Heipä hei, aloittelija ilmoittautuu!
Itse olen omistanut viime kesästä lähtien otsikon mukaisen, 06-vuosimallin kampen.
Tässä talven puuhasteluiksi pyörälle olisi tarkoitus tehdä yleishuoltoa (venttiilit, keulahuolto, jarruletkut ym pientä), ja samalla tekisi mieli asentaa vähän paremmin murisevaa pönttöä, ettei pyörä kuulostaisi aivan ompelukoneelta. Netistä tietoa selatessa suurin osa tuntuu suosittelevan power commanderin asentamista, kun pakoputkistoon tehdään muutoksia. Osa taas sanoo, että pelkän vaimentimen kanssa ei PC:lle ole tarvetta.. Näissä uudemmissa ruiskumalleissa ainakin on katalysaattori vaimentimen putken alkupäässä. Katin luulisi kuristavan jonkin verran virtauksia, ja itseäni mietityttääkin, voiko tosiaan uuden sliparin asentaa ilman powercommanderia. Tarvikevaimentimissa ei ilmeisesti ole katalysaattoria (?), joten tällöin virtauksien luulisi olevan vakiota paremmat. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Power commander ja penkissä säätäminen olisi varmasti toiminnan kannalta se kaikkein paras, mutta itse olen kyllä ollut tämänkin hetkiseen moottorin käytökseen tyytyväinen. Tuollaisessa setissä kustannukset alkaa kuitenkin menevään sen verran korkeiksi, etten viitsi parin tonnin arvoisen pyörään käyttää lähemmäs tonnia, että saisi paremmat äänet. Hyvin todennäköisesti pyörä vaihtuu kuitenkin vuoden päästä uudempaan
Olisiko teillä suosituksia, kuinka kannattaa menetellä? Jos slipari menee sellaisenaan ilman kummempia säätöjä, niin minkä merkkinen, vai onko nuo kaikki ulkonäköä lukuunottamatta samanlaisia?
kiitos
Edit: Lisäyksenä vielä, Jos jollain sattuu olemaan myynnissä kyseiseen pyörään sopivaa vaimenninta tai power commanderia, kuulisin mielelläni tarjouksen