• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hankintaketju... Mita varustetta hankit viimeksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja s&s
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Selkäsuoja

82-568_l.jpg

ja natisevat Goretex-saapikkaat

65-806-.jpg

Nuo mopopopot tulivat taloon käytettyinä, ja jäin miettimään, että mitenkäs tuollaista Goretex-nahkajatsaria pitäisi hoitaa? Vanhoja nahkasaappaita hölväsin satularasvalla, mutta se mahtaisi tukkia noista ne Gore-huokoset?

Haltiakeijo sanoi:
Selkäsuoja

82-568_l.jpg

ja natisevat Goretex-saapikkaat

65-806-.jpg

Nuo mopopopot tulivat taloon käytettyinä, ja jäin miettimään, että mitenkäs tuollaista Goretex-nahkajatsaria pitäisi hoitaa? Vanhoja nahkasaappaita hölväsin satularasvalla, mutta se mahtaisi tukkia noista ne Gore-huokoset?

Ei ku satularasvaa kehiin vaan.Se Gorekalvo on siellä nahan alla.Ei nahassa

grandi67 sanoi:
Ei ku satularasvaa kehiin vaan.Se Gorekalvo on siellä nahan alla.Ei nahassa

Nahkako ei mene satularasvasta tukkoon ja siten estä Gore-kalvon hengittävyyttä? Hyvä homma, jos näin on.

Goretexin sivuilla sanotaan, notta

Al Gore sanoi:
We do not recommend the use of waterproofing waxes or greases as they can affect the footwear's breathability. Apply only treatments, polishes, conditioners, and dressings recommended by the manufacturer.

Eli eivät suosittele tukkivia rasvoja, eikä TCX:n sivuilta löydy meikäläisen sherlockointitaidoilla mitään hoito-ohjeita.

Osta jotain nahanhoitoainetta jossa on maininta yhteensopivuudesta gore-kalvon kanssa. Väärillä aineilla sen pilaa melko helposti ja sitten on varpaat märät.

T: olen mä joskus kenkiäkin myynyt :grin:

Silver Bride sanoi:
Osta jotain nahanhoitoainetta jossa on maininta yhteensopivuudesta gore-kalvon kanssa. Väärillä aineilla sen pilaa melko helposti ja sitten on varpaat märät.

T: olen mä joskus kenkiäkin myynyt :grin:

Jees, tämä kuulostaa varmemmalta ratkaisulta, kiitos.

Tämä gore kenkien käsittely on kestoaihe metsästys/vaelluskengissä.

Fakta on se että kalvo on kengän nahan alla, jos jätetään vahvat liottimet pois millään kenkien hoitoon tarkoitetulla aineella ei pääse siinä määrin kalvoon asti että kengän vedenpitävyys/hengittävyys menisi miksikään.

Luonnollisesti jos kengän pintaan laitetaan vahakerros joka ei estää ilman kulkemisen sen hengittävyys kärsii. Valitettavasti tuollaisia ei ole olemassa, vaikka vedät vannemaalin kengän pintaan siitä menee ilma läpi. Normaalit kenkien hoitoaineet myös kuluvat kengistä pois muutamassa viikossa, riippuen käytöstä.

Nämä kenkien gore-tex yhteensopivat hoitoaineet on vain yksi keino kerätä rahat pois. Minä olen vuosia käyttänyt mehiläisvahaa vaelluskengissä pitämässä nahan joustavana ja kalvot on edelleen ehjät.

Ainoa keino jolla käytännössä gore kalvon saa tukkoon on pesukone ja siinä huuhteluaineet, kuka kenkiä sitten pesee se on eri asia.

Kankaasta tehdyissä kengissä voi joku vaha päästä kalvolle asti, ja kokemusta onkin vain nahkapopoista.

--
Janne

Itse kun ostin 209€ Haixin maiharit aikanaan työkäyttöön, niin sanoivat että mitää perus nahanhoitoaineita ei kannata laittaa. Kyse ei ollut goren pilaamisesta, vaan nimenomaa siitä, ettei se pääse enää hengittämään. Suositteli jotain juuri siihen tarkoitettua tököttiä, mutta saatto tietty olla myyntimiehen puheitakin :D

Core sanoi:
niin sanoivat että mitää perus nahanhoitoaineita ei kannata laittaa. Kyse ei ollut goren pilaamisesta, vaan nimenomaa siitä, ettei se pääse enää hengittämään.
Onko myyntipuheita vai mitä, ei kiinnosta.
Meitillä on kymmenen vuotta vanhat Daytonan saappaat ja niitä hoidettu Daytonan nässästop aineella.
Pitävät edelleen veden ulkona ja jalka ei hikoa.
Tämä riittää minulle :D

Eurobikerilla kävin kolmatta kertaa kysymässä tänään Sweepin GP12-saappaita. Munkki kävi, olivat justiinsa puoli tuntia aiemmin saapuneet varastoon ja kävivät mulle kuormasta repimässä tuliterät saappaat. Ensimmäinen onnellinen ostaja tässä siis! :D

M-Racing warm up takki all right outletista et voi istua kaljatölkin kanssa takapihalla ja kuunnella ku ukot lähtee itiksen valoista kehä ykköselle rajottajaa vasten :D

Viimeksi muokattu:
Viimeksi tuli ostettua läjä puuttuvia kamppeita:

YOKO YB1 saappaat
m-racing raptor hanskat
m-racing garage biker takki
m-racing bullet housut

Eka viesti tälle palstalle. Innostuin parin välikauden jälkeen uudelleen motoiluun, ja päätin samalla hommata koko setin uusiksi. Tänään hankittu Dainesen Rapier -takki, SF -ajohousut, TRQ Race saappaat, Revitin hanskat ja X-liten potta. Kaik tietysti sävysävyyn... ;)

Eurobiker sai vihdoin toimitettua Sweep Rocker -pöksyt, kun vähän murahtelin tilauksen perään.

TTRO_BACK.jpg

Ihme hiihtelyä, kun kolme viikkoa panttailivat tilaustani, kunnes itse aktivoiduin huutelemaan, notta voisko niitä pöksyä joskus saada. Lyhyet ja rumathan nuo ovat, mutta vaimo lupasi taikoa lahkeisiin lisää mittaa. Eikä sitä kai näin kauniin urmaksen parane kauniilla vaatteilla enää koreilla :)

Tänään menin ihan vaan kattelemaan uutta kypärää kun entinen oli halppis ***, no testiajon jälkeen ostospäätös oli satavarma, eli HJC R-PHA-10.

Edit: myyjä oli kyllä niin kiva, että se ois saanu mulle myytyä vaikka minkä kypärän jos ois halunnu o_O

hrphamb1_1104_b96_prod.jpg

Viimeksi muokattu:
Back