• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hiljainen avattava kypärä hakusessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja manror
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Komppaan edellisiä:

Tuo C2 omalla nakulla(ilman pleksiä) on todella hiljainen, ei ole tulpat edes käyneet mielessä. Sitten taas isännän kyykyllä ajaessa ei todellakaan haittaa tekis, tulpat siis. Pyörittää sen verran erilailla.

Eli jos vain mahdollista(toki pitäis olla jos/kun hintavampaa kypärää on ostamassa) niin koeajo omalla pyörällä olisi aika ehdoton, tietää oikeasti miltä se kuulostaa.

Hiljaisuudesta en tiedä mutta itsellä on nyt ollut kesän ajoissa Shark Evoline, ja kyllä nekin rahat ois voinu käyttää johonkin muuhun... Ilman pleksia potta on melkoisen vetoinen kapistus koska luonnollisesti leukaosan alla ei ole mitään lippaa, pleksin kanssa tilanne paranee ja on huomattavasti hiljaisempi kuin vanha Schubert Concept. Ja oikeastaan ei ole eroa sillä onko potta auki vai kiinni, käytännössä olenkin ajellut leukaosa auki koko ajan. Ja myös sateella näin koska mokoma huurtuu ihan **tusti, johtuen tietty siitä että pleksin takia tuuletus ei toimi suunnitellusti. Jollakin tapaa koko laitoksesta on jäänyt vähän paskan maku suuhun, vaikka onhan se periaatteessa hyvä idea tuommonen 2 kypärää yhdessä.

Tänään hain Arain Ram3 avopotan ja nyt sitten pitäis miettiä mitä teen Sharkille... (jos joku arvelee tarvitsevansa 57/58 kokoista avattavaa kypärää niin myyn halvalla).

Itse olen ajanut muutaman kerran Shoein multitecillä. Kun mukana tulee whisper strip kit(alaleuka suoja ja sellainen nahkainen kaulaukon tiivistävä reunus), niin kypärä alkaa olla mielestäni jo kohtuullisen hiljainen. Huomioon ottaen, että kypärä on kevyt, ollakseen avattava! Mukana tulee vielä sellainen yläosasta tummennettu visiiri. Ja pinlock kalvo. Istui päähän kuin nenä! Melko mukavalta tuntui. Tosin en ole paljon muilla avattavilla ajellut, joten vertailukohtia ei hirveämmin ole.

Mutta, mutta.. ne äänet! Kypärä on AIVAN PASKA!.
Toiset kypärät on herkempiä ääntelemään pleksin yläreunan aiheuttamassa turbulenssissa. Kyllä munkin C2 oli äänekäs R1200GS:n vakiopleksillä. Ratkaisin asian laittamalla Touratechin pikkupleksin ja tilttaamalla sitä vielä takakenoon tekemällä jatkopalat etukiinnityksiin. Eipä enää osu pleksin turbulenssi kypärään ja hiljaista on kyyti. Pleksi suojaa viimalta just hartiakorkeudelle mutta ei sen yli.

Pleksin täytyy olla joko niin korkea että turbulenssi menee yli tai niin matala että kypärä on kokonaan vapaassa virtauksessa. Kaikki siltä väliltä on äänekästä.

Multitec on kokonaismukava, mutta ei kovin hiljainen. C2 on taas melko hiljainen, mutta pitäisi olla kartiopää. BMW system 5 on aika mukava ja hiljainen (pientä vinkunaa), mutta kallis ja kookas. Jos raaskisi ostaa siihen jonkin liukuvärjätyn visiirin, niin voisi olla aika hyvä.

Multitecillä ajelen yleensä, liukuvärjätty pinlock-visiiri on aika passeli vaihtelevissa kesäkeleissä, en kaipaa C2-tyylistä aurinkovisiiriä. D-lukko auttaa aina sopivaan turpahihnan kireyteen (tosin pehmuste voisi olla parempi), useimmissa muissa on pikalukot. Leukaosan ilmaventtiili ei pidä mitään lisä-ääniä auki ollessaan, toisin on useimmissa muissa merkeissä. Mutta joo, pitkäleukaisille ei Multitec sovi.

Luulen, että monilla jää se whisper strip kit asentamatta ihan sen takia, että se ei ole aivan vaivatonta. Ilman sitä kypärä on jo aika meluisa. Sen kanssa taas ilmastointi heikkenee, koska takana oleva poistokanava menee tukkoon, ihme moka. Silti pidän kitin paikallaan, myös leukaosaan tulevan kärpäsverkon. Ei enää pyöri kaikenlainen lentävä visiirin sisäpuolella ja melu on hiukan (ei enempää) pienempi.

Mulla ei ole huonoa sanottavaa C2:sta, muotoutuu päähän muutaman käyttökerran jälkeen ja visiirikin toimii eikä milestäni ole meluisa tällä vehkeellä, vaikka varttikate onkin...joskin omaan lievän kuulonaleneman...
sad_orig.gif

Täytynee hieman lieventää lausuntoa, ei se C2 ihan kuraa enää ole. Tai siis on edelleen, mutta tuolla ko. orkkispleksi-yhdistelmällä.

Hankin MRA Vario Maxin pleksin ja nyt on huomattavasti parempi suoja. Tuuli menee osittain yli ja osa pääsee suojan muiden kolojen kautta, eli toimii suht hyvin nyt.

Ja hankin vielä tuon sikakalliin Airhawkin, lampaannahan alle
smile_org.gif
Nyt on kyllä niin pehmeä ja mukava penkki..
smile_org.gif

Lähtöön 4 päivää!
www.chef.fi/iran

Itse ostin C2:n heräteostoksena viimevuonna Saksasta Nlona N100:n korvaajaksi. Ihastuin sen hiljaisuuteen ja aurinkovisiiriin mutta, mutta...

Syksymmällä kun ilmat viileni huomasin sivutuulella kylmää viimaa vasemmaan kulmakarvan kohdalla. Tutkin sitä aikani enkä löytänyt oikein syytä. Kävin Tokimotorissa mutta nostivat kädet pystyyn koska kypärä oli ostettu Saksasta.
Lähetin sitten kypärän talvella Saksaan tehtaalle valituksineen. Kypärä tuli takaisin, mutta sama onglema jatkuu. Sateella myös vettä valuu sisään.

Vasemmalla olevasta lukitusalueen saumasta näkyy valo läpi joistain aukoista. Olen yrittänyt tilkitä niitä, mutta ongelma jatkuu.
Viimeisin huomioni on, että visiirin tiiviste loppuu vasemmalla n. 1 cm ennen kuin aukkoalue loppuu. Samoin visiiri näkyy haukotteleven tuolla samalla alueella. Kokeilin jo laittaa ikkunatiivisteen pätkää, joka tuntui auttavan, mutta ei lopulta pysynyt paikallaan. Jatkan ongelman tutkimista itse kun ei kerran valmistaja/maahantuojapuolelta näytä apua löytyvän.

Aurinkovisiiri on myös alkanut takkuamaan ja tulee alas vasta kypärään kunnolla kumauttamalla (mahtaa muilla olla hauskaa). Olen voidellut silikonilla lukitusalueita, mutta hannaaminen on jossain kypärän sisällä.

Näiden kokemusten jälkeen en enää ostaisi C2:sta. Olen aika pettynyt Saksalaiseen laatuun. Nolani toimi tosi hyvin vaikka olikin meluisampi. Minun varttikatteella on muutenkin pakko käyttää tulppia. Nakuna Schubert ei kaipaa tulppia.

Kuulostaa ihan käyttäjäongelmalta
smile_org.gif

C2:n visiiriähän voi vetää eteenpäin, jolloin se suojaa koko naamaa, mutta päästää ilmaa koko aukon ympäriltä. Itse en tätä käytä, koska visiiriä ei aina sitten saa takaisin tiiviiksi kiinni.

Kokeilepa nostaa pari pykälää visiiriä ala-asennosta ja paina sitten akseleiden kohdilta lasia kypärään päin. Näin sen pitäisi asettua siihen tiiviiseen asentoon. Jos visiiri on laskettu normaalisti alas naaman eteen, se ei ehkä ihan hevillä napsahda siihen tiivisasentoon.

Hankalasti selitetty, mutta ehkä auttaa..

Kiitos vinkistä, mutta epäilin itse juuri tuota samaa ja myös kokeilin. Ei valitettavsti ole siitä kiinni.

Viimeisin löytöni, siis visiirin kulman haukottelu, saattaa johtua väärin muotoutuneesta visiiristä, eli aivan kuin siinä olisi loiva vekki. En ole vielä hakenut uutta visiiriä ennenkuin varmistun, että syy on siinä. Takuusta taas turha haaveilla kun tuli ostettua Saksasta. Ehkä sitten kun olen ongelman paikallistanut, jatkan taas keskustelua Schubertin asiakaspalvelun kanssa.

Joskus muinoin uudessa Nolanissa (N37) oli vesivuoto-onglema ensiasennus-visiirin kanssa joka poistui kun tuli aika vaihtaa visiiri.

Itse ostin C2:n heräteostoksena viimevuonna Saksasta Nlona N100:n korvaajaksi. Ihastuin sen hiljaisuuteen ja aurinkovisiiriin mutta, mutta...

Syksymmällä kun ilmat viileni huomasin sivutuulella kylmää viimaa vasemmaan kulmakarvan kohdalla. Tutkin sitä aikani enkä löytänyt oikein syytä. Kävin Tokimotorissa mutta nostivat kädet pystyyn koska kypärä oli ostettu Saksasta.
Lähetin sitten kypärän talvella Saksaan tehtaalle valituksineen. Kypärä tuli takaisin, mutta sama onglema jatkuu. Sateella myös vettä valuu sisään.

Vasemmalla olevasta lukitusalueen saumasta näkyy valo läpi joistain aukoista. Olen yrittänyt tilkitä niitä, mutta ongelma jatkuu.
Viimeisin huomioni on, että visiirin tiiviste loppuu vasemmalla n. 1 cm ennen kuin aukkoalue loppuu. Samoin visiiri näkyy haukotteleven tuolla samalla alueella. Kokeilin jo laittaa ikkunatiivisteen pätkää, joka tuntui auttavan, mutta ei lopulta pysynyt paikallaan. Jatkan ongelman tutkimista itse kun ei kerran valmistaja/maahantuojapuolelta näytä apua löytyvän.

Aurinkovisiiri on myös alkanut takkuamaan ja tulee alas vasta kypärään kunnolla kumauttamalla (mahtaa muilla olla hauskaa). Olen voidellut silikonilla lukitusalueita, mutta hannaaminen on jossain kypärän sisällä.

Näiden kokemusten jälkeen en enää ostaisi C2:sta. Olen aika pettynyt Saksalaiseen laatuun. Nolani toimi tosi hyvin vaikka olikin meluisampi. Minun varttikatteella on muutenkin pakko käyttää tulppia. Nakuna Schubert ei kaipaa tulppia.
toi on kyllä aivan uutta,suupertin takuun kyllä pitäs pelata,toihan on selvä valmistus virhe,jos tiivistettäkin uupuu

Olen käyttänyt viimeiset vuodet avattavia malleja, Caberg,
airoth,ja nyt shubertin vanhempi malli,joka on noista kyllä ylivoimainen.

Mutta yllätys oli melkoinen kun koetin kaverin pyörää (pannari 1300)
suupertti ei toiminut sitten ei ollenkaan,vaikka säädin pyörän pleksiä
ylös ja alas,niin tulos oli heikko.

Itsellä pyörä on pienellä katteella varustettu ja siinnä toimii loistavasti,joten pottaa ei ainakaan katettuun pyörään kannata ostaa kokeilematta.

Niin hiljainen tuo suuperttikaan ei ole ettei korvia kannata suojata,mutta hyviä pyolia on tuo "sadeasento" visiirissä,ja
tuuletus on kerrankin sitä luokkaa että kylmemmillä keleillä
tahtoo kaljo jäätyä,vaikka on tuo päälaki tuuletus suljettuna,
en tiedä onko sulkijamekanismissa jotain vikaa.

Tuo aurinko visiiri toimii ja myös huurtumis suoja toimii,oli vaan alkuun leukaosan sulkiamekanismissa häikkää,sai oikein pamauttaa systeemin kiinni,mutta sekin on helposi korjattavissa
kun avasi kuusioruuvit ja pientä säätöä,ja homma pelaa.

Back