• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hayabusa matkapyöränä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peking
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
temetsu sanoi:
Pekingin kannattaa käydä testaamassa myös zzr1400 ja lisäisin samaan listaan myös bmw 1200 ja 1300s:n.

PS. Tollasia alle 800km päivälenkkejä ajelee kusiais kyykylläkin.

Tarkoitus on käydä kyllä ajamassa ZZR1400 ainakin kunhan tulee jonnekkin lähelle hyväkuntoinen uudehko sellainen myyntiin. Mielellään koeajaisin tietty tuon BMW1200s ja iso gessukin pitäis koeajaa.

Perskules kun haluaa kaikkea, mut mihinkään FJR matkalotjaan en halua sotkeutua. BMW1200s on hienon näköinenkin, kuten myös busa.. riippuu henkilöstä tietty kaikki ei tykkää, ja sit Kawasaki 1400ZZR :p ai mikä namu tekis mieli sitä uutta 2012 mallia..

No koeajetaan kaikki kunhan kevät tulee. Sitäpaitsi tuo minun ZRX1200s on helvetin hyvä ajettava. Jotenkin vaan nälkä kasvaa syödessä ja välillä tuntuu ettei mopo kulje tarpeeksi. :grin:

Motoristi1958 sanoi:
Zot Zot, pientä rajaa. Tuollaista päivälegiä kutsutaan suoriutumiseksi, olipa vehje mikä tahansa, ja varsinkin, kun se on Busan kaltainen laite.
Tykittäminen onkin toinen juttu. Eri mieltä?

Mutta eihän tuo voi olla totta jopa 600-800 km/d ja vielä busan kaltaisella laitteella, aivan uskomatonta myrkytystä:thumbsup:

Yhden ainoan kerran olen ajanut Busalla matkaa. Vein kaverin ostaman pyörän Jyväskylästä Halmstadiin yläkautta, ja tulin vaihtopyörällä eli K1200S:llä takaisin samaa reittiä.

Itse ottaisin ihan kaikissa tapauksissa tuon Bemarin matka-ajoon, mutta ei bussillakaan ajellessa paha ollut. Kuskin kokoluokka 185 ja miehen kokoinen.

Yleisesti ottaen ajelen aika pitkiä siivuja kun olen sillä päällä, siis tonnin siivuja normaalisti ja epänormaalissa mielentilassa rautaperseitä erilaisia. Täytyy vaan sekin sanoa, että oikealla matkapyörällä (katteet, ajoasento, varusteet, laukut) on sen tonnin vedon jälkeen aivan tuore, matkakyykyllä jo tuntuu. Samoin reissatessa laukuista on aika paljon käytännön hyötyä. Tätä hyötyä sitten maksellaan takaisin passoille päästyä, ei ole samaa tunnelmaa... Tosin ei ole isolla sportillakaan sen jälkeen kun supermotolla on ajanut niitä tiukimpia kippuroita!

Busanistit on hyvä foorumi mutta sanoisin että kannattaa kysyä myös täältä sillä täältä voi saada puolueettomampia mielipiteitä.

Itse esimerkiksi entisenä busanistina en enää selaa busanistit foorumia mutta .ORGia luen. Joku joka ei pidä hayabusasta jostain syystä tuskin lukee busanistit foorumia.

Motoristi1958 sanoi:
No, hyvinhän Toimeve perusteli kantansa.

Kysymys. Vipottiko yhtään 311 kmh. On kyllä aika saavutus.:respect:

...sori, tämä kysymys jääny huomiotta: ei vipottanu. Tuo matkalehemähän mennee ku juna. Myös noissa isoissa (tarkennettuna: minulle isoissa) vauhdeissa. "Esson baareissa" kun kuuntelee juttuja, niin vähinthänki joka toinen moottoripyörällä ees jonku kilometrin kruisaillu on ajanu yli kolmiasattaa ja vielä normi liikenthen seassa. Minusta ei olis siihen(kään).

Peking sanoi:
Tarkoitus on käydä kyllä ajamassa ZZR1400 ainakin kunhan tulee jonnekkin lähelle hyväkuntoinen uudehko sellainen myyntiin. Mielellään koeajaisin tietty tuon BMW1200s ja iso gessukin pitäis koeajaa.

Perskules kun haluaa kaikkea, mut mihinkään FJR matkalotjaan en halua sotkeutua. BMW1200s on hienon näköinenkin, kuten myös busa.. riippuu henkilöstä tietty kaikki ei tykkää, ja sit Kawasaki 1400ZZR :p ai mikä namu tekis mieli sitä uutta 2012 mallia..

No koeajetaan kaikki kunhan kevät tulee. Sitäpaitsi tuo minun ZRX1200s on helvetin hyvä ajettava. Jotenkin vaan nälkä kasvaa syödessä ja välillä tuntuu ettei mopo kulje tarpeeksi. :grin:

Tässä sarjassa meikäläisen näkövinkkelistä varsin oleellisesta on ero, että onko mieltymys enemmän ketjupolttajien kerhoon, vai keppikakkoslaisiin.:p

Peking sanoi:
Pääasiallisena käyttönä lähiseudulla ajelu mutta myös pitkään matkantekoon pitää soveltua ja niin että isokokoisen kuljettajan lisäksi emäntä ja laukut mahtuu kunnolla kyytiin.
:;):

Vaikka ensisilmäys muuta kertoisi, niin Bemut K 1200-1300 S on tiloiltaan eri luokkaa kuin Busa, myös ässän ajoasento on mielestäni enempi matka-ajoon sopiva. Kun Busaa joskus kokeilin, niin ahtaanoloiselta se tuntui ja mielestäni siinä oli ässään verrattuna vähemmän hyvä ajoasento. Busa taitaa olla ~15 cm lyhyempi, muistelisin.. Hinta on kylläkin paljon parempi :p
Kannattaisi varmaan koeajaa kaikki varteenotettavat vaihtoehdot..

Kolmas busa menossa.
Ajo tourinkia suomessa ja euroopassa. Usein täys laukkusatsi kiinni ja rva takana.
Jonkun verran työmatka-ajoa ja vähän ratailua.

Jokaiselle löytyy mieleinen fillari alle, mutta busassa on erittäin luotettava ja nopea kaveri vähän joka ajoon.
Sanoisin, että käyppä ajamassa kaikki yllä mainitut ja sitten vasta valitset.

tv. 188cm ja yli 100kg

https://picasaweb.google.com/jussim76/Iphonesta

Kyllä Busa on mielestäni ainut todellinen vaihtoehto tällä hetkellä markkinoilla olevista, jos haluaa ajella retkiajoa kaksipäällä, kenttäajoa ja ratapäiviä ilman suurempia virityksiä.
Kawa on matka-ajoon ehkä joiltain osin parempi, vakiolasi ohjaa paremmin ilman ja jarrut paremmat kuin vakiona Busassa.
Mutta kyllä Busa on paljon herkempi reagoimaan kuskin pyyntöihin suunnanmuutoksissa ja nopeuden lisäyksessä sekä tuntuukin kompaktimmalle.
Busalla tullut parhaimmillaan vetäistyä samalla päivälle Oulusta Lofooteille 1160km, josta suomen ja ruotsin osuus pikku pakkasessa ja räntäsateessa, eli kyllä silläkin ajelee matkaa hitaammillakin teillä:thumbup:

Uusi Zetori reagoi kaasuun ainakin yhtä hyvin kuin Busa, kulkee kovempaa, on yhtä hyvä myös mutkateillä....köyhät ostaa Busan...:D:D

Hehe...älä tyrkytä sun tapojasi....sinä päivänä kun tarvii ostaa harrastusvälineet luotolla, mä lopetan koko touhun...:boring::boring:

Tähän taitaa sopia... ikäänkuin Tapanin kevennyksenä.... kavereille joille 1200-1400 päivävedot
muutama mielummin putkeen..... on nirvanaa.....

Katselee ihaillen Mäkkärin mainosta "matkalla pajalta tiskille".... tuumaillen samalla:
Widdu mä viitti edes vetää mopoa tallista alle tonnin vedolle....
mulkkua esiin alle kolmen litran kuselle..... tai alle parin tunnin nylkytykselle :thumbup:

Busassa oli korokepalat stongassa, mukavammat jakkarat vaihdettu...viikon reissun heitin Sveitsin Alppiteitä ristiin rastiin ja kivaa oli, kivempi reissu kuin FJR:llä tehty vastaava.

Ketjujen rasvaus oli ihan perseestä, se saakelin vakiokelluke oli tiellä hankaloittamassa hommaa.

VFR on vielä Busaakin hauskempi retkikaveri...sorry.

Back