- Sijainti
- Tukru
Se, jolla on parempi kate siinä halvassa kypärässäKuka v*tun myyjä suosittelee halpaa kypärää.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se, jolla on parempi kate siinä halvassa kypärässäKuka v*tun myyjä suosittelee halpaa kypärää.![]()
Tai varasto täynnä niitä myymättöminä..Se, jolla on parempi kate siinä halvassa kypärässäKuka v*tun myyjä suosittelee halpaa kypärää.![]()
![]()
Koittakaapas pudottaa pipo ja kypärä kerrostalosta, kypärä hajooEihän se kuitu kypärä pompota päätä niinkuin muovi potta. Kokeilkaapa huviksenne vanhoilla potilla tiputtaa muovinen ja kuituinen, vaikka kahdesta metristä maahan. Jotkut muovipotat pomppaavat paremmin kuin koripallo. Kyllä minä en haluaisi lipoissa pitää päätäni "superpallon" sisässä.
Muoviahan nuo Nolanit on mutta silti oon ollut ihan tyytyväinen kypärääni. Muut potat ei sopineet päähän, väljyyttä siellä, kireyttä täällä ja vauhtiahan se ei ainakaan tähän mennessä ole hidastanut.Pakko mainita että onhan niitä, mm kaikki Nolanit käsittääkseni.Kukaan ei ole kysynyt sinulta muovi- ja kuitukypärien rakenne-eroista. Vai onko jossain 200 euron muovikypäriä?![]()
Komppaan tätä. Kypärän teho on parhaimmillaan vain tietyissa iskuissa. Jos ajetaan isoa kovaa ja saadaan kova tälli, siinä yleensä niska katkeaa tai tulee aivoihin sisäinen verenvuoto kovasta tällistä vaikka kuori jääkin ehjäksi. En itse ostaisi 50e kypärää, mutta 200-300 potta käy jo mainiosti. Nyt päässä HJC SYmax, josta maksoin joskus 240e.Linkin alla olevan jutun sanoma perustuu siihen, etteivät pehmeämmästä eurooppalaisen standardin mukaisesta styroksista valmistetut kypärät täytä kovempaa jenkkistandardia.
http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/
Tämän linkin takana olevassa jutussa taas kyseenalaistetaan jenkkien snell-standardi, joka edellyttää että kypärä on niin kova, että se vaimentaa sellaisia iskuja, jotka kypärän suojaamanakin todennäköisesti aiheuttavat vakavan aivovaurion. Tämä tapahtuu sillä kustannuksella, että kypärän teho pienemmissä iskuissa on huonompi, jolloin niistä selviäminen vammoitta on epätodennäköisempää. Lisäksi jutussa arvioidaan, että jenkkitasoista kovuutta kypärältä vaativassa iskussa tulee jo muihin elimiin sellaisia vammoja, että niistä ei ole kovin todennäköistä selviytyä.
Muoviahan nuo Nolanit on mutta silti oon ollut ihan tyytyväinen kypärääni. Muut potat ei sopineet päähän, väljyyttä siellä, kireyttä täällä ja vauhtiahan se ei ainakaan tähän mennessä ole hidastanut.![]()
Kiitos Urkille korjauksista. Tietoni ovat ilmeisesti vanhentuneet sitten viimeisen kurssisiKiitos asiallisesta kommentista. Pari korjausta:
1. F1 kuskit käyttävät Arain RC5 mallia jota ei ole ainakaan toistaiseksi myynnissä. Pari kautta sitten he käyttivät GP5PED kypärää jota Arai tälläkin hetkellä myy.
2. Muut, esim Moto GP kuskit käyttävät ulko- ja sisäkuoreltaan samaa kypärää, Corsair, jota myymme.
Sen verran mittatilausta ko. kypärissä voi olla, että pehmusteet on tehty kuskin pään mukaan, jos normikoot ei istu. Olen esim Pedrosan 2006 kypärän nähnyt ja siinä oli räätälöidyt pehmusteet koska normi XS on Danille iso. Hyllyssäni on pari vuotta vanha Haydenin kypärä ja se on ihan sama kuin kaupan hyllylllä.
Urkki
Mulla oli tommonen FG-14, tiedä sitten onko ne kaikki tommosia seoksia, joita tossa mainitset. Mun päässä ja ajoasennossa (GSX750F & R6) oli suht meluisa, päätä kun nosti huomattavastu pystympään niin hiljeni huomattavasti. Hyvä ilmastoini, kuumalla ilmalla oikein tuntui ilman virtaaminen kypärässä, summasummaarum, ihan hyvä potta....jos kokemuksia esim hjc kypäristä esim fg-14 kevlar kuitu seos kuulasta kuulisin mielelläni ennen kun menen kauppaan..![]()
Hintahan ei tee kypärästä hiljaista.Itselläni on ollut käytössä muinoin paljon maksanut arain rapide kuitu kuula ja pitänyt mutta alkaa olemaan sisusta selvä ja visiiri aukeaa motarilla kurkkiessa ..... miettinyt hyvää tilalle ja päätynyt hiljaisempina pitämiini n 300 euron kupärään missä nenän päällä hengitysohjain. Yllätyksekseni kypärät on tullut hinnassaan paljon alas mutta kuullut paljon keskustelua kuitenki ko hintaluokan kypärien melutasosta. verrattuna 100€ kypäriin jos kokemuksia esim hjc kypäristä esim fg-14 kevlar kuitu seos kuulasta kuulisin mielelläni ennen kun menen kauppaan..![]()
Juu ei tee hiljaista. Siihen riittää kun se on S1 taikka eräs toinen saman tehtaan tekele (merkki joka m**kunjatkeena autoistaankin tunnetaan).Hintahan ei tee kypärästä hiljaista.