• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Helle hellii, oletko tinkinyt ajovarustuksesta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näillä helteillä farkut ja lenkkarit jalassa, t-paita+vanha pelipaita yllä. Näin liikutaan stadissa ja kaupunkinopeuksilla luonnollisesti avopotalla.
062802moto_prv.gif

Rautaperse tuli ajettua kuun alussa, tuolloin päällä Rukan Gorepuku ja alla propyleenialusasu. Lämmöt oli tuolloin ylimmillään +24, mutta kuuma ei tullut. Goren alla on pakko olla jotain ihon ja asun välissä, muuten hiostaa heti, kuten jo aikaisemmin mainittiin.

Ei ole tullut vielä tingittyä. Muistutus ajovarusteiden tarpeellisuudesta tuli vast'ikään. Eräs tuttu koeajoi mopoa ilman ajovarusteita ja kuinkas sitten kävikään... Siinä sitä oli kädet, polvet ja naama ruvella. Palasia puuttui ja viiteen saakka aamuyöllä odotettiin päivystyspolilla, että joku laittais tikkejä luuta myöten auki olevaan käteen. Onnettomuus sattui perjantaina klo 19 maissa illalla. Hammasharjaa voi muuten kätevästi käyttää haavojen puhdistamiseen...
Joo, olkaahan immeiset varovaisia!

Ei ole tullut tingittyä enkä tingi!
Kaupungissa tulee niin vähän pyörittyä että nahkatakki ja gore-pöksyt ovat päällä pysyneet vaikka hellettä kyllä on ihan mukavasti. Mutta antaa olla vaan, ei näitä montaa kesässä tule...
smile_org.gif

Ei voi muutakaan....

Pakko tinkiä ajoturvallisuudesta jos meinaa nauttia ajamisesta tolla kelillä....

Iha hirveä hiki valuu ajovarusteet päällä ennenku ehit ees pyörän selkään.

Helteellä kauppa ym. ajossa tingin, matkalle sitten enemmän päälle.
Mä en ainakaan jaksa elää "mitä jos .........." elämää.
Kun tapahtuu niin sitten taapahtuu, elämä on.

Oon kyllä yrittäny muistaa pitää roippeet niskassa,vaikka se näillä keleillä on lähes mahdotonta.Sunnuntaina Lahdesta motaria ajellessa hiki valui pitkin naamaa vaikka vauhtia oli.Tässä kylillä kieppuessa ja kaupassa käydessä tulee vähän tingittyä,mutta silloinkin yleensä vaan housuista
033102ass_1_prv.gif
ehhehee.

Sen verran olen tinkinyt, et gorehousut on vaihtunu farkkuihin ja takin hiansuun vetskarit on auki ja takki kiinni pelkillä neppareilla. Päässä musta umpipotta,kaulassa windstopperi ja käsissä kevyemmät hanskat. Takin alla pidän vaan hiatonta- tai t-paitaa. Tulin tunti sit ilta-ajelulta ja polvet tuntuvat vieläkin olevan jotakin kymmenen astetta lämpötilaltaan. Ans katsoo, et jomottaako polvet huomenna
withstupid.gif

Helteet hautasivat Dainesen nahka-asun kaappiin ja tilalle astui farkut, pari paitaa, lenkkarit, kevyet hanskat sekä kypärä. Ei tuntut terveelliseltä ajaa nahoissa kun meinasi taju lähteä. Nyt myös varoo enemmän.

Ei oo tingitty varusteissa
smile_org.gif

Mutta eipä oo tullut ajettua sitten niin paljoa, eli ajamisen määrässä olen tinkinyt
nixweiss.gif

Mut pakkohan on hieman
062802moto_prv.gif

vaik kuin kuuma olis...

ei tuu mieleenkään vetää nahkoja päälle näilläkään keleillä. farkut on maksimi T-paidan kanssa. shortseissa juu...

Olen tinkinyt... Jätin pitkätkalsarit pois farkkujen alta tuossa taajama-ajossa. Nahkojen alle edelleen laitan pitkätkalsarit, varsinkin radalla....

Kyllä ne kamat vähenee kun keli lämpenee lyhyillä ajoilla ja kaupunkiajossa.
Jos maantiellä ollaan niin tuuli kyllä viilentää.

Ohkasemmat hanskat ja takista vuori veks.
Sorruin ensin myös farkkuihin ja nyt muutaman lyhyemmän pätkän olen kyyditellyt kangashousuissa. Jännä homma että vaikka itse on aina päivitellyt että miten tyhmää on ajaa ilman kunnon varusteita -saa nyt itse katsoa peiliin kun lämpötila on 30 asteessa
confused_orig.gif

Jahka tää tästä viilenee, vedetään taas kunnon housutkin jalkaan... ja tietty jos mutkapätkälle lähdetään oikein ajamalla ajamaan
sport05.gif

Jk. olisin varmasti ilman takkiakin jo ollu mutta kuski ei suostu
biggrin.gif

farkut ja ajotakki helteellä, jos pitempää matkaa niin kunnon housut ja suojat myös.

Ei oo helteellä tullut matkaa ajeltua. Täällä kivikylässä pyörimistä tämä on ollut enimmäkseen. Niinpä typeryyttäni olen kyllä syyllistynyt keventämiseen.

Bemarin Systeemi-hässäkkä-kypärä on konvertoitunut avomalliseksi ja ajohousut farkuiksi.Ajohanskatkin vaihtuneet ohuiksi nahkahanskoiksi ilman sen kummempia suojia ja vahvikkeita.

Positiivinen vaikutus on ollut se, että olo tuntuu kyllä (aiheesta) aika turvattomalta ja ajotyyli on rauhoittunut kummasti.
sport05.gif

On vähentyny ainakin tällä viikolla, nahkatakkia tosin edelleen pidän päällä mutta noista ajohousuista saa polvista alaspäin lahkeet pois joten lyhennetyillä malleilla mennään...kivarit saa kivasti tuuletusta ja meno maistuu myös hitaammassa ajossa, motarille ei tosin ei viitti uudelleen mennä kun meinaa sääreen napsua pientä kiveä
tounge.gif

Vaihtakaa pyörä nakumalliin... Kävin eilen koeajamassa täyskatetun uuden FZ1:n (alakatteella lisävarustettuna siis) ja helvetti kun oli puolen tunnin sekalaisen ajamisen päätteeksi kuuma! Flekti pukkaa "jäähdytysilmaa" päälle ja penkin alla hiillostaa kannikoita laturi(?) niin kyllä alkaa tehdä kevyempää varustetta mieli. Paikalle saavuin omalla naku-FZ6:lla varusteina nahkatakki, Draggin Jeansin ajofarkut, Oxtarin matalat ajokengät ja Dainesen ohuet nahkahanskat ja ei mitään ongelmaa liiallisen kuumuuden kanssa. Lämmin tietysti on mutta ei niin että hikeä vuotaisi solkenaan. Toisaalta onhan se sitten sateella tai kevät/syksykeleillä eri asia ajella tuolla katteen suojissa kuin nakulla alastomana mutta toipahan yhden mielenkiintoisen pointin uuden pyörän valintaan tuokin.

Olen tinkinyt... Nahkojen alle edelleen laitan pitkätkalsarit, varsinkin radalla....
Niinpä, tosin lienee ihan sama onko housuina tixtexit vai nahat, tuo taajama- tai varsinainen kaupunkiajo poislukien semmoiset väljähköt pitkät puuvillakalsarit (tai urheilukalsarit) ja ajohousut -yhdistelmä on mukavimpia yhdistelmiä kesäisin, ei hiosta eikä haudo liikaa. Siis kun ollaan liikkeellä eikä körötellä kartsalla ja seisoskella valoissa ja parkissa.

Back