Esim. CBR1000RR8. Uusi peli.
Jos aikoo pitää Suomen virallisen maahantuojan tuomassa vehkeessä pitkän takuun voimassa, täytyy maksaa vielä kovempia hintoja huolloista. Paljonkohan maksaa merkkiliikkeen huollossa viiden vuoden huollot? Oletuksena on, että tänä aikana kertyy 11 huoltokäyntiä. Huoltoväli 6tkm.
Itse maksan n. 110€/huolto. Öljynvaihdot teetän tähän rahaan vielä 6tkm:n välein. Huolto-ohjelmassa on öljynvaihtoväli 12tkm. Eli maksan viidessä vuodessa huolloista n. 1210€. Paljonko nämä huollot tulisi maksamaan merkkiliikkeessä?
Joku joka tuntee merkkiliikkeen hinnoittelua voisi valaista, mikä on viiden vuoden huolloista kertynyt lasku, jos vuodessa ajetaan 12tkm.
Eli 2000€:n hinnan eron päälle tulee vielä huoltohintojen erot.
Molemmat pyöräthän ovat Suomipyöriä. Maahantuoja ja jälleenmyyjä on vain eri. Myös takuussa on eroja
Eli montako tuhatta Euroa joutuu maksamaan loppupeleissä enemmän, jos ostaa pyörän Suomen maahantuojan kautta ja tekee huollot merkkihuollossa huolettomasti? Ainoat asiat mitä saa extraa virallisen maahantuojan kautta tuoduissa pyörissä on pidempi takuu, jos käytetään maahantuojan määräämiä huoltopaikkoja ja merkkikorjaamon leimat huoltokirjassa. Minulla on joka vehkeessä ollut ns. "nyrkkipajan" leimat.
Oletan, että pidän omaa pyörääni viisi vuotta.
110€ huolto ja ihan verollinen hinta ja nyrkkipajasta??
Muistaakseni 6tkm huoltoaika kellotettu 4,5t ja siitä ei paljoa pysty tinkimään ajassa jos haluu kaiken vaaditun tehdä.
No, ton pienemmän huollon nyt voin vielä uskoakkin tohon hintaan, tuntipalkaksi jää 24€ joka on vähän jopa nyrkkipajaksi.
12tkm huolto onkin sitten ajallisesti pidempi joten epäilen kovasti että äijät laskee tuntitaksaansa ja noi hinnat ei voi ainakaan millään sisältää tarvikkeita vaikka itse takoisit ne romumetallista ja käyttäisi traktoriöljyä.
Anteeksi epäilyni, mutta jos oikeesti noin halpa niin pistäppä paikan nimeä jakoon niin vien itsekkin sinne.
On tullut maksettua aivan liikaa oman huollosta.