• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda CBR 600 F

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^b3ra^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minkälaisia kaatumarautoja olette asentaneet F4-malliin? Itse löysin Suomesta ainoastaan LSL:n sarjan. Kuvissa tuo näyttää jäävänä melko matalaksi, onko se kuitenkin riittävä?

Tässä vielä linkki kiinnikesarjaan: http://www.storm-motor.fi/mp-tarv....f-99-06

Vaihtoehtoiset tavat kiinnostaisivat, erityisesti Tampereella noudettavissa olevat sarjat. Tuolle LSL:n sarjalle tulee tappien kanssa hintaa 100 euroa, joten edullisempi hintakaan haittaisi.
Puigin kaatumatapit. Louisilta Saksasta tilasin, mutta kait Puigia nyt suomessakin joku myy.'
Eikä tarvinnut katteita modailla / porailla.

Morjensta,

Mites näillä helteillä nuo pyöränlämmöt?

Itsellä kun Helsingissä neljänruuhkassa seisoskelee niin lämmöt parhaillaan käyneet 124 'C... Noviisina kun en pyörää tajunnut sammuttaa..

Tuosta retkestä viisastuneena, olen pyörää alkanut sammuttelemaan ruuhkassa, mutta silti ne lämmöt kiirivät sinne 120 'C

Flekti alkaa pyörimään vasta siinä 116 'C ... onko tämä normaalia?

Pyörä on tosiaan Honda CBR600F -04

Mun käsittääkseni flektin pitäisi hypätä kehiin tuossa 106 °C:n kohdalla, ainakin vanhemmissa malleissa näin on.

Mun käsittääkseni flektin pitäisi hypätä kehiin tuossa 106 °C:n kohdalla, ainakin vanhemmissa malleissa näin on.
Okei.

Joo vähän ihmetyttää, että niin myöhään omassa tuo heräilee..

,MUTTA mikäli pyöränlämmöt ovat +110 ja sammutan pyörän ja laitan virrat päälle, niin tuolloin se flekti lähtee sitten heti pyörimään.
biggrin.gif
että ota nyt selvää tuosta ceebrasta.

Morjensta,

Itsellä kun Helsingissä neljänruuhkassa seisoskelee niin lämmöt parhaillaan käyneet 124 'C... Noviisina kun en pyörää tajunnut sammuttaa..

Tuosta retkestä viisastuneena, olen pyörää alkanut sammuttelemaan ruuhkassa, mutta silti ne lämmöt kiirivät sinne 120 'C

Omassa 06 Ceebrassa pärähtää siinä 104-106 kieppeillä flekti päälle. Onhan toi kaupunkipyöritys aika tuskaa näillä keleillä varsinkin kun sitä kuumaa puskee myös vehkeille sieltä rungon välistä
biggrin.gif

Morjensta,

Omassa 06 Ceebrassa pärähtää siinä 104-106 kieppeillä flekti päälle. Onhan toi kaupunkipyöritys aika tuskaa näillä keleillä varsinkin kun sitä kuumaa puskee myös vehkeille sieltä rungon välistä  
biggrin.gif
Kyllä, ja tottakai kun sitä on vielä ajokamat päällä, niin hiki valuu hihoista ;D

Pitänee ruveta sitten tutkimaan, että mikäs tuossa omassa mättää.. anturit, termari..

Kaasarien tulviminen ilmeisesti huollossa loppui? Onko akun kunto ja latausjännite tarkastettu? Jännitteen säädin näistä yleensä menee ja kun virta loppuu menokin loppuu.
Kaasarin tulviminen loppui kyllä.
Näitäpä ei ole tarkistettu, mutta kyllä tuossa akussa potkua riittää sahata käyntiin?
Tosiaan, kun virtaa riittää starttailuun, niin ei ehkä johdukkaan virran vähyydestä.

Irroitin tänään katteen ja katsoin samalla miten ilman katteenmuokkausta asennettava kaatumarauta kiinnittyisi pyörään. Jos vastakappaletta ei vaihda, niin kaatumarauta tulee kiinni erittäin ohueen rautaan, joka näyttäisi olevan tarkoitettu vain pitämään kate kiinni. Noinkin kiinnitetty kaatumarauta on varmasti parempi kuin olla ilman, mutta luulen sen olevan melko herkkä katkeamaan, mikäli kaato ei tapahdu pyörän ollessa paikallaan.

Olisikohan missään myynnissä sarjaa, jolla tuon alkuperäisen katekiinnikkeen saisi vaihdettua tukevampaan?

Irroitin tänään katteen ja katsoin samalla miten ilman katteenmuokkausta asennettava kaatumarauta kiinnittyisi pyörään. Jos vastakappaletta ei vaihda, niin kaatumarauta tulee kiinni erittäin ohueen rautaan, joka näyttäisi olevan tarkoitettu vain pitämään kate kiinni. Noinkin kiinnitetty kaatumarauta on varmasti parempi kuin olla ilman, mutta luulen sen olevan melko herkkä katkeamaan, mikäli kaato ei tapahdu pyörän ollessa paikallaan.

Olisikohan missään myynnissä sarjaa, jolla tuon alkuperäisen katekiinnikkeen saisi vaihdettua tukevampaan?
Eikös näissä idea olekin, että tappi antaa periksi kovemmassa kaatumisessa eikä mene runko, johon tappi on kiinnitettynä? Varmaan kohtuullisen akateemista, itsellä ei antanut tappi periksi pätkääkään pienessä kaatumisessa, mutta eipä myöskään estänyt naarmuja katteisiin. Itseähän se ei haittaa, mutta kovasti tuntuu haittaavan vaihtopyörää arvioivia myyjiä...

Eikös näissä idea olekin, että tappi antaa periksi kovemmassa kaatumisessa eikä mene runko, johon tappi on kiinnitettynä? Varmaan kohtuullisen akateemista, itsellä ei antanut tappi periksi pätkääkään pienessä kaatumisessa, mutta eipä myöskään estänyt naarmuja katteisiin. Itseähän se ei haittaa, mutta kovasti tuntuu haittaavan vaihtopyörää arvioivia myyjiä...
Mistä vauhdista kaaduit? Hyvä kuulla, että noistakin on apua, ei haittaisi yhtään asentaa kaatumatappeja, jotka saa ilman jälkiä pois. Toivottavasti ei tullut pahoja naarmuja ja saat vielä pyörän vaihtoon.

Varmasti juuri noin, että tappi ottaa iskun vastaan ja estää vahingot katteille ja rungolle. Ongelma voi olla, jos katuu sellaisesta vauhdista, että tappi irtoaa ennen kuin pyörä pysähtyy liu'usta. Silloin voi tuo katteen kiinnike, ehkä rungosta asti, ja myös kate mennä rikki kaatumatapin kanssa. Tämä on tosin aivan omaa spekulaatiotani, enkä usko että mitkään noista kaatumatapeista ovat turhia. Mietin vain miten ne toimivat mahdollisissa kaadoissa korkeammista vauhdeista.

Mihinkäs ohueen rautaan ja millainen kaatumasuoja? Mietin vaan kun ne mun Puigin tapit on ihan tukevasti kiinni ilman eri modauksia ja ainakin kyljelleen kestää mennä ilman katenaarmuja.

Mihinkäs ohueen rautaan ja millainen kaatumasuoja? Mietin vaan kun ne mun Puigin tapit on ihan tukevasti kiinni ilman eri modauksia ja ainakin kyljelleen kestää mennä ilman katenaarmuja.
Ne kaatumaraudat jotka olen tuohon F4-malliin löytänyt, joita varten ei ole tarvinut muokata katteita, ovat menneet kiinni kateruuviin, joka on pyörän päällä ollessa lähinnä polvea. Se kateruuvi on kiinni melko ohuessa runkoon menevässä kiinnikkeessä.

Onko sinulla siis tämä malli?

http://www.puig.tv/tuning-....49-m374

Ohjeen mukaan sitä ei kiinnitetty kateruuviin, eikä sitä varten tarvisi edes muokata katetta, joten tuo on erilainen kuin aiemmin löytämäni. Tuo kaatumarauta näyttäisi juuri sellaiselta mitä kaipasin.

No kyllä nyt on ongelmia pyörässä. Eli erittäin todennäköisesti ei mitään pientä öljyvuotoa olekkaan (koska bensaa kun vuotaa kaasarista, se valuu moottoria pitkin ja irroittaa likaa, jolloin se näyttää kun tippoja on moottorin pohjassa, että olisi öljyä kun on paljon tummempaa) koska ihmettelin kun bensa haisee niin vahvasti, niin aloin tsekkaamaan että mistä se oikein valuu. Otin huoltoluukuun auki ja havaitsin että jalkatapin puoleisen, ihan reunimmaisen kaasarin pohjasta, jossa on kaksi jotain ylivuoto reikää, vai mitäneoli, niin tulee bensaa.

Ei solkenaan, vaan aina tippa kerääntyy ja siitä sitten tipahtaa. Tämä reikä josta bensa valuu, ei ole se alimmainen kaasarin pohjassa oleva, jonka vieressä on se kaasarin tyhjennysruuvi, vaan tämä josta bensaa tulee tipoittain, on se imukurkkua lähempänä oleva.

Pyörä on juuri ollut huollossa ja mm. kaasarit on puhdistettu ja tarkastettu. Mitä mahdollisesti voi olla vikana kun se noin bensaa tiputtaa?

Toinen juttu, kun starttasin, niin kuului mielestäni startista aikamoinen pamaus, sellainen naksaus. Nyt on välillä tehnyt niin että kun yrittää starttaa, niin kuuluu vain, naks, naks. Useammin kun tekee, niin jossain vaiheessa startti pyörähtää kunnolla ja hörähtää käyntiin. Eli ilmeisesti lataa akkua ja akku ei ole tyhjä kun useamman yrityksen jälkeen pyörähtää startti. Onko tässä nyt starttikin menossa?

Aikoinaan Mazda teki samaa, sitten kun kopautti jollakin starttimoottoriin niin pyörähti kunnolla. Jossain vaiheessa lopetti Mazda tuon naks äänen ja sitten ei auttanut edes startin kopautus tai putsaus, vaan muistaakseni meni koko startti uusiksi.

Ne kaatumaraudat jotka olen tuohon F4-malliin löytänyt, joita varten ei ole tarvinut muokata katteita, ovat menneet kiinni kateruuviin, joka on pyörän päällä ollessa lähinnä polvea. Se kateruuvi on kiinni melko ohuessa runkoon menevässä kiinnikkeessä.

Onko sinulla siis tämä malli?

http://www.puig.tv/tuning-....49-m374

Ohjeen mukaan sitä ei kiinnitetty kateruuviin, eikä sitä varten tarvisi edes muokata katetta, joten tuo on erilainen kuin aiemmin löytämäni. Tuo kaatumarauta näyttäisi juuri sellaiselta mitä kaipasin.
Juurikin tuollainen, eikä tarvi tehdä mitään modauksia. Tukevasti on kiinni. Melkein jopa saa asennettua ilman katteiden irroittamista. Itse kyllä irroitin ne kun en jaksanut tuheltaa siitä kolosta kiinnitystä kohdilleen.

No kyllä nyt on ongelmia pyörässä. Eli erittäin todennäköisesti ei mitään pientä öljyvuotoa olekkaan (koska bensaa kun vuotaa kaasarista, se valuu moottoria pitkin ja irroittaa likaa, jolloin se näyttää kun tippoja on moottorin pohjassa, että olisi öljyä kun on paljon tummempaa) koska ihmettelin kun bensa haisee niin vahvasti, niin aloin tsekkaamaan että mistä se oikein valuu. Otin huoltoluukuun auki ja havaitsin että jalkatapin puoleisen, ihan reunimmaisen kaasarin pohjasta, jossa on kaksi jotain ylivuoto reikää, vai mitäneoli, niin tulee bensaa.

Ei solkenaan, vaan aina tippa kerääntyy ja siitä sitten tipahtaa. Tämä reikä josta bensa valuu, ei ole se alimmainen kaasarin pohjassa oleva, jonka vieressä on se kaasarin tyhjennysruuvi, vaan tämä josta bensaa tulee tipoittain, on se imukurkkua lähempänä oleva.

Pyörä on juuri ollut huollossa ja mm. kaasarit on puhdistettu ja tarkastettu. Mitä mahdollisesti voi olla vikana kun se noin bensaa tiputtaa?

Toinen juttu, kun starttasin, niin kuului mielestäni startista aikamoinen pamaus, sellainen naksaus. Nyt on välillä tehnyt niin että kun yrittää starttaa, niin kuuluu vain, naks, naks. Useammin kun tekee, niin jossain vaiheessa startti pyörähtää kunnolla ja hörähtää käyntiin. Eli ilmeisesti lataa akkua ja akku ei ole tyhjä kun useamman yrityksen jälkeen pyörähtää startti. Onko tässä nyt starttikin menossa?

Aikoinaan Mazda teki samaa, sitten kun kopautti jollakin starttimoottoriin niin pyörähti kunnolla. Jossain vaiheessa lopetti Mazda tuon naks äänen ja sitten ei auttanut edes startin kopautus tai putsaus, vaan muistaakseni meni koko startti uusiksi.
Bensaongelmaan en sano mitään kun ei näe.

Starttirele vaihtoon, se siellä naksuu. Lataa akkua ? Kyllä jos kone käy ja laturisysteemi on ehjä.

Mites -99 cebarissa etulyhty toimii? Eilen pitkästä aikaa, sitten kevään, tuli ajeltua täysin pimeässä. Ja huomasin harmikseni, ettei kytkimesä lähde lyhyet eikä pitkät päälle. Ainoastaan parkit syttyy virran ollessa päällä.

Etusormella sain kuitenkin pitkät päälle. Eli estääkö lyhyiden vastuksen palaminen polttimosta myös pitkien toiminnan kytkimestä. Vai onko mahdollisesti valojen kytkin hajonnut?

ps. Nippuside pelasti taas reissun, kun sai hirtettyä pitkät passingistä päälle
smile_org.gif

Juurikin tuollainen, eikä tarvi tehdä mitään modauksia. Tukevasti on kiinni. Melkein jopa saa asennettua ilman katteiden irroittamista. Itse kyllä irroitin ne kun en jaksanut tuheltaa siitä kolosta kiinnitystä kohdilleen.
Tilasin itselleni samanlaiset, vielä tarvitsee asentaa ne. Kiitos vaan vinkistä! En olisi muuten noita löytänyt.

Mites -99 cebarissa etulyhty toimii? Eilen pitkästä aikaa, sitten kevään, tuli ajeltua täysin pimeässä. Ja huomasin harmikseni, ettei kytkimesä lähde lyhyet eikä pitkät päälle. Ainoastaan parkit syttyy virran ollessa päällä.

Mulla toimii samalla tavalla, ajovalon pitää olla päällä, että pitkät saa päälle kytkimestä. Liipasimesta pitkät menee päälle katkaisijan asennosta riippumatta.

Millaisia huoltopukkeja olette käyttäneet? Taakse varmaan käy mikä vain, mutta minulla on ollut ongelmia löytää etupukki. Bilteman etupukissa on liian paksut tapit, eivätkä ne sovi etuhaarukkaan. Motonetin kolmiosta nostavaa pukkia en saanut mahtumaan, kun äänimerkki oli tiellä. Äänimerkin pidikkeessä oli väkänen, joka lukitsee sen tiettyyn asentoon, enkä haluaisi turmella sitä, joten äänimerkin siirtäminen ei oikein tule kysymykseen. Mieluummin käyttäisin vain jotain muuta pukkia. Bilteman kolmiosta nostavaa pukkia en ole kokeillut. En ole kokeillut myöskään Motonetin etuhaarukasta nostavaa pukkia, koska sitä ei ollut Tampereella. Onko teillä kokemusta noista kahdesta tai jostain muusta pukista, jonka löytäisi Tampereelta? Rakenteeltaan tuo 20 euron paikeilla oleva Bilteman pukkikin vaikutti riittävän jämerältä, joten aivan hirvittävästi ei tekisi mieli maksaa. Bilteman pukkiin saisi sovittimet, mutta tuon -99 F:n etujarrut ovat väärässä paikassa, jotta nuo sovittimet olisivat tukevat.

Tilasin itselleni samanlaiset, vielä tarvitsee asentaa ne. Kiitos vaan vinkistä! En olisi muuten noita löytänyt.
Puigin tapit sopii melkein mihin vain. Mulla on samat tapit bemarissa kun niitten omat viritelmät oli niin kauheen näköset.
biggrin.gif

Morjesta vaan taas kaikille!

Kirjoittelin aikaisemmin tuosta CBR600F -04 -flektin heräämisen lämpötilasta..

Nooh nyt olen semmoisen havainnon tehnyt, että kun kaasua pumppailee niin flekti herää jo 110 'C... =)

Eli, voisiko akku olla huono, että flekti ei saa tarvitsemaansa virtaa kun tyhjäkäynnillä valoissa seisoskelee ja kaasukahvaa kääntelemättä on, niin se heräilee vasta 116 'C ....

Kiitokset, jos joku jaksaa tähän vielä kantaa ottaa.

-Mkou

Back