• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hieno sivaripoliisipyörä bongattu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tekkie
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
miksei ole myös siviili ambulansseja tai siviilipaloautoja???

siviili armeijahan meillä jo on.

alkaa muistuttamaan tuo suomalainen poliisitoimi yhä enempi stasia.

mietinkin vain..mitä oli ne puheet poliisin näkyvyydestä tässä taanoin.

ja kun alettiin spekuloimaan...kimin gorillapuku ois aika kätsy naamiokonsti. tai lehmä laitumella...
sanokaa mun sanoneen..vielä joku päivä konstut naamioituu routamontux...ja joku surkea saa murhasyytteen ajettuaan täysillä ylitte.

Eilen näin Helsingissä Mäkelänkadun/Tuusulatien valoissa mustan R1:sen sivaripoliisin,sillä oli myös musta pehmee takalaukku apparin paikalla, ja asu oli musta kaksiosainen nahkapuku,ja takin kyljet,eli kainaloitten alla olevat osat oli valkoiset,ei sivulaukkuja.musta avattava kypärä.

Kyl mun mielestä helpoin tapa tunnistaa sivaripoliisi moottoripyörällä on se, että harvemmalla jannulla on nahkapuvun lanteilla vyötä jossa on Glock kotelossa
smile_org.gif

Paitti Bandiitit, mut ei niilläkään esillä oo...

Jos kuski se kun luulen, niin kiertää rataa sm-tittelin perässä ja kouluttaa mp-poliiseja takaa-ajo yms. jutuissa. Saattaa roikkua aika sitkeästi nopeankin ajoneuvon perässä...
Niin se erikoisemman sukunimen omaava...
Eipä vaan roikkunut alastaron testitilaisuudessa "poliisi" jamahalla pahisten perässä vaikka oli viriviri-osaakin laitettu  
tounge.gif
Eli voi ihan huoletta karkuun päästellä, ei se perässä pysy...
biggrin.gif

Ainakin täällä päin ovat ottaneet kaikki keinot käyttöön.

Kävin tulevaa ratapäivää varten pudottamassa hämähäkin seitit katteista ja juottamassa kympin ABC:llä, niin hiton vanha hopea avensis päräytti pillejä jollekin autolle motarin rampissa. Ulos nousi sivarit keltainen ja punainen t-paita päällä shortseissa.(mies ja nainen)

Täytyy kyllä myöntää, että itse olisin mennyt kympillä tuohon iloisen pariskunnan jorma-korolla ansaan. En sattunut kuitenkaan oikeaan paikkaan oikeaan aikaan tällä kertaa.

Yhdellä kaverilla ei käynyt yhtä hyvä sauma, kun tunnukseton liikkuvan fjr nappasi motarilta. Pääsi ihan lehteen. (autolla liikenteessä ja vähän kokeili nakuttaako kone kun vedättää isommilla vaihteilla)

Jätskikauppias oli aamuyöllä mitannut keskialueelta 189km/h asti ja sitten lopetti tutkauksen kun kuuli, että vauhti kasvaa vielä ja vaihteita riittää.
tounge.gif

Itselläni kyykyt seisoo nykyään ratapäivien välissä, kun ei ole mitään ajamisen iloa enää tiellä. Museopyörien ja maxin ajo-omituisuudet ovat niin pelottavat, että niillä katunopeuksissakin pysyy hereillä.

Kilvellinen enska pitäis hankkia, kun ei crossilla oikein ilkeä kovin paljon liikenteessä ajella siirtymiä.

Aina vaan menee epäreilummaksi. Tämä on yksi erittäin tärkeä syy asua Torniossa, Ruotsissa tai ei ainakaan Norrbottenissa ole tuommoista kyttäämistä ja mahdolliset sakot ovat inhimillisiä. En juuri kattele nopeusmittaria sillä puolen rajaa. Jos asuisin etelä-Suomessa en pystyisi omistamaan kyykkyä. Kokeilinkin Espoossa asumista Hayabusan kanssa vuonna 2004 ja 1400 km taisin kestää.
Moottorikelkka on muuten ehkä vielä kivempi kuin mp, ainakin turbolla..

Tällä zetorikonstaapelillakin oli sakotus käynnissä jollekin audille nurmijärven liittymässä kun kävin tankilla ja sitten myöhemmin liputti sivuun toisen auton hyvinkäällä mun edestä. Ei ruvennu kiusaamaan kanssamotoristia kuitenkaan.
Se on hyvä paikka. Siinä kun 120 putoaa 5 km ennen työmaata 100 km/h, niin kyllä kelpaa napsia siitä asiakkaita.

Itse ajan tuon välin varmuuden vuoksi enintään 97 km/h.

Liian lähellä poliisiasemia, 24 h auki olevaa huoltsikan baaria ja runsasta etelää kohti ajavaa asiasmäärää, etenkin iltaisin ja alkuyöstä. Myös OPI-alkuinen Skoda päivysti ainakin keväästä tuolla.

Pyhtäällä oli varmaan samassa ohituskaistan päässä musta Skoda vastaantulevan liikenteen pientareella föönin kanssa sunnuntaina.

Koska itse en aja koskaan ylinopeutta™, tuli tuolloinkin ohitettua vasenta kaistaa käyttänyt kuorma-auto GPS nopeudella 101. Siitä kun posliini joutuu vähentämään kolme, niin ei saa kuin 98.

Eikös se Sauva Etelävirta ajele rykkösellä töissään Porvoon suunnilla? Ainakin joskus muistelisin sen nähneeni sellaisen päällä. Yks punainen R1 kauppasi kalliit jäätelöt jollekin motoristille Nurmijärven liittymän kohdilla n. kk (??) sitten.
Punainen siviili-R1:nen näkyy melkein päivittäin porvoon motarilla, kun olen duunimatkalla (toistaiseksi aina vastaantulevana). Erottuu erittäin hyvin viattomasta perusmotoristista kahdenkin asian takia; takasatulan päällä oleva ruma kangaslaukku, ja kuskin ajotapa (positiointi kaistalla ja muitten ajoneuvojen suhteen). Ajaa nössömmällä asenteella kun kukaan tuntemani R1:stä kuljettava oikea ihminen kun on kytiksellä, ja pysyttelee usein niin oikealla puolella kaistaa kun vaan mahdollista. Varmaan siksi ettei se yhteiskunnan vihollinen #1 näkisi sitä ennen kun ohittaa 150 lasissa sen rekkajonon minkä suojista tämä teittemme sankari saalistaa suur-rikollisia.

/MarcusB

PS. Jaa, että onko minulla mielipiteitä tällaisesta siviili-LP:tten polde-ja-rofe -pelleilystä? On. Tekisivät jotain oikeasti hyödyllistä, kuten edes puhalluttaisivat joskus. Kameratolpista seuraavaksi turhin "valvonta"menetelmä ikinä. DS.

Jos kuski se kun luulen, niin kiertää rataa sm-tittelin perässä ja kouluttaa mp-poliiseja takaa-ajo yms. jutuissa. Saattaa roikkua aika sitkeästi nopeankin ajoneuvon perässä...
Niin se erikoisemman sukunimen omaava...
Voi hurjaa.  
033102ass_1_prv.gif
Eikö ookkin.  
033102ass_1_prv.gif
Tyypillistä .orgia...  
033102ass_1_prv.gif

biggrin.gif
033102ass_1_prv.gif

tehrään täst sitten persketju..........
062802jumpie_prv.gif

Hienoa! Ei liikennettä ole miksikään leikkitantereeksi tarkoitettukaan. Radat on ihan erikseen.

Back