Monen mielestä täysin turha kysymys, mutta esitän sen silti... Mitä tekee avattavalla kypärällä? Itselle ei ole moinen asia avautunut vielä (ehkä olen tyhmä). Jos tarvii tupakki poltella otetaan se potta pois päästä ja jos tarvii bensoja maksella huoltamoon sisälle sen voi tehdä myös kypärä päässä visiiri auki tai sitten voi samalla hörppästä kupposen kaffetta ja kypärittä... (tää nyt sit oli ihan mutua ei vitua eikä vatua ja vielä vähemmän etua)
Saa tarvittavaa tuuletusta tauolla kuumalla kesäilmalla ja esimerkiksi liikennevaloissa. Voi hyvin ajaa pleksi auki hitaasti etenevässä kaupunkiruuhkassa. Kätevä laittaa päähän, jopa ottamatta ohutsankaisia silmälaseja päästä. Visiiri kiinni ei ole paljon kummemman näköinenkään kuin vastaava umpikypärä.
Miksi ei? Painokaan ei ole niin merkittävästi isompi kuin vastaavanhintaisessa umpipotassa. Korvatulppia käytän muutenkin, eikä hyvä avattava edes ole kovin äänekäs muutenkaan mm. pienen kaula-aukon ansiosta.
Itse olen hyväksi todennyt, enkä vaihtaisi muuhun enää. Kukin taaplaa tyylillään...
EDIT: ja niin, ''keulaportin'' saa Shoeissa todellakin auki yhdellä kädellä ja tosi helposti. Leuan kohdalla on iso salpa, josta nostamalla lukitus aukeaa, minkä jälkeen voi nostaa samalla otteella kuupan ylös... Kätevää.