MUTTA, onko itse huollettujen pyörien jälleenmyyntiarvot samalla tasolla kuin vastaavien, joiden huoltokirjoista löytyy "merkkihuollon" leimat?
Kannattaa pitaa kunnolla kirjaa itse tekemistaan huoltotoista ja korjauksista seka sailyttaa kuitit kaikista osista ja tarvikkeista. Uskon, etta moni kaytetyn pyoran ostaja jopa arvostaa enemman jos pyoraa on hoidettu paremmin kuin pelkilla maaraaikaishuolloilla.
Olen täysin samaa mieltä.
Itselläni on mennyt lähinnä autopuolelle luotto noihin merkkihuoltoihin, pari ystävääni on joutunut lähiaikoina sellasita sotaa käymään omien autojensa korjaustensa (Peugeot ja Opel) kanssa maahantuojien kanssa, ettei noi suurta luottamusta enää nauti.
Ja siitä jälleenmyyntiarvosta. Jos laitetta olet myymässä jollekin jolle tekniikka on ihan vierasta, saattaa toi huoltokirja olla ihan jees valtti. Itse, vaikka en siitä tekniikasta juuri mitään tajua, en sille niin suurta arvoa laske.
Jollakulla oli täällä omilla kotisivuillaan "päiväkirja" pyörästä. Taisi olla joku er-5 tai vastaava, jonne oli kirjoitellut vioista, korjauksista ja muista kokemuksista. Jos tollaisen lisäksi vielä on kaikki kuitit säästänyt, niin se nostaa hintaa ainakin mun silmissä. Vaikka sitten ne öljynvaihtohuollot olisi ite tehnyt.
Juuri tällaisista asioista omasta mielestäni huomaa että pyörästä pidetään oikeasti huolta, ja jaksetaan nähdä vaivaa sen kunnostamiseen ja toimivana pitämiseen. Kuka tahansa ne öljyt/tulpat osaa vaihtaa ja ketjut rasvata, joten turha niistä on 60 e/tunti maksaa.
Ja vielä merkkihuoltoavautumista. Jos kuitenkin päättää huollot suorittaa jossain muualla, niin mieluummin itse ostotilanteessa näkisin siellä huotokirjassa vaikka jonkin työllä maineensa hankkineen liikkeen merkintöjä. esim Motovelhot on niin paljon kehuja saaneet, että kai se on pakko uskoa...
Muuten, Lukekaa sähköpostinne velhot!
Nimimerkillä "odottava (ehkä) tuleva asiakas"