• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Henkilöautomaisin kuljetuskalusto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tomppa82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aikaisemmin Opelin Vivaro, tuppasi vain tulemaan ylläpito maksa-
maan tuloja enemmän. Vaihdoin Scudoon, sama siis kuin Citikka
ja Pösö, tehdäänkin Ranskassa. Samaa 140:stä konetta kayte-
tään myös C5:ssa ja Mondeossa. Ajoltaan täysi henkilöauto kuin
myös tehoiltaan, ja saa kahta pituutta. Vaatii omatoimista lisäeris-
tystä, etelässä kun tuo asfaltti on erilaista, mutta samahan koskee
myös henkilöautoja, niin Volkkaria kuin Meseäkin.

Jos ei uudenkarheaa oo ostamassa vaan vanhempaa niin veikkaan että jenkkipakut/pikkarit hakkaa eurotarjonnan mennen tullen tiloissa ja mukavuudessa.

On toi 03-04 vuonna tullut uusikorinen Transportteri vaan pirun kallis...ja tuollaisella vanhemmalla menee kuulo kun ajelee
smile_org.gif

Mulla on ollut Maxi Ducato ja nyt ei ole tuollaiselle isolle autolle tarvetta.
T4 Caravelle on hiljaisempi kuin T5 Transportteri.

Jos ei uudenkarheaa oo ostamassa vaan vanhempaa niin veikkaan että jenkkipakut/pikkarit hakkaa eurotarjonnan mennen tullen tiloissa ja mukavuudessa.
Ai?  
sad_orig.gif
Mä kun olen luullut että ne on ahtaita, isokulutuksisia, tehottomia, epämukavia lullia.
Tää on taas näitä makukysymyksiä. Ainakin se 90-luvun puoleen väliin valmistettu chevy vani on aivan järjetön valinta. Epäluotettava, talvella huono etenemään ja vaikka olis turbodiisseli keulilla niin kulutus on vähintäänkin törkeä. Lisäksi ne vielä ruostuu kuin hemmetti. Mut niin kuin sanottu makuasioita..

Ai?  
sad_orig.gif
Mä kun olen luullut että ne on ahtaita, isokulutuksisia, tehottomia, epämukavia lullia.
Tää on taas näitä makukysymyksiä. Ainakin se 90-luvun puoleen väliin valmistettu chevy vani on aivan järjetön valinta. Epäluotettava, talvella huono etenemään ja vaikka olis turbodiisseli keulilla niin kulutus on vähintäänkin törkeä. Lisäksi ne vielä ruostuu kuin hemmetti. Mut niin kuin sanottu makuasioita..
Makukysymyksiä nimenomaan, onhan tuollainen automaattilaatikkolla oleva vani todella mukava plyyssipenkkeineen ilmastointeineen.. mutta kulutus ja ylläpito/huoltokulut varmasti kalliimmat...

Tosin on siinä varmasti enemmän sitä kuuluisaa rispektiäkin, kun päräyttää vanilla varikolle vs. 90 luvun puolivälin hiasella..

Itselle en vania kyllä ostais kuin harrasteautoksi, kahdellakin kaverilla on tuollainen ollut, kesät nuo ovat yleensä "toimineet", mutta annas olla kun se talvi on koittanut niin murheet ovat alkaneet..

Oikein!

Mukavuudessa tuollainen vanhakin pikkari pieksee uuden transporterin 100-0. Tosin kulutus on helposti siellä yli 15 varsinkin kaupunkikurvailussa, mutta mitä sitten? Asemalta saa aina lisää polttoainetta.
Lisäksi kettutytöt jättää kivoja viestejä pyyhkijän sulkiin...
biggrin.gif

Tosin on siinä varmasti enemmän sitä kuuluisaa rispektiäkin, kun päräyttää vanilla varikolle vs. 90 luvun puolivälin hiasella..
Rispekti ihan samalla tasolla tulee sitten ruosteisella hiacella tai ruosteisella vanilla. Molemmat olisi pitänyt laivata jo afrikkaan.
wink.gif
Ja molemmissa mukavuuskin samalla tasolla kun ei alustasta tietoakaan. Hiacelle pointsit pienemmästä kulutuksesta joa JPN-USA 1-0.
tounge.gif
biggrin.gif

Ai?  
sad_orig.gif
Löytyykö muuten japanian valmisteista viiden henkilön neliovista, 2 tonnin kantavuudella, 320hv/900Nm, kaksi mopoa kyytiin vetävää ja 3500kg kärryn vetoon kykenevää laitetta, joka menee kohtalaisella kuormalla, ilman kärryä, alle 10l/100km matka-ajossa? Siinä mielessä noi laitteet ei sovi topikin aiheeseen, että eivät ole sitten ollenkaan henkilöautomaisia, mutta kiinnostaa löytyykö japanista vastaavia laitteita?

Ai?  
sad_orig.gif
Löytyykö muuten japanian valmisteista viiden henkilön neliovista, 2 tonnin kantavuudella, 320hv/900Nm, kaksi mopoa kyytiin vetävää ja 3500kg kärryn vetoon kykenevää laitetta, joka menee kohtalaisella kuormalla, ilman kärryä, alle 10l/100km matka-ajossa? Siinä mielessä noi laitteet ei sovi topikin aiheeseen, että eivät ole sitten ollenkaan henkilöautomaisia, mutta kiinnostaa löytyykö japanista vastaavia laitteita?
Ei varmaan löydy mitään PAKETTIAUTOA jossa on tuollainen suorityskyky, kantavuus, vetokyky ja henkilöpaikkaluku.

Voiko PAKETTIAUTOISSA, joilla voi kuljettaa pari mopoa olla istunpaikkoja enemmän kuin kolme??

Voi, esim Volkkarin bussiversio missä on irroitettavat penkit,pyörä mahtuu kyytiin myös.Osa penkeistä vaan ulos...
biggrin.gif

itsellä on vito kulkuneuvona ja siihen kyllä saa pari pyörää kyytiin mukavasti. crossi pyörien kanssa on ainoa haitta sisäkorkeus. sama ongelma on hiacessa tai transportterissa ellei ole korotettua kattoa.

vito on ainakin ollut mukava ajaa ja siinä on hyvät peilit.
hiljainen kolmelitrasella moottorilla ja automaatti vaihtaa hyvin mukavasti. eikä kulutus ole kovin suurta.
tehoa on riitävästi eikä todellakaan jää jalkoihin...

taksi kuskit ovat tykänneet auton kääntösäteestä on kuulemma paljon ketterämpi kuin hiace.
istuin korkeus on hiukan matalampi kuin transportterissa. sinne ei tarvitse nousta.
hyvin monet uudet pakettiautot ovat todella hyviä ajaa että voi kutsua henkilöautomaisiksi.

Rispekti ihan samalla tasolla tulee sitten ruosteisella hiacella tai ruosteisella vanilla. Molemmat olisi pitänyt laivata jo afrikkaan.  
wink.gif
Ja molemmissa mukavuuskin samalla tasolla kun ei alustasta tietoakaan. Hiacelle pointsit pienemmästä kulutuksesta joa JPN-USA 1-0.  
tounge.gif
biggrin.gif
Et ole ilmeisesti ajanut tai ollut koskaan edes vanin kyydissä jos vakavalla naamalla väität että mukavuus on samalla tasolla kuin jossain 90 luvun hiasessa....
baaa.gif

Järjetön autohan se on kulutuksen ja ylläpidon kannalta, mutta antaa hienot kyydit, toisin kuin samanikäiset japsipakut.

Ai?  
sad_orig.gif
Ei varmaan löydy mitään PAKETTIAUTOA jossa on tuollainen suorityskyky, kantavuus, vetokyky ja henkilöpaikkaluku.

Voiko PAKETTIAUTOISSA, joilla voi kuljettaa pari mopoa olla istunpaikkoja enemmän kuin kolme??
Miks sen pitää olla pakettiauto ja kovalla verolla. Oma 157hv/400nm, 6 henkilölle rekisteröity, nukkumaan mahtuu 3 ja kyytiin 2 pyörää plus kisakamat. Ajettavissa henkilöautokortilla ja ilman autoveroa. Käyttövoimavero pakun mukaan.
Ja hintakin pysyy transportterin ja viton luokassa.

Matkailuauto on järkevä ja mikäli ei tarvitse parkkihalleihin ajaa ja
jostain Helsingin keskustasta pysäköintipaikkaa hakea, niin ehdotto-
masti hyvä vaikka jokapäiväiseen ajoon. Näinköhän Sepekin tekee?

Matkailuauto on järkevä ja mikäli ei tarvitse parkkihalleihin ajaa ja
jostain Helsingin keskustasta pysäköintipaikkaa hakea, niin ehdotto-
masti hyvä vaikka jokapäiväiseen ajoon. Näinköhän Sepekin tekee?
No matkailuautoksi on rekisteröity. Muuten enemmän sellainen välitila ratkaisu.
Ducato
Välitila
Takaosa

Kyllä sen vielä parkkiin saa mutta parkkihallit saa kyllä jättää väliin. Teboilin autopesuunkin meni ja tilaakin jäi puolelleen n.1cm.
biggrin.gif

Sarjassamme "kokeile niin tiedät". Itse olen ajanut melkein kaikilla mahdollisilla pakettiautoilla niin työn kuin huvinkin puitteissa niin kuormattuna kuin kärrynkin kanssa. Tähänastisista paras ajettava on ollut ja on edelleenkin Vivaro joka itselläkin on nykyään. Tavaratila on väljä, kuskinpenkki ja sen säädöt omaa luokkaansa muihin verrattuna. Suht pieni ruokainen ja hiljainen. Tuolla on kuljetettu moposta Wingiin ja kaikea siltä väliltä aina työmönkijään ja väljästi kulkee juuri tuon tavaratilan muodon ansiosta.

Noista etupään nivelongelmista en vielä tiedä mitään kun  autolla on ajettu vain ~130tkm. Kuitenkin tässäkin pätee sama viisaus: käy kokeilemassa usempaa merkkiä ja useampaa samanmallista autoa niin löydät tarpeisiisi sopivimman
smile_org.gif
.

Back