• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hermoja raastava tositarina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vihreä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vitun peelot. mä tiesin mikä on peelo aikoja sitten, ja nyt mikä on spugegin, kiitos orgin asian tuntevan porukan.
thumbs-up.gif
Ihan pakko kysyä, mikä on spugegin? Onko se venäläinen spuge?

Onko sulla MotorArse pyörää ollenkaan kun kiristää noin? Vai onko vain maanantai-Kawa? Tuo edellinen kommenttisi taisi olla positiivisin mitä olet kirjoittanut koko aikana. Ei sillä, kaikkea mahtuu tännekin. Kukin lopulta puhuu ymmärryksensä mukaan.
nixweiss.gif
Mieleni tekisi sanoa, että VOI KA####KI!, mutta kun täällä ei saa kiroilla, niin enpähän sano!

Juu on mulla moottoripyörä, ja iso sellainen
062802jumpie_prv.gif

Jos kerran olet seurannut mun juttuja, niin kyllä sun pitäis tietää millä mä
062802moto_prv.gif

Mä huomaan, että joku puhuu "ymmärryksensä mukaan"
biggrin.gif

Tuo pyörä mikä minulle lopulta saapui on sitten
lähes helmi  
062802jumpie_prv.gif
Maalipinnat täysin virheettömät
ja metallipinnat lähes uuden veroiset ja kuitenkin pyörä on
vuosimallia 1999.  Tälläistä ei Suomesta yksikertaisesti saa
tai sitten pyynti on ihan älytön. Nyt kun on kokemusta vaikeemman kautta niin meinaan kyllä jatkossakin uskaltaa hommata Saksasta, jos sieltä yhä halvemmalla saa.
Nyt saa ainakin. 5-6 vuotiaiden hinnat suomessa on ihan
älyttömiä.
No,  kerro loputkin, eli minkä nimisestä paikasta sen saksanpyörän hommasit ?
062802moto_prv.gif

Ihan on systeemit pysyneet samanlaisena kuin vuonna 2001, kun ostin kaksi pyörää ( Sevenfifty -92, CBR600 -87 ) Saksanmaalta pelkästään e-maililla saatujen kuvien yms. perusteella. Kummassakaan tapauksessa matkan varrelle sattuneet viivytykset ja epäselvyydet eivät johtuneet myyjistä ( yksityiset henkilöt ) vaan paikallisista pankeista ja kuljetusliikkeestä sekä Saksan Hondan pääkonttorista. Eli pankki otti siellä suhteettomia "kuluja" rahasiirroista, kuljetusfirma sekoili väärässä kaupungissa ja paikallinen merkin edustaja lähetti väärän vaatimuksenmukaisuustodistuksen. Ainoa myyjän piikkiin menevä töppi oli virta-avaimen katoaminen postissa ( kuori rikki ), mutta muuten henkilöt siellä päässä hoitivat osansa moitteitta vaikka saivatkin rahat etukäteen ennen pyörien toimitusta. Pyörät olivat odotusten mukaisia eikä kummassakaan ole ollut mitään "piilovikaa". Kotimaasta ei löytynyt vastaavia pelejä ollenkaan eikä rahat olisi riittäneet uudempiin ja kalliimpiin vuosimalleihin.

Tällä hetkellä on kyttäyksessä Honda CB500S ja taitaa taaskin tulla hankittua se sieltä Saksasta. Kotimaan hintataso ja valikoima ovat syynä tähän "epäisänmaalliseen" tekoon. Huollot teen pääosin itse ja osat olen hankkinut paikallisilta liikkeitä; mikähän sen tekee huonoksi vaihtoehdoksi?

Ahahahaaaa...taas yks katkera ylihintaisen suomipyörän omistaja...!
On se vaan niin pirullista, kun Saksasta saa hyviä pyöriä halvalla...
Kyllä sakemanniin yleensä on voinut luottaa, onhan sielläkin sit huijareita seassa, mut yleensä asiat junnaa saksalaisella täsmällisyydellä.Omani olen kans etukäteen maksanut ja rahalleni hyvän vastineen saanut.
Nautihan Trumpasta, varmaan osaat arvostaa sitä nyt
smile_org.gif

Nimim; kaks tuonut

mitenkäs ne saksassa ajetut kilometrit kuluttaisivat pyörää enemmän kuin suomessa ajetut
withstupid.gif
vai onko muka suomessa kaikki pyörämyyjät niin rehellisiä ettei mittareita ruuvailla eikä salailla vikoja tms.................................................................
cool.gif

Itsellä on kyllä suomipyörä alla, mutta on se hienoa että jotkut jaksaa itse hakea pyöränsä. Suomessa on käytettyjen pyörien pyynnit olleet ihan tolkuttomia.
Jos ostettais kaikki vaan virallisen maahantuojan virallisia suomipyöriä, niin ois varmaan uudetkin vielä +20% nykytasoon. Kilpailu ja harmaatuonti pitää sinunkin tulevien virallisten suomipyörien hinnat kurissa. Voit sitten vaikka vaihtaa pyörää vähän useammin ja ei tarvi täällä kiukkuansa marista.

Minulla on pari tuttua jonka ovat Germaanista mopottimet hakeneet.  Siellä näyttää osalla olevan sellainen tapa, että ostetaan pyörä kun naapurillakin on, eikä sitten ajella niillä kuin tosi harvoin.

Vai mitä sanotte -99 Kawa ZXR 1100 ajettu 7 tkm ja pyörä oli uutta vastaava.
Sieltä mistä toi mopo on hankittu (yksityiseltä suoraan ) oli kaverilla 4 kotiloa ja 2 mopoa.

Arvaan että moni miettii, että siitä olisi ruuvattu km pois.
No oli tai ei ,mutta jos kunto on päältä katsottuna kuin uusi, hinta halvempi ja tekniikka pelaa kuin uudessa niin mikä ettei.

Uskoisin että moni haluaisi sellaisen varsinkin kun hinta oli vielä kohdallaan.

Itse ajelen Suomi pyörällä, mutta seuraava voi ihan hyvin olla omatuonti mopo.
wink.gif

Hienoa, että pyörä saapui ja on vieläpä toiveita vastaava tai jopa parempi!
062802moto_prv.gif

Oikein mukavia kilsoja tulevalle kesälle!

Asiahan on niin, että jotkut haluavat nähdä vaivan itse ja uskaltavat puuhata pyöränsä maahan, jos sopivaa ei Finlandiasta tunnu löytyvän sopivaan hintaan. Siinä säästää.

Toiset taas ovat valmiita maksamaan siitä, että joku muu hoitaa hommat ja silloin toki pyörä maksaa pikkuisen enempi.

Mitäpä sitä sen enempää ihmettelemään. Onnea vaan kovasti uudelle pyörälle!

MotoArsen kommenteista päätellen taitaa ko. henkilö olla kotimainen mopokauppias. Aina tilittämässä ulkomailta ostamisen hirveyksistä ja siitä kuinka kaikkien pitäisi vapaaehtoisesti antaa taloudellista tukea kotimaisille kauppiaille.

Sitä minä en ole kyllä ymmärtänyt, että mikä niistä "tuonti" ajoneuvoista tekee huonompia kuin "suomi" vastaavista. Käytännössä joka ainoa tuontitarina minkä olen lukenut kertoo tuontiajoneuvon olleen parempikuntoinen ja halvempi kuin vastaava täällä jos ko. kaltaista käytettynä täällä edes on ollut myynnissä.

Tässä maassa ei taideta valmistaa muita kuin Porsche Boxstereita joten käytännössä kaikki tieliikenteeseen lailliset ajoneuvot ovat "tuonti"ajoneuvoja. Miksi kotimaisen kauppiaan tuoma ajoneuvo olisi jotenkin parempi kuin yksityisen tuoma? Ei ymmärrä..

MotoArsen kommenteista päätellen taitaa ko. henkilö olla kotimainen mopokauppias. Aina tilittämässä ulkomailta ostamisen hirveyksistä ja siitä kuinka kaikkien pitäisi vapaaehtoisesti antaa taloudellista tukea kotimaisille kauppiaille.

Sitä minä en ole kyllä ymmärtänyt, että mikä niistä "tuonti" ajoneuvoista tekee huonompia kuin "suomi" vastaavista. Käytännössä joka ainoa tuontitarina minkä olen lukenut kertoo tuontiajoneuvon olleen parempikuntoinen ja halvempi kuin vastaava täällä jos ko. kaltaista käytettynä täällä edes on ollut myynnissä.

Tässä maassa ei taideta valmistaa muita kuin Porsche Boxstereita joten käytännössä kaikki tieliikenteeseen lailliset ajoneuvot ovat "tuonti"ajoneuvoja. Miksi kotimaisen kauppiaan tuoma ajoneuvo olisi jotenkin parempi kuin yksityisen tuoma? Ei ymmärrä..
Ei ole MotorArse kotimainen mopokauppias, ei!
Mikä helvetti siinä oikein on, että aina veisataan tuota samaa säkeistöä!?
Ei jaksais kuunnella
mad.gif

Eikö kukaan muu voi (saa) olla Saksan tuontia vastaan kuin paikalliset dealerit? häh?

Mun puolesta ostakaa moponne vaikka peräamerikasta, mutta älkää tulko tänne veisaamaan sitä yhtä ja saamaa virttä siitä miten on vaikeaa tämä ulkomaan kauppa
033102ass_1_prv.gif

Voi että kun joku jaksaa nähdä vaivaa siitä mistä muut moponsa ostavat. Itseäni ei henkilökohtaisesti kiinnosta mistä muut hankkivat ajokkinsa. Mähän hankin sekä suomimopoja että sakemammin repimiä paskoja!
biggrin.gif

Eikö kukaan muu voi (saa) olla Saksan tuontia vastaan kuin paikalliset dealerit? häh?
Saa olla vastaan, mutta miksi?

Me on liitytty EU:hun, jonka perusidea on tavaroiden ja palveluiden vapaa liikkuminen. Ei niinkään ihmisten liikkuminen. Se on vähän myöhästä vastustaa.

Mopon haun tulisi siis olla normaalia kaupankäyntiä, kun monopolit ja kartellit puretaan. Käytännössä tästä hyötyy kuluttaja, eli siis sekin mopon ostaja, joka ostaa pyöränsä Suomesta.

Minusta tarina oli hyvä. Riskittömin tapa on hakea itse pyöränsä, ja maksaa käteisellä. Jos rahasi annat tuontikauppiaalle, se voi mennä konkkaan etkä enää rahojasi näe, etkä pyörääkään. Sama voi käydä nettikaupassa, joten kyllä tuon hermojen raastamisen ymmärtää.

Ja lopulta kun pyörä on Suomessa, voi viranomaiset tehdä homman hankalaksi tai kalliiksi.

Luen mieluusti näitä tarinoita, niistä voi oppia jotain, jos vaikka itsekkin seuraavan mopon ostaisi Saksasta. Mua siis kiinnostaa, mistä moponne on ostettu.

Juu-uh.
Mullon 3 vanhaa Kawaa:

Saksantuonti: Kunto hyvä, ei tuotu Suomeen tätä mallia.
Ruotsintuonti: Kunto hyvä, ei löytynyt Suomen markkinoilta.
Suomipyörä: Kunto huono, kone avattava ja muutenkin duunia.

Joten ei se hintakaan ole ainoa syy. Ja jos ei jobbarit pysy hengissä, oma vikansa.

confused_orig.gif

mitenkäs ne saksassa ajetut kilometrit kuluttaisivat pyörää enemmän kuin suomessa ajetut
Jos mopon mittarissa on muutaman kesän jälkeen 5000km, mutta ne kaikki on ajettu autobahnilla kolmatta sataa lasissa... ni kai se jotain vaikuttaa?

Älkääkä käsittäkö väärin, itsekin tässä juuri odottelen kuljetusliikkeen ilmoitusta koska tuorein hankintani olisi suomenmaalla ;-)

Mun puolesta ostakaa moponne vaikka peräamerikasta, mutta älkää tulko tänne veisaamaan sitä yhtä ja saamaa virttä siitä miten on vaikeaa tämä ulkomaan kauppa
033102ass_1_prv.gif

Hirveä avautuminen heti alussa että ostakaa perkele suomalaisia pyöriä ja nyt saa sitten yhtäkkiä ostaa mitä vaan kunhan ei kerro siitä mitään. Sen sijaan sulla on (omassa päässäsi muodostunut) oikeus kritisoida muiden tekemisiä ja kertomuksia asiasta.
Onko se sulta jotain pois jos jengi kertoo mitä on tullut tehtyä? Ja jos kertoo niin eihän sun tarvitse niitä juttuja lukea. Ja jos kerran kritisoit niin anna rakentavaa kritiikkiä sen sijaan että itket kuinka se ottaa sua päähän kun joku kertoo tehneensä jotain mistä et tykkää.

Perustele nyt miksi olet harmaa tuontia vastaan, se on jäänyt kokonaan selvittämättä.

Itse ostin käytetyn suomipyörän just ennen kuin tuontiverot laskivat ja kyllähän se vähän otti päähän mutta ajattelin että hälläväliä, tähän harrastukseen uppoo kuitenkin niin paljon rahaa että noin tonni hankintahinnassa ei juurikaan vaikuta kokonaiskustannuksiin.

Mopon haun tulisi siis olla normaalia kaupankäyntiä, kun monopolit ja kartellit puretaan.
Kumma kun jengi ei puutu koskaan siihen epäkohtaan, että miten se vaihdokki saadaan annettua saksaan. Valtiolla pitäisi olla systeemi, jolla ulkomaille menevästä pyörästä (autosta jne...) saisi hakea sen jäljellä olevan veron takaisin. Tuliaisena tulevasta pyörästä taasen maksettaisin vero normaalisti. Sitten vasta voitaisiin puhua normaalista tavaran liikkumisesta. Nyt kulkuvälineet "jumiutuu" suomeen. Tässäpä töitä jollekin poliitikolle... Saisiko sen Ly... sen yhden motoristiystävä-poliitikon kääntämään takkinsa???

Back