• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda cb 750 -93

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja parre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hei, kertokaas jos tollaista olisi menossa ostattelemaan
niin mitä pitää älytä kysyä tai katsoa et ei paskaa ostele.
Kyseinen peli olis ajettu hiukan päälle 50 tkm eli kuis kestävät koneet noissa vekottimissa on. Onko miten kallista huoltaa
kun ite on niin vitun tumpelo et ei osaa kun bensaa lisätä.
Kaikki tieto olisi tervetullutta joten joukolla kirjoittelemaan.
withstupid.gif
Kyllä Hondan koneet kestää...vissiin...
buttrock.gif

kap57 Oliko ton Delvacin kanssa minkälaisia ongelmia?? Kytkin??
Mistä sää ostat tota Motorexiä en löytänyt ton mallista Motorexiä mistään? vai oonks mä sokee?? Minkä hintaista toi Motorexi on?? Tosta Delvacista ois mukava saada kommenttia kun meinasin kokeilla sitä?? ja mitä Delvaccia sulla oli eikös niitä ole useampaa sorttia?? ja laita kuvia tulee siitä koneesta KIINNOSTAA!!!
033102beer_1_prv.gif

kap57 Oliko ton Delvacin kanssa minkälaisia ongelmia?? Kytkin??
Mistä sää ostat tota Motorexiä en löytänyt ton mallista Motorexiä mistään? vai oonks mä sokee?? Minkä hintaista toi Motorexi on?? Tosta Delvacista ois mukava saada kommenttia kun meinasin kokeilla sitä?? ja mitä Delvaccia sulla oli eikös niitä ole useampaa sorttia?? ja laita kuvia tulee siitä koneesta KIINNOSTAA!!!
033102beer_1_prv.gif
Kyllä tuota Motorex -öljyä on tullut ihan Stormin kautta; itse tosin hankin sitä jälleenmyyjältä, kun kerran hyllystä löytyy. Hinnallisesti se on muistaakseni halvempaa kuin Hondan oma vastaava GN4 . Tarkka nimi on Motorex 4T Formula 10W-40 Semi Synthetic. Olen ostanut öljyt ja suodattimet isommassa erässä, joten pänikän yksittäishintaa en muista.
Delvac on ollut sitä Super 1300 15W-40 ja kokemusta kertyi n. 10 tkm matkalta. Öljy toimi sinänsä hyvin, esim. Survival -viikonloppuna kytkintä "rääkättiin" hidasajo- yms. harjoituksissa hellelukemissa - kytkin pelasi hienosti. Syksyn kylmemmissä keleissä kytkin ja vaihteisto jäykistyivät, vaihtaessa rusahti lähes poikkeuksetta. Vasta reippaan ajolenkin loppupuolella tuntui öljy lämpenevän riittävästi. Ja sitten keväällä pakkasyön jälkeen vanha akku ei jaksanut pyörittää starttia ja suoritin työntökäynnistyksen ketjunkiristäjälle turmiollisin seurauksin
sad_orig.gif
. Eli muuten hyvä öljy, mutta vain keskikesän käyttöön ko. pyörämallissa. Vanhemmassa CB 750K pyörässä öljy ei toiminut, kytkin luisti lämpimällä kelillä. Vaimon GS500E taas tuntui tykkäävän ja sitä laitoin moottoriin tänäkin talvena. Kokeilussa on myös CB500S -98, joka sai myös Delvac -annoksen...

Sen laturin käyttöketjun rempan kuvat löytyvät
täältä
Kaikista vaiheista ei otosta ole, mutta alakerran rakenne kyllä näkyy melko hyvin; muista merkeistä en tiedä, mutta minusta tuo konstruktio vaikuttaa vahvatekoiselta tuon teholuokan pyörään. Nokkaketjun vaihtoa varten olisi pitänyt avata vielä loput runkolaakerien pulteista ja kampiakselin olisi saanut pois. Emme nähneet tarpeelliseksi ryhtyä siihen vielä tässä vaiheessa. Ajellaan nyt vielä tovi ja mietitään sitten uudestaan...
wink.gif

Kyllä kiinnostaa, pistä vaan näytille. Ootteko muuten mitään modauksia tehnyt ko. pyörään? Tarkoittanen esim. suutinsarjaa tai uutta putkea..
Nyt on kokeiltu suutinsarjaa..
veryangry.gif
Voi v**tu mitä paskaa.
veryangry.gif
Ohjeiden mukaisesti asennettu (isoimmat suuttimet mitä paketista löytyi), tulos: tehot tippui ja etenkin yläkierroksilla meni niin laihalle, että lambda putosi asteikolta (eli TODELLA laihalle). Vanhat isommat(!) suuttimet takaisin, neulat suutinsarjasta ja vielä ohjetta pykälää korkeammalle. Paremmin ei enää olisi voinut mennä säätöihin. En suosittele suutinsarjaa kenellekään tähän pyörään, enneminkin nostaa alkuperäiset neulat prikoilla ja laittaa pykälää isompaa suutinta. Paskan möivät, p***kele.
veryangry.gif

Tämä on hyvä keskustelu, vaikka onkin jo parin kesän takaa. Itse hankin nyt keväällä CB Sevenfiftyn -01 ja sen mitä olen kerennyt ajamaan olen tykännyt todella paljon! Aikaisemmat pelit olivat XX -06 viime kesänä ja VFR -97 sitä edellisenä. Matkasportista tällaiseen pyörään siirtyminen ei ollut edes vaikeaa ja ajamisesta nauttii.

Edellinen omistaja oli vähän aloittelija, eikä ollut vaihtanut oljyjä vähään aikaan. Nyt pyörä huollettu ja toiset öljyt jo sisällä sekä uudet gummit (Michelin Pilot Road 2:t), tuntuma parani reippaasti...

Itse otin etuvisiirin pois ja huomasin, että keulan ja ohjauksen jotenkin "tuntee" paremmin...

Back