• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hirviä tiellä! Miten varoitat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse ajan paljon tiellä, jonka yli kulkee paljon tätä Kruunun karjaa,mutta varsinkin peurasta/peuroista puhuttaessa
Näitä Peuroja tuntuu hyppivän iltahämärissä siinä 20-22 välillä tuolla läntisellä Uudellamaalla, Karjalohja/Lohja seutuvilla melko tiuhaan. Varsinkin tiet 104 ja 186 tuntuvat olevan peurojen suosiossa, eilenkin loikkasi 2 eri kohdassa tuollainen tien yli kuin vieteri kahvipurkista. Kannattanee pitää takaraivossa kun muuten ko. tiet ovat juurikin sellaista sopivaa loivaa nopeaa kaarretta joissa suuretkin nopeudet taittuvat muuten mukavasti.

Kyllä tuota pitkien väläyttelyä tulee harrastettua. Valoisan aikaan voidaan tehostaa tuolla käden heiluttamisella ylös-alas kämmen alaspäin.

Tässähän näitä varoitusmerkkejä on listattu melko kattavasti... tuo housuun kakkiminen.. no kai sekin varoituksesta menee
biggrin.gif
biggrin.gif

Aina vilkkuu valot ja kädet vispaa, kukapa sitä siten erottaa varotanko jostain mutta, huomioarvo on taattu.

Autolla olen tottunut käyttämään pitkien vilautusta ja sitten kahdesti varoitusvilkkujen väläytystäl. Miksei toimis mopottimillakin, vois samalla merkillä varoittaa niitä kotiloita (kun eivät kuitenkaan osaa arvostaa meidän pantomiimisuorituksia).?

Itse pähkäilin että paras on valojen käyttäminen sammuksissa ja käden vispaus ylös-alas. Siis molemmat pitää tehdä. Jos vain sammuttelee tai välkyttelee valoja niin sen voi tulkita esim. "Valot päälle &%¤##!".
biggrin.gif
Sitten jos käy niin että varoitettava henkilö alkaa vauhdissa tunkeen kättä lampun eteen tai vemputtaan valokatkaisijaa niin siinä on huomio jossain muussa kuin hirvissä.

Nostetaan keulaa ylös vastaantulijalle niin se näkee pohjaan kiinnitetyn "VARO HIRVIÄ"-laatan...

Back