• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Haluaako joku luopua kustomistaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawabata
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuntuu että varsinkin kawan vn 1500 saa lukea usein koneongelmista varsin pienillä kilometreillä,alkavat olemaan kohtuu hinnoissa mutta uskaltaako semmosta hankkia?
Minäpä taas olen lueskellut väinöjen olevan normihuollot suoritettuna lähes ikiliikkujia.
Mistäs tuommoista tietoa, käyhän täällä ihmettelemässä ja kyselemässä.
Kyllä uskalsin omani hommata, on -03 mean streak. Eiköhän tuo pitkään palvele.
Itse kans ajelen 2003 vuoden VN Mean Streakilla. Mittarissa on nyt tällä hetkellä 16500 km, eikä mitään ongelmia ole ollut ainakaan tähän asti. Tänä talvena tuli upotettua tuhansia euroja pyörän kustomointiin. Kun täällä tuntuu olevan näin paljon asiantuntijoita paikalla, niin voisiko joku kertoa ihan OIKEASTI, että mitä vikaa Kawoissa sitten oikein on? Meninkö tyhmyyksissäni kalliilla kustomoimaan täydellisen aikapommin? Joko tässä pitää alkaa harkitsemaan vaihtoa, kun pyörällä on noin paljon ajettukin?

Lainaa (ust @ Loka. 27 2007,23:20)
vn1500 -91. Öljyn syönti loppui, kun poraus ja uudet männät. Paras pyörä millä olen ajanut.

Paljon oli mittarissa kunnes piti porata ja laittaa uudet männät??

Noin 45tkm. Edellinen omistaja teki. Ainut syy oli öljynkulutus. Kone kestää muuten sen 100tkm.

Noin sen kuuntelin: ”Tankkaa öljy ja tarkista bensa”. Niin loihi lausumaan yks ison Väinön omistaja. VN 800 ei tota tee.
Isot pojat kerto, että vaihtamalla männät toisen tyyppisiin, loppuu öljyn kulutus. Uusiin toi on tehty jo tehtaalla. Manuaalissa on kuulemma suoraan sanottu, että öljyä pitää kulua, se on ominaisuus

Vähillä kilometreillä on kyllä jouduttu tekemään remontti. Mulla Väinössä mittarissa 45000 eikä tuo vie sitä öljyä niin paljoo että kannattas sen takia alkaa konetta aukomaan. Mittarilukema vaan epäilyttää kun nyt jo joutuu vaihtamaan nokkaketjut

Jep. Tarkastin ed. omistajalta sanoi että vaihdettiin männät. Ei tarvinnut porata. Oli palanut hermot lisätä öljyä.

Tuossa jotain juttua vn 1500 topicista, eli koskee varmaan noita alkupään vn 1500 malleja. Meanstreak on uudempaa kalustoa joten varmaan huolettomia kilsoja edessä.

Joku tietäjä voi varmaan kertoa enemmän/tarkemmin.

Tuossa jotain juttua vn 1500 topicista, eli koskee varmaan noita alkupään vn 1500 malleja. Meanstreak on uudempaa kalustoa joten varmaan huolettomia kilsoja edessä. Joku tietäjä voi varmaan kertoa enemmän/tarkemmin.
Mä vähän arvelinkin, että noin se menee tai ainakin pitäisi mennä. Eiköhän isolla Väinöllä ajele pitkästi yli 100 000 kilometriä, jos sillä ei aivan hulluna revittele ja muistaa huoltaa sitä säännöllisesti. Ajetaanhan autoillakin 200 000 km ja yli. Itsellä on nyt (vasta) kolme kesää takana moottoripyöräilyä ja en todellakaan väitä olevani mikään moottoripyörien spesialisti. Tarkoituksena olisi ajaa meanstreakki "loppuun" ja sitten hankkia kokonaan uusi pyörä. Saas nähdä milloin tuo pyörä sitten on loppunsa nähnyt, kun tuntuu vallalla olevan negatiivinen suhtautuminen Kawasakiin ja sen kestävyyteen.

Ystävällisin terveisin nimimerkki: Olisiko sittenkin pitänyt säästää hieman enemmän rahaa ja ostaa se Honda VTX 1800
biggrin.gif

Tuossa jotain juttua vn 1500 topicista, eli koskee varmaan noita alkupään vn 1500 malleja. Meanstreak on uudempaa kalustoa joten varmaan huolettomia kilsoja edessä. Joku tietäjä voi varmaan kertoa enemmän/tarkemmin.
Mä vähän arvelinkin, että noin se menee tai ainakin pitäisi mennä. Eiköhän isolla Väinöllä ajele pitkästi yli 100 000 kilometriä, jos sillä ei aivan hulluna revittele ja muistaa huoltaa sitä säännöllisesti. Ajetaanhan autoillakin 200 000 km ja yli. Itsellä on nyt (vasta) kolme kesää takana moottoripyöräilyä ja en todellakaan väitä olevani mikään moottoripyörien spesialisti. Tarkoituksena olisi ajaa meanstreakki "loppuun" ja sitten hankkia kokonaan uusi pyörä. Saas nähdä milloin tuo pyörä sitten on loppunsa nähnyt, kun tuntuu vallalla olevan negatiivinen suhtautuminen Kawasakiin ja sen kestävyyteen.

Ystävällisin terveisin nimimerkki: Olisiko sittenkin pitänyt säästää hieman enemmän rahaa ja ostaa se Honda VTX 1800
biggrin.gif
Sulla on muuten ihan perkeleen komee Streakki!

Sulla on muuten ihan perkeleen komee Streakki!
Kiitoksia kohteliaisuudesta. Kyllähän tuohon on muutama euro uponnut, että se on saatu tuon näköiseksi. Osat olen yrittänyt valita hyvällä maulla. Pyörä ei ole vieläkään täysin valmis vaan osia on tälläkin hetkellä tilattuna ison rapakon takaa ja ne pitäisi ehtiä laittaa paikalleen ennen uuden ajokauden alkua. Toivottavasti tuo striikki on mulla hallussa vielä tulevan kesän aikanakin, kun tuntuu, että täällä paskassa kaupungissa kaikki varastetaan. Voi olla, että pyörä menee myyntiin tulevan ajokauden jälkeen tai sitä seuraavana vuotena. Mahdollista pyyntihintaa en ole vielä miettinyt, mutta ihan ilmaiseksi en taida myydä. Mitähän tuollaisista "show-pyöristä" nyt yleensä pyydetään. Polttelisi hieman hankkia Triumph Rocket III ja kustomoida se täydellisesti.

VN kone ei tosiaan ole parhaassa mahdollisessa maineessa. Yksi syy lienee vanha 750 kone, joka ei ollut kestävimmästä päästä. Myös vanhempi 1500 omaa joitain akilleen osia (ei kuitenkaan kantapäätä, tokkopa sellaista löytyy moottorista).
Vuonna 1999 VN 1500 konetta päivitettiin aika lailla ja tästä eteenpäin pitäisi olla sangen luja kaikilla osa-alueilla. Tämä koneen päivitystieto tulee amerikan foorumilta, en tiedä kuinka luotettava on tai ei.
Noissa vanhemmissa isoissa koneissa vika on pääosin öljyn kulutus, olisko siis lohkot pehmyttä valua vai venttiilinohjurin kumit haperoita, en tiedä, joku varmaan tietää.
Itselläni oli kone vuodelta 1999 ja siihen ei tosiaan tarvinnut mitään tehdä, paitsi se kiristäjän jousi siis.

Back