• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Herättely?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moikka!

Tarvitseeko prätkää herätellä vaikka olisi koko talven lämpimässä tallissa? Käsittääkseni kylmien tallien ongelma?
Jos tarvitsee niin kuin monta kertaa?

Mitään faktatietoa ei ole mutta olen kyllä käynyt latailemassa akkua ja käynnistelemässä pitkin talvea. Muistaakseen joskus oli puhetta että männänrenkaat???
nixweiss.gif
tai jotain kuivuu.

Ainakin tulee kovat poltot baanalle kun talvella käy käynnistelemässä...

Taitaa suurin herättelyn tarve tulla ihan omien tarpeiden kautta. Onhan tuo nyt typerää pelkästään kiilottaa ja putsata tuota koko talvea. Täytyyhän sitä vähän savutellakin - mikä hyvänsä tekosyy kelpaa.....

Oon kyllä kuullu, ettei pyörää kannattais turhan päiten käynnistellä seisonnan aikana ollenkaan. Ei kylmässä, eikä lämpimässä. Tosin "syyllistyn" tähän itsekin silloin tällöin pitkin pitkää talvea...
tounge.gif
Murina auttaa jaksamaan.

Toisaalta taas vois aatella ettei se kai ny pahaa tee jos välillä vähän pistää öölit kiertämään.

Olen käsittänyt että herättelyllä poltetaan pois mahdollisesti kondensoitunut vesi moottori/vastaavista tiloista varsinkin kylmissä halleissa. Firmat jotka myy säilytyspalvelua, mainostaa herättelyä. On totta että myös menohalut lisääntyy
sport05.gif

Talvikaudella n. kuukauden välein (syksyllä huollettu) mopo käyntiin. Käytetään lämpimäksi asti (flekti käynnistyy). Tekee hyvää mopolle ja mopoilijalle
smile_org.gif
. Homma on itselläni toiminut vuosikausia. Keväällä on mukavaa viedä virkeä mopo baanalle
smile_org.gif
.

Mitäpä sitä hyvää kaveria kesken unien herättelemään...

Syksyllä kun tekee kaikki asiaankuuluvat huoltotoimet, niin antaa sen nukkua rauhassa kevääseen asti. Akunkin vien varmuuden vuoksi eri paikkaan kuin mopon, niin ei tuu turhia kiusauksia.

No kylmätyyppejä käyn kyllä ottamassa sillon tällön.

062802moto_prv.gif

Mä olen ainaskii käytelly useammankerran talvessa kun on kärpänen purassu talli illassa. On se niin kiva pakokaasuja haistella ja kaasutella. Tuskin tuosta haittaakkaa on....ainakaaa pyörälle

Back