• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Herkkäuskoisuutesi km-lukeman suhteen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ytsför
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Herkkäuskoisuutesi km-lukeman suhteen -

• Suomalaiset ovat rehellisiä ja lukemat tosia

Ääniä: 0 0,0%
  • Pääosin pitää paikkansa, mutta ei noista tuontipyöristä aina tiedä

• Vaadin huoltodokumentteja ennen kuin uskon

• Ääniä yhteensä
    0
Kyllä kai jokainen ymmärtää että jos pyörällä on ajettu ikään nähden vain 1500 km kausi ja menossa on rekisteriote numero 10 niin se ei 99% varmuudella pidä paikkaansa.Tätä tarkoitin sillä että sellaisia pyöriä on mutta en ole nähnyt yhtään jossa omistaja olisi vaihtunut joka vuosi tai joka toinen vuosi.Sen saa kyllä nykyään helposti selville.Vanhassa ja paljon ajetussakin se yleiskunto on tärkein.Kyllä 150000 km jättää jälkensä pyörään,pitää vaan katsoa sitä huolella.Enemmän luotan omiin silmiin ja kokemukseen kuin mittarilukemaan.
Eikä 150000 ajettu pyörä ole aina käyttökelvoton,sillä voi olla vielä pitkät matkat edessään.Hinta onkin toinen juttu,se ei voi olla kummoinen.Mä olen pitänyt rajana sitä että sellainen on kuitenkin arvokkaampi kuin uusi mopo tai moposkuutteri.Liikkeet pitää niitä aina ylihintaisina.

Onko sillä kilometrimäärällä väliä? Jos pyörä hyvässä kunnossa ja soiva peli, niin siitä vaan lisää ajoa. Itse arvioin kunnon, historian ja papereiden perusteella pitävätkö km:t paikkansa, mutta loppupelissä ei niillä väliä.
Itsellä -05 10300km ja
-98 41000km (joista 05 jälkeen 3000km) ja
enduro jossa 0h 8-vuoteen

Naapurilla -03 7500km
Isän pyörällä 3 vuodessa päälle 120000km
Uusina hankittu kaikki, eli kyllä meitä on moneen junaan.
Omasta mielestä ajan jopa paljon, työmatkat ainakun voin ja pyörä ajossa maaliskuusta marraskuuhun.

Suht' uusien pyörien digitaalimittareihin epäilisin voivani uskoo, ei niitä ainakaan ihan joka heppu osaa mennä ruuvaa. Tai sit minä oon ainoa joka ei osaa..
wink.gif

Vanhempaa pyörää (vm. esim. n. '90) jos olisin ostamassa, en oikeestaan olis km-lukemasta pahemmin kiinnostunutkaan, mopedin yleiskunto ja tehdyt huollot/remontit kuittien kera olis ne ratkaisevat seikat.

Ei ne digitkään aina pelitä. Mulla on mittarissa vajaa 10 ja oikea luku
siinä 20. Jouduttu tekemään päivitys ja ajot alkaneet nollilta. Osasin
ottaa toki tämän huomioon, mutta täsmällistä lukemaa ei tiedä erk-
kikään.

Aika hyvin voi ainakin pyörän kunnosta ja kulumajäljistä todeta kilsamäärän.  
062802moto_prv.gif
Jos kaikki pyörässä tuntuu hyvälle, niin siitä vaan kaupat. Jos jokin juttu tökkii, niin kauppoja ei tule missään tapauksessa tehdä. Itse ostin pyöräni ajamattomana. Kilsat on varmat...
cool.gif

Omissani on:
´91 250 ccm 9 tkm
´00 500 ccm 21 tkm
´07 1200 ccm 47 tkm

Mitä isompi se enempi kilometrejä kuten kai on luonnollista... 47 tkm on itse ajettu ja muista ei ole mitään kirjallista näyttöä mutta olemukset antaisi olettaa näin olevan. Vaikka tuo 21 tkm olisi kaksinkertainenkin niin so what (mitä sitte) ´ja mihin se vaikuttaisi, kolmen tonnin pyörässä tuskin mitään.

Täällä Saksassa aika monen käytetyn kohdalla tulee huoltokirjan mukana vielä kuitit suoritetuista huolloista ja korjauksista. Näiden perusteella voi jopa uskoa mittarilukemaan. Samoin kauppakirjaan merkitään kilometrimäärä ja myyjä joutuu vakuuttamaan onko tosi vaiko ei. Ilman dokumentteja on hiukan vaikeata uskoa.
Saksassa laillista rukkailla ainaskin auton mittareita. On ihan firmojakin siihen hommaan. Papereita ja leimoja kyllä saa. Joten kannattaa niitäkin pyöriä kattella ennen kuin uskoo...

Ite kyl tsekkaan huoltokirjat joka kerta ennenku uskon yhtäkää lukemaa. Nähty liian monta vedättäjää.

Back