Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko ryyppyä varmasti kunnolla? Itsellä oli vähän samanlainen ongelma ja se johtui siitä, että ryypyn vaijeri oli yksinkertaisesti niin jäykkä, että sitä sai vetää oikeen kunnolla saadakseen täyden ryypyn päälle. Ekoilla kerroilla kun pyörää käynnistelin en tuota huomannut ja ryyppyä ei ollut tarpeeksi. Silloin käyttäytyi pyörä juuri tuolla tavoin.kertokaapas, miksi cebarilla on vaikeuksia käynnistyä aamuisin?![]()
itse hankin äskeittäin cbr 600f pc35 vuosimallia 99. just huollettu ja kaikki ookoo. ongelmana on vain se, että aamuisin kun käynnistän niin kone pyörii hetken, sitten sammuu. ja kun käännän kaasusta niin kone sammuu. tämä tapahtuu myös N- vaihteella ja jalkatuki ylhäällä.
siinä saa käynnistää ainakin 5-6 kertaa ennen kuin kone käy kunnolla.
mistä johtuu? akun vaihdon paikka? itse en usko siihen, kun pyörä ei ole vielä tähän mennessä jättänyt kertaakan tielle.
vai kuuluuko pyörän moottoria lämmittää hetken ennen kuin se käynnistyy kunnolla?
ja sitten erikoinen kysymys, kumpaa laitan tankkiin, 95e vai 98e?![]()
Jos nyt syystä tai toisesta et oo vielä laittanu tota oivallista käsikäyttöstä nokkaketjun kiristintä ni vaihdatin eilen omaani (-03) seepraan hondan alkuperäsen kiristimen, hinta töineen 130€ (Frank Nyman). Kiristin 61€, tiiviste 2€, työt 67€. Pyörä oli huollossa tunninMinullakin alkoi pyörä 'rallattelemaan' matalilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla ajettaessa tässä jokin aika sitten ja miten, tulisiko nokka-akselin kiristin vaihtaa. Osaako kukaan heittää sellaista noin mututuntuma-arviota siitä, mitä moinen työ pajalla kustantaa?
Erinomaista. Kiitos tiedoista.Jos nyt syystä tai toisesta et oo vielä laittanu tota oivallista käsikäyttöstä nokkaketjun kiristintä ni vaihdatin eilen omaani (-03) seepraan hondan alkuperäsen kiristimen, hinta töineen 130€ (Frank Nyman). Kiristin 61€, tiiviste 2€, työt 67€. Pyörä oli huollossa tunnin![]()
Eh, en lukenut joko tähän joku vastasi.Hondallani ajettu n. 17 000 km, eli 18 000 huolto lähestyy kohta. Ajattelinkin kysellä, missä olisi hyvä huoltopaikka Tampereella? Oletteko aina huollattaneet merkkiliikkeellä vai osataanko muuallakin? Missähän hintaluokassa pyöritään?
Sitten toinen probleema. Takajarrunestesäiliö näyttää olevan aika lailla alarajalla. Voiko lisätä jarrunestettä suoraan vai tulisiko vaihtaa koko neste uuteen? Itse en kyllä viitsi/osaa tehdä, joten pitäisi varmaan viedä vaihdatettavaksi. Ja käykö mikä tahansa jarruneste vai onko moottoripyörille omat?
Jos säiliö on alarajassaan ja nestettä siellä näkyy niin riittää ihan hyvin. Säiliön ei kuulukaan olla ihan täysi, alkaa äkkiä laahaamaan..Eh, en lukenut joko tähän joku vastasi.Hondallani ajettu n. 17 000 km, eli 18 000 huolto lähestyy kohta. Ajattelinkin kysellä, missä olisi hyvä huoltopaikka Tampereella? Oletteko aina huollattaneet merkkiliikkeellä vai osataanko muuallakin? Missähän hintaluokassa pyöritään?
Sitten toinen probleema. Takajarrunestesäiliö näyttää olevan aika lailla alarajalla. Voiko lisätä jarrunestettä suoraan vai tulisiko vaihtaa koko neste uuteen? Itse en kyllä viitsi/osaa tehdä, joten pitäisi varmaan viedä vaihdatettavaksi. Ja käykö mikä tahansa jarruneste vai onko moottoripyörille omat?
Ennenkuin menet lisäämään jarrunestettä, tarkistappa kuinka kuluneet jarrupalat on![]()
Meinaan kun laitat uudet palat niin nesteen pintakin nousee - ei se neste sieltä mihinkään häviä jos ei vuotoja ole.
Ja jos lisäät nestettä ja kohta vaihdat palat niin ei jostain ne ylimääräiset nesteet ulos pukkaa tulemaan![]()
Tuntuu olevan normaali ilmiö. Minulla ei tekninen ymmärrys valitettavasti riitä analysoimaan tätä sen enempää, mutta huolissaan siitä ei tarvitse olla (ainakaan minä en ole tätä murehtinut).Osaako joku kertoa tuon automaattiryypyn sielunelämää?? Kylmänä käynnistettäessä sen ymmärrän, mutta kun tarjoaa sitä myös lämpöisenä aina hetkeksi..Eli jos mopo on ajettu normilämpöiseksi ja käyt vaikka kaupassa (15min) ja laitat vehkeet uudelleen tulille niin huutaa hetken jonka jälkeen rauhoittuu. Kuuluuko tehdä näin?? Mopo vuosimallia -05.