• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hälyttävä jarrulevylukko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Misetin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^Se messinkipesäinen perus-abloy aukeaa yhdellä napakalla vasaraniskulla, eikä ole yhtään suojaavampi kuin kahden euron kiinalainen lukko.

Hälyttävän Xenan kanssa tappelin jo kymmenen vuotta sitten, kolmannen takuuvaihdon jälkeen kyllästyin. Kun juttuja lukee, niin eipä näytä tuotekehittelyä tapahtuneen, eli ilmeisesti sama paska..

ABUS Granit Detecto X-Plus ollu vuodesta 2008 eikä yhtään vikahälytystä. Kerran herättänyt kun naapuruston nappulat hääräs pyörän kimpussa, ikkuna oli auki joten 100dB kuului riittävän lujaa. Aika hintavia ovat mutta imho hintansa haukkuvia.

Itellä käytössä tämä: http://www.knobby.eu/fi/art/lukot-ja-ketjut-oxford/locks-oxford/oxford-boss-alarm-disc-lock-14mm.php

On toiminu hyvin ja pitää niin pirun pahaa ääntä. On mielestäni monikäyttösempi kun noi "virtaviivaset" lukot ja mukana tulee kuljetuspussi+huomionaru :)
Käyttänyt tota pari kertaa mm. peräkärryn aisassa...
Ainoana huonona puolena voi pitää "kalliita" paristoja, mutta esim tuolta saa johonkin hintaan: http://www.24mx.fi/motocross/p/oxford-jarrulevylukko-boss-alarm/15893/lukot-ja-turvallisuus/k239/

Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=C6pxaa57-LM

Viimeksi muokattu:
Itse ostin pari viikkoa sitte Xenan XN15 Motonetistä, hintaan 74,90e. Patteri piti asentaa kypärä päässä :)

Sellaista ominaisuutta toivoisin tuohon, että ensimmäisestä heilautuksesta tulis hälytys, joka loppuis hetken päästä. Vasta seuraavan heilautuksen jälkeen vois tulla oikea hälytys.

Niin ja tiedoksi, että Pohjantähti ei anna mistään jarrulevylukoista vakuutusalennuksia.

ABUS Granit Detecto X-Plus 8000 on toiminut hienosti eikä yhtään virhehälyä tähän mennessä.

Mulla oli takasessa halpa mallinen (eessä xena) ja jäi viime kesänä ottamatta pois kun läksin.
Asian huomasin vasta takas tullessa, niin napsahti paskaks etten ees huomannu mitään :)
Pyörään ei tullu mitään damagea mokasta.

Itsellä Xena XN-15 ja ei voi valittaa. turhia hälytyksiä ei ole ollut ja ku sitä avaa, niin meteli kestää juuri niin kauan kuin itse avaimella tusaa. Nyt saan luko auki ilman, että lukko vingahtaa. Mutta jos ei usko aluksi vaimeampaa varoitusääntä ja jätä räpläämistä sikseen niin kohta menee housut vaihtoon. Pikkupojat eivät uskoneet...

Zuba sanoi:
ABUS Granit Detecto X-Plus 8000 on toiminut hienosti eikä yhtään virhehälyä tähän mennessä.

Vähän liiankin hyvä härveli (mulla on 2-3 vuotta sitten ostettu) malli, ehkä just tämä joka reagoi pieneenkin liikkeeseen, joten antaa useimmiten 'pienet' hälyt myös kun irrottaa itte avaimella :kääk: Eikä johtunut käsien tärinästä!

Terve!

Mulla on pyörässä Xena xx10 nyt kiinni ja tarkoitus jättää mopo tänne etelään talvehtimaan noin 6 - 8 kuukaudeksi. Kuinka laitteen patteri kestää ja miten hälytin reagoi, jos/kun patteri loppuu?? Vaikeneeko laite vai aloittaa jonkin pienen (120 dB) metelin??

JussiA

Moro. Hankin tuommoisen XENA XN15 jarrulevylukon. Olen käyttänyt sitä nyt jotain viisi kertaa ja kahtena kertana on jo ilman mitään syytä ruvennut hälyttämään. Lukon olen asettanut roikkumaan jarrulevystä alaspäin, joten pitäisi olla vähiten herkimmässä tilassakin? Optiikkakin on vielä uutuudeltaan puhdas. Mietin vain, että onko noissa tyyppivikana tuommoista? Jostain luin että mukana toimitettavat patterit on niin huonot, että tekee hälytyksiä. Mietin vain miten se herkemmin hälyttää jos patteri on huono?

Kannattaako tässä nyt lähteä vaihtamaan lukkoa Motonettiin vai hakea uusi patteri? :blink:

Itsellä on tuo xx10. Viime kesänä tuli hankittua ja ei ole kyllä vääriä hälytyksiä antanut. Noin kello 11 asennossa pitänyt vasemmalla eli kallistetulla puolella. Patteri kestänyt tähän asti vaihtamatta vaikka talven oli käyttämättä. En osaa kyllä sanoa miten patterit kestää jos koko ajan kytkettynä. Ohjeen mukaan alkaa piippailemaan vähän väliä jos patterit vähissä. Ohjeessa patterien kestoksi luvattu 8kk.

Edit: Ohjeessa luki vielä, että jos alkaa reagoimaan liian herkästi niin voi olla patterit vähissä joten vaihtamistakin voi kokeilla. Jos ei auta, niin palautusta motonettiin.

http://lockitt.com/PDF/Xena%20XX%20Instructions.pdf

Crankcase sanoi:
Itsellä on tuo xx10. Viime kesänä tuli hankittua ja ei ole kyllä vääriä hälytyksiä antanut. Noin kello 11 asennossa pitänyt vasemmalla eli kallistetulla puolella. Patteri kestänyt tähän asti vaihtamatta vaikka talven oli käyttämättä. En osaa kyllä sanoa miten patterit kestää jos koko ajan kytkettynä. Ohjeen mukaan alkaa piippailemaan vähän väliä jos patterit vähissä. Ohjeessa patterien kestoksi luvattu 8kk.

Edit: Ohjeessa luki vielä, että jos alkaa reagoimaan liian herkästi niin voi olla patterit vähissä joten vaihtamistakin voi kokeilla. Jos ei auta, niin palautusta motonettiin.

http://lockitt.com/PDF/Xena%20XX%20Instructions.pdf

Nojoo täytyy varmaan uudella patterilla vielä kokeilla. Harmittaa vain tuommoinen säätäminen hyvältä vaikuttavan tuotteen kanssa, joka on vielä ihan uusi.

Juhasu sanoi:
Lukon olen asettanut roikkumaan jarrulevystä alaspäin, joten pitäisi olla vähiten herkimmässä tilassakin?

Eikö se heilu siinä levyssä niinku heiluri jos se on alaspäin? Ihmekö se sitten on jos huutaa… :paikallatuulee: Mä kuvittelisin että laitta levyn yläosaan niin että runko nojaa levyyn, jolloin kaikki tuulenpuuskat/kadun tärinät ei heiluttele lukkoa.

shyhander sanoi:
Eikö se heilu siinä levyssä niinku heiluri jos se on alaspäin? Ihmekö se sitten on jos huutaa… :paikallatuulee: Mä kuvittelisin että laitta levyn yläosaan niin että runko nojaa levyyn, jolloin kaikki tuulenpuuskat/kadun tärinät ei heiluttele lukkoa.

Kyllähän se ala-asennossa nojaa jarrulevyyn kuitenkin pyörän ollessa hieman kenossa sivuseisontatuella. Ei se jarrulevun reunasta roiku vaan koko "kidan" syvyydeltä jarrulevyssä. En siis tiedä, mutta ei minun mielestä tuuli heiluta kilon mötikkää joka on jarrulevyn ympärillä. Ei vain kauheasti viitsisi kerrostalon parvekkeiden alle jättää testiksi huutamaan hälytintä yöksi :D

Juhasu sanoi:
Kyllähän se ala-asennossa nojaa jarrulevyyn kuitenkin pyörän ollessa hieman kenossa sivuseisontatuella. Ei se jarrulevun reunasta roiku vaan koko "kidan" syvyydeltä jarrulevyssä. En siis tiedä, mutta ei minun mielestä tuuli heiluta kilon mötikkää joka on jarrulevyn ympärillä. Ei vain kauheasti viitsisi kerrostalon parvekkeiden alle jättää testiksi huutamaan hälytintä yöksi :D

Ei toi kyllä ihan normaalilta kuulosta. Oisko kuitenkin maanantaikappale. Omassa ei tosiaan vuoden aikana yhtään väärää kiljaisua. Ainoastaan laitettaessa jos on menny räpeltämiseks.

Juhasu sanoi:
Moro. Hankin tuommoisen XENA XN15 jarrulevylukon. Olen käyttänyt sitä nyt jotain viisi kertaa ja kahtena kertana on jo ilman mitään syytä ruvennut hälyttämään. Lukon olen asettanut roikkumaan jarrulevystä alaspäin, joten pitäisi olla vähiten herkimmässä tilassakin? Optiikkakin on vielä uutuudeltaan puhdas. Mietin vain, että onko noissa tyyppivikana tuommoista? Jostain luin että mukana toimitettavat patterit on niin huonot, että tekee hälytyksiä. Mietin vain miten se herkemmin hälyttää jos patteri on huono?

Kannattaako tässä nyt lähteä vaihtamaan lukkoa Motonettiin vai hakea uusi patteri? :blink:

Kannattaa ravistaa sitä ennen kun pistää levyyn kiinni. Siellä sisällähän on joku kuula mihin vehje perustuu. Ainakin oma joskus siksi huutaa ja oma xena ei tykkää esim. jos pistää kello 2 kohdalle. Pidän yleensä toisella puolella kun jalkaan nojaa ja noin kello 4-5 ja siinä ei ole kertaakaan tullut vikahälytyksiä.

Crankcase sanoi:
Ei toi kyllä ihan normaalilta kuulosta. Oisko kuitenkin maanantaikappale. Omassa ei tosiaan vuoden aikana yhtään väärää kiljaisua. Ainoastaan laitettaessa jos on menny räpeltämiseks.

Juppepuputti sanoi:
Kannattaa ravistaa sitä ennen kun pistää levyyn kiinni. Siellä sisällähän on joku kuula mihin vehje perustuu. Ainakin oma joskus siksi huutaa ja oma xena ei tykkää esim. jos pistää kello 2 kohdalle. Pidän yleensä toisella puolella kun jalkaan nojaa ja noin kello 4-5 ja siinä ei ole kertaakaan tullut vikahälytyksiä.

Juu okei. Menin ja hain Motonetista uuden samantien kun ohi ajelin. Katsotaan miten tämä toimii. Vaihdetaan patteri ja haetaan optimaalisin asento jarrulevystä jos vielä hälyttelee turhaan. Jospa se sitten! Muuten kyllä kätevän ja laadukkaan oloinen kapistus!

Juhasu sanoi:

Ite hankin toissa kesänä samanlaisen ja se oireili samalla tavalla. Vaihdoin uuden patterinkin, muttei auttanut. Lopulta nakkasin Xenalla sorsaa ja ostin Abus detecto 7000 rs 1:n, tuo toiminu ilman ongelmia.

PS mulla ollu kax Xenaa ja molemmat oli susia

IP

Back