ohjearvon nähnyt. Ja muistin oikein, täällä http://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto/600-cc olevassa huoltokortissa se seisoo: 1350 +/- 100. Omassa 2007:ssa tuntuu aika korkealta myös, mutta lienee siinä 1400 kieppeillä. Kylmällä koneella ryypyn ollessa päällä taitaa olla n. 2000, sekin tuntuu aika korkealta, mutta nopeastihan tuo lämpenee ja laskee.

Joo siellä olikin, olin vaan keskittiny kattelemaan tota käsikirjaa :grin:. 2tonnissa pyörii itelläkin kylmänä.

Back