• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Helppikää tietämätöntä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Elikkäs ajattelin hommata ekaksi pyöräksi Cbr 600 F:n, mutta nyt aloin miettimään, että oliskohan olemassa jotain cebaria muistuttavaa sporttipyörää, jossa olis vähemmän kuutioita esim. 250- 500cc ?

Vai mitä mieltä ootte siitä, että soveltuuko Cbr 600 hyvin ekaksikin pyöräksi, jos osaa hallita kaasukäden??
cool.gif

Mun mielestä CBR 600F on loistava pyörä myös aloittelijoille...tottakai joku on eri mieltä tästä asiasta.
Oot oikeassa että kaasun käyttö on korvien välistä kiinni.

En voi kuin suositella pyörää..

Eiköhän se passaa ekaksikin pyöräksi. Hanskassa pysyminen on sitten ihan kuskista kiinni, kyllä satapiikilläkin saa ittensä mullan alle.

Kawalla on kai joku katetun kyykyn näköinen kakspuolikas, mutta eiköhän se liene aika onneton kapistus... Ja tekisi mieli väittää, että nykytrendien mukaan ei ole ihan helpompia tuupata vaihdossa järkevällä hinnalla eteenpäin. Mutta onko se pakko olla kyykky, jos ekaa etsit? Kawan ER5, Suitsun GS500 ja eiköhän Hondallakin ole joku vastaava, on ainakin ollut, on myös ihan järkevä vaihtoehto makustella mitä oikeasti alkaa kaivata. Halpoja ostaa ja omistaa, ja vaikka joku taatusti vatsaan väittääkin, eivät ole suorituskyvyltäänkään ihan onnettomia. Kesä tai kaksi menee ihan varmasti, jonka jälkeen siististä puolilitraisesta peruspyörästä pääsee aina järkevästi eroon.
Toisaalta uskon, että ei kuussatanen cebarikaan karkaa käsistä, tiellä pysyminen on niin monesta muustakin asiasta kiinni.

Kawa ZZR250, Honda VFR400 kylläkin aika harvinainen. Korpiaholla oli ainaki yks tollanen joskus viime kesänä. Kawa ZXR400. Noi on kyykkäreitä, Kawa GPZ500 on katteellinen. Sitten on Suzuki GS500, Honda CB500, Kawa ER-5, tollasia nakumalleja. Sitten näitä 600:sia on sitten pilvin pimein.

Honda: CBR600(katteilla), 600 HORNET(naku/varttikate)
Kawa: ZZR600(katteilla), ZX6R(kyykkäri)
Suzuki: BANDIT600(naku), GSXR600(kyykky), GSX600F(katteilla), SV650(naku/varttikate)
Yammu: FAZER600(varttikate), FZR600(katteilla), THUNDERCAT600(katteilla), R6(kyykkäri)
Triumph: TT600(katteilla), SPEEDFOUR(naku)
Ducati: MONSTER600(naku)
Cagiva: RAPTOR650(naku)

jnejne...........

Jos noista hakee niitä vähän vanhempia esim 1991-1995 väliltä ni kääntyisin CBR600 puoleen. Helppo ajaa, varma toimimaan. Osta mielummin -93 eteenpäin. Siinä paremmat jousitusominaisuudet kuin noissa -91,-92. Sopii mainiosti ekaks pyöräks. Noissa alle 500sissa ongelmana saattaapi olla varaosien saanti. Eipä tässä muuta tähän hätään.

Elikkäs ajattelin hommata ekaksi pyöräksi Cbr 600 F:n, mutta nyt aloin miettimään, että oliskohan olemassa jotain cebaria muistuttavaa sporttipyörää, jossa olis vähemmän kuutioita esim. 250- 500cc ?

Vai mitä mieltä ootte siitä, että soveltuuko Cbr 600 hyvin ekaksikin pyöräksi, jos osaa hallita kaasukäden??  
cool.gif
biggrin.gif

Soveltuu loistavasti, itsekkin ekaksi ISOksi ostin CBR600F ja vielä ollaan elävienkirjoissa.
062802moto_prv.gif

Tuolla asenteella voit aloittaa moposta.
Mikä on liian suuri?
Ei ne kuutiot ole mörköjä, vaan asenne. Satapiikki on yhtä helppo tai yhtä kinkkinen käsitellä kuin 1500-kuutioinen, riippuu miten asiaan suhtaudut.
Ei ne kuutiot tee ajamisesta vaikeampaa, raskaampaa, tai muuten haittaa normaalia ajamista. Unohda kuutiot, hepat, yms, ota tuntumat mielestäsi sinulle sopivaan pyörään ja avot sellainen löytyi. Mielikuvat aina yläkanttiin, tulee halvemmaksi, kuin vaihtaa ajopeliä joka toinen vuosi.
Anti mennä vaan

Itselläkin ekana pyöränä CBR600F ja hyvä pyörä aloittelijalle jos vaan järki on mukana touhussa. Cebarista ku sitä löylyä saa tarvittaessa enemmän ku aloittelijan taidot kestää
smile_org.gif

Eipähän tarvii ihan heti olla vaihtamassa 'tehon puutteen' takia
062802jumpie_prv.gif

Jep, jep kiitos kovasti vastauksista
Taidan mä sitten sen CBR 600 F:n hankkia
thumbs-up.gif

Ajattelin vuoden -01 mallia, sellaista jolla ei ihan hirveesti oo ajettu ja muutenkin hyväkuntoista... Noi ton vuoden mallit maksaa mun käsittääkseni siinä 8 400- 11 000e?
Olenko oikeassa?
nixweiss.gif

Jos tiiätte myynnissä olevasta huippuyksilöstä, niin kertokaa mulle
blush.gif

Jep, jep kiitos kovasti vastauksista
Taidan mä sitten sen CBR 600 F:n hankkia  
thumbs-up.gif

Ajattelin vuoden -01 mallia, sellaista jolla ei ihan hirveesti oo ajettu ja muutenkin hyväkuntoista... Noi ton vuoden mallit maksaa mun käsittääkseni siinä 8 400- 11 000e?
Olenko oikeassa?  
nixweiss.gif

Jos tiiätte myynnissä olevasta huippuyksilöstä, niin kertokaa mulle  
blush.gif
Tuolla välillä kyllä..ja kerrotaan heti jos löytyy sopiva pyörä ja myyjä
062802moto_prv.gif

Ei tiätty kuulu asiaan ehkä, mutta jos uutta harkittisi, niin uusi malli CBF600 vois olla erittäin hyvä valinta. Tai tietty Yamaha FZ6...

Pystympi ajoasento = mukava, helppo hallita, näkee jne...

Itse aloittelin viime kesänä vanhemmalla Yamahan XJ 600 DIversionilla (-95), oli halpa ostaa ja pitää. Vauhtia riitti ihan hyvin yhdelle kesälle miksei pitemmällekin. V-kone piti kuitenkin saada, joten vaihtoon meni...
tounge.gif

Cebari on rauhallinen pyörä ajaa ja kyllä siitä tehoakin löytyy.
Itse ajelin viime kesän 98 cebarilla ja tykkäsin kyllä.

Back