• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Helsingin Pyörä ja Mopo / Motomarket

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jmac
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Mun mielestä paskaa mäihää tai huonoa tuuria ei ole. On ainoastaan huonosti hoidettuja asioita ja välinpitämättömyyttä. Sama asia, mutta eri nimillä.
No, jos aina noin tiukan yksioikoisesti asioista ajattelet, ei ole varmaan ihme, jos saat joskus - jos ei peräti usein - 'huonoa asiakaspalvelua'. Tämä ei nyt tietty tarkoita sitä, etteikö joskus jossain asioita hoidettaisi huonostikin, MM/HPM mukaanlukien.
Eiköhän tässä tapauksessa ole jo oikeutettua ajatella yksioikoisesti. Ja jos historiaa ja statistiikkaa ajattelee, niin taitaapa olla elämäni ensimmäinen kerta kun tuon julki jostain yrityksestä jotain negatiivista yleisellä keskustelupalstalla. Tämän takia minua ihmetyttää, että pystyt tämän perusteella kategorisoimaan minut yksioikoiseksi. Ja jos luet vähän tarkemmin, niin vastasin myös positiivisesti Motomarketista toiseen threadiin, jossa kyseltiin tarjouksen antamista vaihtopyörää näkemättä.

Ja jos koet tarpeelliseksi saada tähän toisen osapuolen näkövinkkeliä, niin Motomarketin numero on 02-2748300. Soita heille ja pyydä jotakuta kirjautumaan .orgin foorumille ja kommentoimaan aihetta. Sopii minulle aivan täysin.

Teoriassa itseäni harmittaa tuoda julki jotain negatiivista yleisellä palstalla, mutta jossain se raja minullakin kulkee. Tämän empiirisen tutkimuksen mukaan raja kulki minulla melkein kahdessa kuukaudessa. Jollain toisella se olisi voinut olla kahdessa vuorokaudessa.

Mielenkiintoista on se, etten millään kykene ymmärtämään canepazzo sinun näkövinkkeliäsi. Pystyt helposti menemään yrityksen kenkiin ja puolustamaan/selittelemään heidän osaa tässä touhussa, mutta minun vinkkelini näyttää tuntuvan sinulle täysin vieraalta. Tuntuu etten saisi olla tyytymätön siihen, että itselläni jäi moottoripyörän vaihdon takia kaksi kuukautta ajamatta. En koe millään tavalla itse olevani syyllinen tuohon kahden kuukauden taukoon, koska pakkohan sitä on oletettaa, että ostaessasi tuotteen se myös toimii. Ja jos ei toimi, niin liike hoitaa asian kuntoon hieman nopeammin kuin kahdessa kuukaudessa. Tämähän on se perusjuttu jonka ympärillä kaikki asiat velloo. Minun ei itse asiassa tarvitsisi edes kuvata mitä kahden kuukauden aikana tapahtui, koska jo tuo perusasia pitäisi riittää aivan täysin tyytymättömyyteen, eikö niin? Onko siis mielestäsi ihan OK, että pyörän vaihdon jälkeen tulee parin kuukauden stoppi ajoon ja tämän jälkeen kyseinen yritys on ihan hyvä (tai melkein hyvä kun tekivät vain pari mini-mini mokaa)?

No, ehkä meillä on erilainen ajatusmaailma. Jos ajattelee kokonaisuuksia niin huomaa, että huonosti kohdeltiin kun ei saanut pariin kuukauteen ajaa omalla pyörällä. Mutta jos ajattelee, että niillä oli vain kiire ja ei ne tahallaan tehneet ja tuossa sattui ehkä pari yksittäistä pikku juttua ja olisi tuon yksityiskohdankin ehkä voinut paremmin hoitaa, niin sivullinen (kuten Motomarket) voi unohtaa sen kokonaisuuden eli pahimman mokan: pari kuukautta ilman moottoripyörää.

No onpa ikävää luettavaa, kun jmac:lla on ollut noin huonoa tuuria.
Oliko sun pyörän ainoa todellinen ongelma tuo sulake vai mikä oli se "oikea" vikasyy huollossa oloon, en tarkoita nyt sitä Motomarketin hieromista. Mitä sille oikeesti tehtiin kesän aikana muuta kuin se rattaiden ja ketjujen vaihto?
Onko sinulla vieläkin alla se Futura ja onko siinä ollut vielä muita ongelmia itse pyörässä?

No onpa ikävää luettavaa, kun jmac:lla on ollut noin huonoa tuuria.
Oliko sun pyörän ainoa todellinen ongelma tuo sulake vai mikä oli se "oikea" vikasyy huollossa oloon, en tarkoita nyt sitä Motomarketin hieromista. Mitä sille oikeesti tehtiin kesän aikana muuta kuin se rattaiden ja ketjujen vaihto?
Onko sinulla vieläkin alla se Futura ja onko siinä ollut vielä muita ongelmia itse pyörässä?
Kaiken alkuperäinen syy oli ilmeisesti likaiseksi päästetty ilmansuodatin. Se aiheutti tyhjäkäynnin askelmoottorin tahmaamisen (suodatin päästi likaa "väärälle puolelle") ja siitä edelleen tulppien kypsähtämisen, kun yritin ja yritin sahata pyörää käyntiin tuloksetta. Ja lisäksi tuo sulake oli mennyt jossain vaiheessa pimeäksi.

Eli pyörään vaihdettiin kaikkiaan askelmoottori, suodatin, tulpat, takarengas, ketjut ja rattaat. Tämän jälkeen loppuivat ongelmat.  
062802moto_prv.gif

Hienoa kuulla, että ongelmat ovat ohi!
Jäin hiukan ihmetteltmään, että miten ilmansuodatin voi mennä niin huonoon kuntoon jos huollot oli kuitenkin tehty...

Back