• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda CRF 450r -08 nykii?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TPI
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TPI

Osaisko joku sanoa mistä kannattais vikaa lähtä etsiin/korjaan?
CRF 450r -08 noin 1/4 osaa kaasusta auki niin tulee hyytyminen ja kun vääntää kaasua lisää auki niin tulee kuin teho piikki?
Kaasari on putsattu ja eri suuttimia kokeiltu, sekä neulan asentoa. TPS anturi on mitattu ja ollut kokonaan irtikkin ei vaikutusta.
Tulppa on vaihdettu. CDI boxi on vaihdettu. Konetta ei aukaistu muutako sen verran että on venttilien välykset mitattu.
Voiko imupuolen venttiili vuoto aiheuttaa nykimisen?
Nykiminen tapahtuu tietyllä kierrosaluella ja joka vaihteella???

apuja kaivattais!!

Lähteekö hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana? Jos, niin tuskin pahaa venavuotoa on. Yleensä kai venavuoto oireilee huonona käynnistyvyytenä.

Yksi "tyyppivika" noissa on ollut kiihdytyspumpussa. Varsinkin pienemmän sisaruksensa osalla 08 ja 09 malleja pidettiin "booausherkkinä", jonka tulkitsen aika lailla kuvailemaksesi oireeksi.

Onko sillä vaikutusta avaako kaasun nopsaan vai hitaasti? Jos on niin sitten pitäisi saada selville että saako liikaa vai liian vähän gasoa.

Sitten vielä itsestäänselvyys, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Mulla on 10-mallin ruiskupeli, jonka saa helposti sekaisin jos putsari on tukossa. Likaiseksi en ole päästänyt, mutta siirryttyäni sprayputsariöljystä normaaliin litkuun, pari kertaa jäi puristelematta kunnolla liika pois ja yritti pienillä avauksilla tukehtua.

Edit: mulla on ollut kolme CRF450R:ää, ja onhan ne kaikki luonteeltaan räjähtäviä. Jos ihan matalilta avaa, ensin vähän kakeltelee, sitten voimaa tulee enemmän kuin pää ja ranteet kestää.

Lähteekö hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana? Jos, niin tuskin pahaa venavuotoa on. Yleensä kai venavuoto oireilee huonona käynnistyvyytenä.

Yksi "tyyppivika" noissa on ollut kiihdytyspumpussa. Varsinkin pienemmän sisaruksensa osalla 08 ja 09 malleja pidettiin "booausherkkinä", jonka tulkitsen aika lailla kuvailemaksesi oireeksi.

Onko sillä vaikutusta avaako kaasun nopsaan vai hitaasti? Jos on niin sitten pitäisi saada selville että saako liikaa vai liian vähän gasoa.

Sitten vielä itsestäänselvyys, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Mulla on 10-mallin ruiskupeli, jonka saa helposti sekaisin jos putsari on tukossa. Likaiseksi en ole päästänyt, mutta siirryttyäni sprayputsariöljystä normaaliin litkuun, pari kertaa jäi puristelematta kunnolla liika pois ja yritti pienillä avauksilla tukehtua.

Edit: mulla on ollut kolme CRF450R:ää, ja onhan ne kaikki luonteeltaan räjähtäviä. Jos ihan matalilta avaa, ensin vähän kakeltelee, sitten voimaa tulee enemmän kuin pää ja ranteet kestää.
No jos käyntiin lähtöä vertaa 06 malliin mikä löytyy myös tallista niin huonompi on lähteen käyntiin. Ehkä kylmänä lähtee paremmin kuin kuumana. Puristuksia on huomattavasti enemmän kuin 06.

Kiihdytyspumppu pitäisi olla ihan ok, lähtee hyvin kun avaa nopeasti kaasun.
Nykäisy tapahtuu kun avaa hitaasti kaasua. Tulee ihan semmonen tupehtuminen jonka jälkeen hyökkää. Suuttimia olen koittanut isompaa ja neulaa nostettu mutta oire paheni.
Tällä hetkellä vakio suuttimet/neula.

ilmanputsari OK

pitää vissiin kokeilla laskea neulaa/pienentää suuttimia.

No jos käyntiin lähtöä vertaa 06 malliin mikä löytyy myös tallista niin huonompi on lähteen käyntiin. Ehkä kylmänä lähtee paremmin kuin kuumana. Puristuksia on huomattavasti enemmän kuin 06.

Kiihdytyspumppu pitäisi olla ihan ok, lähtee hyvin kun avaa nopeasti kaasun.
Nykäisy tapahtuu kun avaa hitaasti kaasua. Tulee ihan semmonen tupehtuminen jonka jälkeen hyökkää. Suuttimia olen koittanut isompaa ja neulaa nostettu mutta oire paheni.
Tällä hetkellä vakio suuttimet/neula.

ilmanputsari OK

pitää vissiin kokeilla laskea neulaa/pienentää suuttimia.
Aika arpapeliähän tää on näin netissä. Jos nopsa avaaminen ja itse veto on ok, niin en kyllä epäile suutinta. Ja pitää muistaa että harvoin tässä maassa suuttimia tarvii pienentää, ellei muita modeja ole, sillä laitteet on tehty lämpimimpiin maihin.

Osakaasuavauksessa ja hitaassa avauksessa syyttäisin näillä tiedoilla laihaksi menoa. Ja siten koittaisin seosruuvia käännellä ja kiinnipäin, muisti väittäis että Keihinissä toi oli ilmaruuvi.

Mutta kunhan arvuuttelen. Omilla nelipuokeilla ajoin kesät talvet pääsuuttimen ja tyhjäkäyntisuuttimen vaihtamalla. Hyvin toimi. Ja tää nykyinen 250 ruuttapeli on siitä kiva kun hoitaa noi jutut itsekseen. Tosin sitten on tekemätön paikka kun tikilaatikko alkaa sekoilemaan.

Back