• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Haltijavastuulaki tuloo!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JIMJAK
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitä ranskalaiset tekisi? Järjestäisikö ne 5 km tunnissa ajoa riittämiin, niin ettei kukaan muukaan voisi ajaa edes sallittua? Pitäisikö pohtia pikku mielenosoitusta?

Esim. kehä I:sen saa tukkoon ilman suurempia ponnisteluja.
lookaround_orig.gif

Mitä ranskalaiset tekisi? Järjestäisikö ne 5 km tunnissa ajoa riittämiin, niin ettei kukaan muukaan voisi ajaa edes sallittua? Pitäisikö pohtia pikku mielenosoitusta?

lookaround_orig.gif
bowdown.gif

Olen varmasti mukana, vaikka asunkin länsirannalla. Kyllä tuollaisen asian vuoksi yhden päivän elämästä kuluttaa ajellen edes takas kehä I:stä...
Kun tuo löpö on niin halpaakin,niin mikäpä siinä 5kmh körötellessä hyvää musiikkia kuunnellen hyvän asian puolesta.
idea3.gif

Pyörällä en osallistuisi,kun tuo mp:n arvostus laskisi liikaa tuulipukukansan silmissä.
Voisi vaikka yhdestä renkaasta tiputtaa paineet 0,5k niin ei virkavaltakaan voisi syyttää liikenteen vaarantamisesta. (on sopiva syy ajella varovasti)

Eli jos löytyy riittävästi ihmisiä mielenilmaisuun sakkokiintiötä ja automaattisakotusta vastaan niin tulen mukaan!
talktohand.gif
Oiskos muilla munaa osoittaa mieltään?

Mitäköhän tapahtuu jos parempi puoliskoni ajaa ilman kypärää bussilla kameran ohi... saanko tosiaan sakon, vaikka syyllinen on 100% varmasti joku muu - jos vain päätän tunnustaa, että minähän se tuossa transuilen juu.

withstupid.gif

Sama tietysti autoni ratissa... jos tekijä on ilmiselvästi joku muu kuin minä (istun vaikka kuskin vieressä) - en todellakaan koe olevani velvollinen selvittämään oikeudessa kuljettajan henkilöllisyyttä. Vähiten kiinnostaisi alkaa vasikoimaan puolisoa, sukulaisia jne.. noh, toivottavasti arvostavat jos otan sakon vastuulleni. Siitä sakkorahan maksamisestahan se nykyinen liikenneturvallisuus on kiinni.
Reilun pelin meininki, eli jokainen vastaa huudostaan. Taitaa vaan olla isolle osalle nykynuorisoa tuntematon koko käsite...

lookaround_orig.gif
bowdown.gif

Olen varmasti mukana, vaikka asunkin länsirannalla. Kyllä tuollaisen asian vuoksi yhden päivän elämästä kuluttaa ajellen edes takas kehä I:stä...
Kun tuo löpö on niin halpaakin,niin mikäpä siinä 5kmh körötellessä hyvää musiikkia kuunnellen hyvän asian puolesta.
idea3.gif

Pyörällä en osallistuisi,kun tuo mp:n arvostus laskisi liikaa tuulipukukansan silmissä.
Voisi vaikka yhdestä renkaasta tiputtaa paineet 0,5k niin ei virkavaltakaan voisi syyttää liikenteen vaarantamisesta. (on sopiva syy ajella varovasti)

Eli jos löytyy riittävästi ihmisiä mielenilmaisuun sakkokiintiötä ja automaattisakotusta vastaan niin tulen mukaan!
talktohand.gif
Oiskos muilla munaa osoittaa mieltään?
Siinä saattaa tulla nenä kipeäksi, kun nussii keskellä kehä ykköstä
kaboom.gif

Enpä usko että tulee. nenä kipeeks siis.

Mites sitte jos auto onkin pöllitty, tuleeko sakko silti omistajalle? Ei kai sentään?

Ruotsissa en muista nyt missä maakunnassa tms. järjestivät nimenkeruun kameratolppia vastaan eikä niitä sitten tullut, mites suomessa eikö kannattaisi alkaa järjestää jotain vastarintaa eikä vaan natista netissä?

Mites sitte jos auto onkin pöllitty, tuleeko sakko silti omistajalle? Ei kai sentään?
Jos auto on ilmoitettu varastetuksi niin ei tule...
veryangry.gif

Mutta jos olet viikon töissä ja joku lainaa autoasi huviajeluun,niin joudut itse maksamaan kaiken ellet pysty todistamaan ajajan henkilöllisyyttä+osallisuutta.
033102ass_1_prv.gif

Ei mun oikeustajuun sovellu,että poliisin työt teetetään vahingon kärsijällä sakon uhalla.

p.s. en usko että nenäni siitä kärsisi,vaikka nussisin keskellä kehä I:stä. On sitä useampi koittanut muotoilla huonolla menestyksellä...
kaboom.gif

veryangry.gif

Mutta jos olet viikon töissä ja joku lainaa autoasi huviajeluun,niin joudut itse maksamaan kaiken ellet pysty todistamaan ajajan henkilöllisyyttä+osallisuutta.
033102ass_1_prv.gif

Ei mun oikeustajuun sovellu,että poliisin työt teetetään vahingon kärsijällä sakon uhalla.

p.s. en usko että nenäni siitä kärsisi,vaikka nussisin keskellä kehä I:stä. On sitä useampi koittanut muotoilla huonolla menestyksellä...
kaboom.gif
Taidatkin olla tosi kova jätkä. Mutta pyydä nyt kuitenkin, että äiti tulee peittelemään ja lukemaan iltasadun. Kauniita unia mussukka.

veryangry.gif

033102ass_1_prv.gif

kaboom.gif
Taidatkin olla tosi kova jätkä. Mutta pyydä nyt kuitenkin, että äiti tulee peittelemään ja lukemaan iltasadun. Kauniita unia mussukka.
Ehkä hän vain tarkoitti että ei tullu parempaa. (Syrjällään se on munkin klyyvari, ei ollu syntyisnä semmoinen...missä lie vääntyny...)
biggrin.gif

Back