• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Halpaa navigointia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Photonav 4,3" palvelee jo toista vuotta hienosti.

Alkuperäissoftaa en ole käyttänyt lainkaan, TomTom ja OziExplorer puukotettuna sisään. Akku tuosta on kuollut niin ettei kestä puolta tuntiakaan, mutta aivan sama kun kuitenkin aina on pyörässäkin virrassa kiinni.

Kiinnitys stongan välitankoon
Bags-Connection navilaukulla, joka tangossa kiinni omalla "biltema-patentilla" kuten kaverit haukkuu. Eli kumipinnoitetuilla putkiklemmareilla, ruuveilla, muttereilla.

Tuolto löytyy aika tukevannäköistä telinettä lähinnä Versykseen:

http://motowerk.com/motorcycles.aspx

Kiinnitys pleksin rautoihin, joten sijainti ainakin paremmin näkökentässä kuin tangossa. Tuota kannattaisi soveltaa muihinkin malleihin. Joku näppärä voisi väsätä tollaisen itsekin.

Tilasin tuolta jalkatappien madallusosat Versykseen ja hyvin tuli perille. Tulivat merkinnällä "lahja" oli paketoitu vielä kullanväriseen lahjapaperiin ja kiitoskortin kera.
Kovin ystävällisiä nuo jenkit.

Hommasin itellekin Photovain 3,5". Mutta en saa millään Tomppaa asennettua. Löysin hyvätohjeet, mutta linkit oli vanhentunu tai niitä ei voinu lataa. Nyt tartteis joltain apua laitteen suhteen.

Verkkokauppa.com tarjouslehtisestä osui silmiin Photonav navigaattorin uusi 3,5" malli ja hinta oli sen verran halpa (Ahvenanmaalta ilman alvia 45,40€ kotiin kannettuna), että pistin kokeeksi tilaukseen. Pienellä virittelyllä vehkeen sai motoon kiinni ja hyvin toimii! Tätä ei ole sitten millään lailla sadesuojattu eikä varmasti optimoitu käytettäväksi motohanskat kädessä, mutta eipä ole hintaakaan viittäsataa euroa
biggrin.gif

Kirjoittelin Garageen lisää juttua halppiksesta ja sen asentelusta pyörään, kliks
tilaus lähti justiinsa... tuolla hinnalla pakko testata, kun toi N95:den "navigaattori" ei ainakaan mun puhelimessa löydä sateliitteja kuin aniharvoin ilmeisesti vahingossa ja silloinkin 15min odottelun jälkeen  
cool.gif

Hommasin itellekin Photovain 3,5". Mutta en saa millään Tomppaa asennettua. Löysin hyvätohjeet, mutta linkit oli vanhentunu tai niitä ei voinu lataa. Nyt tartteis joltain apua laitteen suhteen.
Ikuisuus aikaa kun omani duunasin, mutta jotain ohjeita ja ennenkaikkea tarvittavia filuja löytyy tallesta... Palaan asiaan privalla huomenna, muistuta jos ei kuulu.

Ikuisuus aikaa kun omani duunasin, mutta jotain ohjeita ja ennenkaikkea tarvittavia filuja löytyy tallesta... Palaan asiaan privalla huomenna, muistuta jos ei kuulu.
Kiitoksia tiedostoista.
smile_org.gif
Pitää kokeilla, kun on enemmän aikaa.

Kiitoksia tiedostoista.
smile_org.gif
Pitää kokeilla, kun on enemmän aikaa.
Eipä kestä.

On tosiaan niin pitkä aika kun omani viritin, ettei enää tuoreessa muistissa yksityiskohdat. Netistä kaivoin kuitenkin itsekin aiheesta tietoa ja suurin ongelma oli löytää tietyt tiedostoversiot jotka Photonavin kanssa pelittivät, ohjeita kyllä löytyi...

Mulla on tossa vanhemmassa 4,3" photonav:ssa automapa mikä asentu kohtalaisen helposti. En jumakauta ole kertaakaan päässyt vielä perille... Mä en tiedä, tarttis kai lukea jotain ohjetta, mutta kun siihen saa reitin naputeltua, pistää mopon tulille, niin voi keleenperke kun keskellä suoraa tietä paikasta a paikkaan b se käskee tehdä u-käännöksen tai kääntyä ihan päinpersettä jonnekin hevon lerssiin jostain risteyksestä. Reittiin tulee yht'äkkiä jotain ihan pimeitä "lenksuja" jonnekin mihin en vttukeletanasaa missään nimessä halua, kun jmlautakaatana sen reitin kerran kotona tein, alkaa kypärän sisällä tuttaa... ... ..

Mä kikkailin myös joskus vuosi sitten 4,3" mallin ja Automapan kanssa, kunnes vaihdoin siihen Tomtomin. Puolalainen softa oli ihan pätevän oloinen, mutta LIIAN monimutkainen käyttää.

Uuden 3,5" mallin omakin navisofta toimii yllättäen ihan OK. Usean pisteen reititystä se ei hanskaa fiksusti (haluaa kuittauksen joka kerta, kun reittipiste saavutetaan), mutta muuten sen kanssa löytää kyllä aina perille ja reititkin on ihan järkeviä. Sillä ei varmasti ole mitään tekemistä edellisen 4,3" mallin navisoftan kanssa, jonka reitit oli välillä ihan hulluja...

Toi pienempi on ollut nyt Trumpassa kiinni ~6000 km ja pelannut komeasti, haukkunut hintansa jo monta kertaa... Laturina mulla on Haman pieni tupakansytkäri-USB muunnin ja lyhyt USB-kaapeli... kovimmilla sateilla oon heittänyt tankkilaukkuun vaikka halpa onkin  
smile_org.gif

mulla on kotarissa tuo vanhemman mallin photonavi hakkeroituna , normi ajossa käytän karttana ozin kautta gt-karttaa se on mielestäni loistava perus ajeluun, navigointia en käytä ,on mielestäni parempi nähdä vain kartta sellaisena totuttuna ,tuo onkun paperi gt:ä  katselisi ja se riittää minulle. tuolla samalla kortilla on kyllä suomen topokartta , tomtom navi ja päijännekortti jos eksyy vesille:) testailu on kesken ,vaikuttaa toistaiseksi hyvältä kamppeelta...
Mistä oot tuon gt-kartan oziin löytäny? Tarvetta olis itsellekin.

mulla on kotarissa tuo vanhemman mallin photonavi hakkeroituna , normi ajossa käytän karttana ozin kautta gt-karttaa se on mielestäni loistava perus ajeluun, navigointia en käytä ,on mielestäni parempi nähdä vain kartta sellaisena totuttuna ,tuo onkun paperi gt:ä  katselisi ja se riittää minulle. tuolla samalla kortilla on kyllä suomen topokartta , tomtom navi ja päijännekortti jos eksyy vesille:) testailu on kesken ,vaikuttaa toistaiseksi hyvältä kamppeelta...
Mistä oot tuon gt-kartan oziin löytäny? Tarvetta olis itsellekin.
Muakin kiinnostaa.

GT kartat Oziin nimittäin on, mutta kalibroitua niitä en saa millään ilveellä.

Paketti jakoon jonnekin Megauploadiin tai Rapidshareen, miten olisi?

Niin ja nyt on pelleilty ja kokeiltu näitä TomTomin eri malleja moottoripyöräilyyn. Eikä ole ollenkaan selvää mikä malli pitäisi olla, jos ei sijoita viimeisiä ropojaan rideriin.

TomTom One ja Start, perusmalli jolla navigoidaan paikasta A paikkaan B. Ei pysty tekemään reittisuunnitelmaa missä olisi välietappeja.

TomTom XL Classic Nordic, Toimii juuri niinkuin pitää! Eli reittisuunnitelman teko -niin paljon välietappeja kuin haluaa. Google Mapsilla voi tehdä reitin myös ja Tyrellä siirtää TomTomiin.
Oletan (tai oletin) että kaikki XL mallit ja Go mallit toimii näin (+ riderit).

TomTom XL2 IQ routes Nordic, Tämän sitten ostin ja oletin että toimii niinkuin tuo XL classic, mutta ei! Reittisuunnitelman voi tehdä, mutta vain 1 välietappi. Reitin voi siirtää Tyrellä laitteeseen mutta valikosta ei löydy kohtaa josta sen voisi "ladata" käyttöön.

Onko kellään enemmän kokemusta?

Ostin eilen tarjouksesta Navigonin 4350 maxi:n ja näyttäisi, että sillä pystyy tekemään reittejä ja mikä parasta se pariutui kypäräpuhelimeni kanssa. Mikään "hanskat käsissä" vehje se ei kylläkään ole,mutta kunnon kotelossa se saattaa olla kelpo ostos.

Kesän tietyöt- kartta. En muista miltä vuodelta, mutta sillä olen aina mennyt kun vain kotimaassa pyörin ja vieraisiin kaupunkeihin harvemmin eksyn. Tienumerot muistiin ja jos unohtuu, niin pysähtyy katsomaan karttaa ja ihailemaan maisemia. Tuskin sitä naviakaan tutuissa maisemissa tarvitsee, joten voi rauhassa ihailla maisemia.

Ei tarvitse mainostaa halpana, kn on kerran ilmainen.  
062802jumpie_prv.gif
En väitä etteikö navigaattorit olisi hyödyllisiä, mutta perinteinen kartta ja varsinkin sen arvostus tuntuu unohtuneen.

OT ja anteeksi avautuminen...  
bowdown.gif

Kesän tietyöt- kartta. En muista miltä vuodelta, mutta sillä olen aina mennyt kun vain kotimaassa pyörin ja vieraisiin kaupunkeihin harvemmin eksyn. Tienumerot muistiin ja jos unohtuu, niin pysähtyy katsomaan karttaa ja ihailemaan maisemia. Tuskin sitä naviakaan tutuissa maisemissa tarvitsee, joten voi rauhassa ihailla maisemia.

Ei tarvitse mainostaa halpana, kn on kerran ilmainen.  
062802jumpie_prv.gif
En väitä etteikö navigaattorit olisi hyödyllisiä, mutta perinteinen kartta ja varsinkin sen arvostus tuntuu unohtuneen.

OT ja anteeksi avautuminen...  
bowdown.gif
Kuka nyt Maskussa eksyisi  
tounge.gif
Navit ovat hyödyllisiä tälläiselle kananmuistiselle pikkumettääkin eksyvälle, mutta joskus kun on sekoillut navin kanssa riittävästi, niin on ollut pakko kaivaa satulan alta ihan oikea kartta  
biggrin.gif

iPhone 4 ja siinä TomTom W.Europe. Maksoi peräti 59,90. Ääniohjaus toimii hyvin, luuri voi olla vaikka missä.

miten reititys toiminut tässä uudessa? ahvenanmaalta toimitetussa photonavissa?
aikoinaan ostin hakkapeliitan ja sen reititys kusi erittäin pahasti.

Hyvin on toiminut tuo 3,5" malli. Nyt vaan olisi tarvetta euroopan kartoille. Saakohan tuohon mistään? Mielellään joku valmis softapaketti joka on toimivaksi todettu ja asennusohjeet for dummies
biggrin.gif

Back