• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hayabusa 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pasi K
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
se ois sitte entisestä pyörästä luovuttu ja uutta odotellaan saapuvaksi tammi-helmikuussa
thumbs-up.gif

taytyipas itsekin logauttaa itseni tahan purkkiin.

aloitteleva -78 pyorailija ilmoittautuu *lippaan veto*

mitenkas tallane uus busa menis eka pyorana, ajattelin vaan etta koyhalla ei ole varaa ostaa paskaa niin kai tolla osaa ajaa siina missa muillaki?

ja on jotenki ainut mika edes pyorana kiinnostaisi...

talla hetkella olen tassa japanissa hakemassa ajovarusteita +stuff ja huomasin etta tuotahan sais valkoisenakin

http://www.globalsuzuki.com/motorcy....ec.html

jos ei varia ole suomidiilerin listassa niin eiko naita kumitassu jne harmaatuojia ole jotka niita sais?

olis ainaki sellane pyora +ajokamat etta varmasti tunnetaan kylilla jos torttoilee
smile_org.gif

kaikki neuvot/lapat otetaa vastaa, mutta mulle ainaki taa on niin tunnepohjainen juttu etta jarkipuhetta tuskin kuuntelen
smile_org.gif

Ensimmäinen kunnon testi tuli käsiin (Motorrad nr 21). Kaikkia kiinnostavat arvot: 196hv ja 157nm, koneelta. Välitykset sen verran lyhyet (huipputeholla 1/110kmh, 6/270), että sitkeysarvotkin ovat hyvät, paitsi ihan alhaalla. 0-200kmh 7,3s. 5/6-vaihde rajoitettu 295kmh (johon myös pääsee), 4-vaihde 262kmh.

Pieni kulutus (tankillisella jopa selvästi yli 400km), ergonomiaa, alustaa ja etujarrua ei järin kehuta. Jarru vaatii kuulemma paljon sormivoimaa eikä ole helposti annosteltavissa. Mutkatielle toiveita asettava alusta.

ergonomiaa, alustaa ja etujarrua ei järin kehuta. Jarru vaatii kuulemma paljon sormivoimaa eikä ole helposti annosteltavissa. Mutkatielle toiveita asettava alusta.
...heh, eikhän nuo samat ole ollu "iät kaiket" tässä mallissa vakiona...ja silti jumalattoman hauska ja ennenkaikkia mukava ajella niin yksin kuin kaksinki
thumbs-up.gif

Toiset tykkää toiset inhoaa mutta kaikki haluavat ajaa
tounge.gif

mitenkas tallane uus busa menis eka pyorana, ajattelin vaan etta koyhalla ei ole varaa ostaa paskaa niin kai tolla osaa ajaa siina missa muillaki?

talla hetkella olen tassa japanissa hakemassa ajovarusteita +stuff ja huomasin etta tuotahan sais valkoisenakin

jos ei varia ole suomidiilerin listassa niin eiko naita kumitassu jne harmaatuojia ole jotka niita sais?

olis ainaki sellane pyora +ajokamat etta varmasti tunnetaan kylilla jos torttoilee
smile_org.gif

kaikki neuvot/lapat otetaa vastaa, mutta mulle ainaki taa on niin tunnepohjainen juttu etta jarkipuhetta tuskin kuuntelen
smile_org.gif
En nyt ainakaan suosittelis koska varsinkin märällä se peräpää saattaa kokemattomammalta karata herkästi sivulle.. Sit tulee komeet highsiderit ja lennetään korkeessa kaaressa. Painoakin on aika reilusti, ja vaikka ohjaus onkin suht nopee kokosekseen ei se silti mikään keijukainen ole käsitellä.

Mutta tietty uudessa mallissa tulee K7 tyylinen tehon valintanappula että pystyis alotteleen periaatteessa samalla pyörällä pienemmällä teholla mutta ei mun itsehillintä ainakaan riittäis ajeleen sillä matalimmalla teholla.. Mutta tietty ihan kuskista kiinni, järki päässä niin miksei?

Nää kommentit vanhan mallin omistajalta.. 13 tuhatta ajettu joista muutama tuhat radalla ja kyllä se mahtava peli on!

Ensimmäinen kunnon testi tuli käsiin (Motorrad nr 21). Kaikkia kiinnostavat arvot: 196hv ja 157nm, koneelta. Välitykset sen verran lyhyet (huipputeholla 1/110kmh, 6/270), että sitkeysarvotkin ovat hyvät, paitsi ihan alhaalla. 0-200kmh 7,3s. 5/6-vaihde rajoitettu 295kmh (johon myös pääsee), 4-vaihde 262kmh.

Pieni kulutus (tankillisella jopa selvästi yli 400km), ergonomiaa, alustaa ja etujarrua ei järin kehuta. Jarru vaatii kuulemma paljon sormivoimaa eikä ole helposti annosteltavissa. Mutkatielle toiveita asettava alusta.
Elikkäs toi 196 heppaa ilman ram airia,sen kanssa yli 200 vai paljonko se tuo lisää?

Tuskin kukaan osaa kertoa tarkkoja arvoja ram-airin kanssa, mutta jopa 10hv lisätehoista olen nähnyt puhuttavan.

Näyttäisi myös siltä, että B-Kingistä poiketen tässä ei ole rajoitettu, ainakaan voimakkaasti, suoritusarvoja pienemmillä vaihteilla. B-kartta jättää 6000 kierroksesta alkavan boostin pois, vääntö on tasainen 125nm välillä 3500-10000 ja ylikin. A-kartalla vääntö yli 150nm välillä 6500-9000. Ajettavuutta kehutaan helpoksi, vaikkakin leveän tankin vuoksi haarat levällään ja kaukaa kahvoja kurkottaen.

Tuskin kukaan osaa kertoa tarkkoja arvoja ram-airin kanssa, mutta jopa 10hv lisätehoista olen nähnyt puhuttavan.

Näyttäisi myös siltä, että B-Kingistä poiketen tässä ei ole rajoitettu, ainakaan voimakkaasti, suoritusarvoja pienemmillä vaihteilla. B-kartta jättää 6000 kierroksesta alkavan boostin pois, vääntö on tasainen 125nm välillä 3500-10000 ja ylikin. A-kartalla vääntö yli 150nm välillä 6500-9000. Ajettavuutta kehutaan helpoksi, vaikkakin leveän tankin vuoksi haarat levällään ja kaukaa kahvoja kurkottaen.
Oliko siinä artikkelissa mainittu miten tehot menee kullakin kartalla?

Jo vain oli esitetty käppyrät eri kartoilla ja lisäksi vertailu vanhaan bussiin. Aiemmin jo kerroin A- ja B-kartan eron. B-kartalla huiput 184hv ja 129nm. Sillä vääntö tosiaan lähes vakio 125nm välillä 3500-11000. C-kartalla vääntö lähes vakio 105nm välillä 3500-9500, huiput 136hv ja 108nm. 2007 mallisen 'vanhan' huiput 173hv ja 141nm. Sen teho- ja vääntökäyrät sattuvat uuden A- ja B-käyrien väliin. Muoto vastaa pitkälti A-käyriä.

Tuulitunnelidynossa on mittailtu ainakin tonniselle yli 10hv nousuja ram-airilla. Eiköhän tuossa tule vähintään sama lisäys, kun on uudempaa suunnittelua.

nyt on nahty kaupassa uus kupari-musta busa, 10000euroa hinta japanissa

kunhan ei kumitassu myisi loppuun, vasta 2vk paasta pois taalta kusiaispesasta

tuli tossa aikaisemmin kyseltya muiden merkkien vakuutuksia, mitenkas taman gsx1300r laita? pohjolaan jonniilaiset suhteet etta sielta kysyn ekana. ja bonuksia mulla ei ole, perus hintoja jos saisi?
sport05.gif

smile_org.gif

smile_org.gif
Menee ekana pyöränä niin vanha kuin uusikin malli. Se on kuskista kiinni, vain ja ainoastaan kuskista. Jos kätesi tekee muuta kuin haluat niiden tekevän tai pää ei pysty sanomaan mitä ne käden tekee niin sitten ei mikään pyörä ole sopiva. Joo kyllä busa on raskas mutta todennäköisesti normaali ihminen tiedostaa/huomaa sen ensimmäisen viiden metrin matkalla, jos taas ei niin sitten ei mikään pyörä ole sopiva. Niin ja se hento jousi siinä kahvassa vääntää kevyesti kaasua poispäin ei pohjaan
wink.gif

ergonomiaa, alustaa ja etujarrua ei järin kehuta. Jarru vaatii kuulemma paljon sormivoimaa eikä ole helposti annosteltavissa. Mutkatielle toiveita asettava alusta.
...heh, eikhän nuo samat ole ollu "iät kaiket" tässä mallissa vakiona...ja silti jumalattoman hauska ja ennenkaikkia mukava ajella niin yksin kuin kaksinki
thumbs-up.gif

Toiset tykkää toiset inhoaa mutta kaikki haluavat ajaa
tounge.gif
näinpä
thumbs-up.gif

Back