Tää vain sattui silmään, kun lueskelin tätä palstaa
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=105955
missä oli juttua Bulun hihnasta. Normi HD:ssä (Electra Glide, Street Glide..) ymmärtää hihnan keston, kun käy ajamassa ko. mopolla, 120 jälkeen kaikki "voima" menee äänen kehittämiseen...
Sori, ei pahalla HD-kansa
Nuo sun esmerkit ei kyllä mun mielestäni ihan normi-HD:ta edusta, vaan pikemminkin sitä raskainta touring-osastoa. Omassa pyörässäni tehoa löytyy ihan mukavasti vielä 120 jälkeenkin, mutta on tietysti myös painoakin reilusti noita matkalehmiä vähemmän. Viime renkaanvaihdossa löytyi kivi takahihnapyörästä ja hihnaan oli jäänyt jälki, mutta hihnaa en ole sen takia vaihtanut ja oon sillä 12tkm ajanut tuon löydön jälkeen.
Kuten tuolla laittamasi linkissä joku kertoikin, ei munkaan pyörän käyttöohjekirjassa tai huoltomanuskassa lue mitään hihnan vaihtovälistä. Kerrotaan kyllä miten hihnan kunnon ja mahdollisen venymisen voi tarkistaa. Varmasti osasyy Bulun hihnan katkeamisiin on se, että ajotyyli on Buellin omistajilla taatusti erilainen, hihnaa kuluttavampi. Ainakin itselleni kasvoi sarvet päähän niinä kertoina, kun Buellia olen päässyt ajamaan...