• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Heijastin kilven alla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja premier
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aaargh! Enpä tiiä. Pitää kattoa, että miltä se näyttää heijastimen kanssa. Eikös rekkari oo aika hyvä heijastin jo itsessään? Mitähän se pieni punainen kikkare siinä enää vaikuttaa?
nixweiss.gif

Enpä oo tuotakaan edes tiennyt että takana heijastin pitää olla. Ei oo mulle vielä mitään sanottu vaikkei sitä pyörässä ole ollut ja epäilen ettei oo ollu edes silloinkaan kun tuo on suomeen laivattu. Ei siinä kyllä paikkaakaan ole että missä tuo ois voinu ollakkaan.

En nyt lukenut noita lakitekstejä, mutta aikaisemmin olen
ne lukenut jossain vaiheessa.
Heijastin pitää olla takana ei väliä onko rekkarin ylä vaiko
ala puolella. Siinä pitää olla E -merkintä sekä
sen koko on määritelty. Koko määräytyy heijastus pinta-alan
mukaan jotenka sen muodolla ei ole väliä. Kuitenkin
noin 8-9cm x 2-3cm heijastin on sopivan kokoinen.

Kuvassa näkyy rekkarin ja takavalon välissä heikosti heijastin.
heijastin

Olen käyttänyt heijastinta, missä ei ole E-merkintää, mutta
ei ole poliisi ikinä siitä valittanut. Eniten on kavereille tullut sanomista jos se puuttuu.

Noita heijastimia olen välillä metsästänyt kun niitä ei saa tuon mallisia oikein mistään. Yhdessä vaiheessa oli Tiimarissa myynnissä ja viimeiseksi ostin yhdestä halpahallista.

Suurin osa heijastimista mitä myydään on peräkärryihin ja ne ovat mielestäni aika huononmallisia (enemmän neliön muotoisia, kuin suorakaiteen muotoisia).

Tarkennatko kohtaa missä tuossa puhutaan moottoripyörän heijastimesta.
8 § (9.5.2006/355)
Direktiivien ja E-sääntöjen mukaiset vaatimukset.

1. L-luokan ajoneuvojen sekä niiden järjestelmien, osien ja erillisten teknisten yksiköiden tulee tyyppihyväksynnässä ja ensi kertaa käyttöön otettaessa täyttää liitteessä 1 olevat EY- tai E-tyyppihyväksyntää tai direktiivin tai E-säännön vastaavuutta koskevat vaatimukset.

smile_org.gif

Back