• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Halpa ja hyvä nahkapuku, Probiker PRX-5

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja absum
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onks kellekkän vielä tullut ja onko kokoa 54 hankittu? Istuuko hyvin?
Minulle tuli koko 54 ja istui erittäin hyvin.
Minkä kokoinen sälli olet? Pituus / paino.
On tossa ylempänäkin samat tiedot, mutta 93kg/184cm
No niinpä olikin. Muille tilaajille osviittaa siihen että minkä koon tilaa
smile_org.gif

Minulla oli ennen probikerin nahkapuku. Muistaakseni koko oli 50 ja itse olen 179cm/71 kg. Syy miksi hävitin puvun oli, että se ei oikein koskaa istunu kunnolla päälle. Lahkeet olivat oudosti mitoitettu ja ns. kisa asennossa polvipalat eivät olleet koskaan kohdallaan. Puvun laatu kyllä oli hyvä ja nahka oli suht paksua. Esim katupukuna ja 1 kertaa vuodessa ratapäivä pukuna varmasti hyvä. Mutta jos tarkoitus on ajaa radalla enemmän niin kannattaa satsata vähän enemmän pukuun. Itsellä nykyään berikin puku ja se istuu just eikä melkein päälle...

Tuli nyt tommonen tilattua. Pitää ilmoitella oliko mieleinen, halpaa vaiko hyvää
tounge.gif
Minkä koon tilasit? Aina hankalaa tilata jotakin sovittamatta...
52.

Valmistauduin jo henkisesti vaihtamaan sen kokoa pienempään.
cussing.gif

Eihän toi 52 meinaa päälle mahtua. Päälle sitä ei saa ilman apua eikä varsinkaan saa pois päältä. Käsivarret ja reidet ovat aika tiukat, mutta pahin tossa on selän mitta, kävellä pitää orankiasennossa, kun muuten munat rusentuu...

Kymysys; venyyköhän puku sopivaksi? Ja miten hemmetissä muille samankokoisille menee koko 50?

Nim. punkero?

Tuli nyt tommonen tilattua. Pitää ilmoitella oliko mieleinen, halpaa vaiko hyvää
tounge.gif
52.

cussing.gif

Eihän toi 52 meinaa päälle mahtua. Päälle sitä ei saa ilman apua eikä varsinkaan saa pois päältä. Käsivarret ja reidet ovat aika tiukat, mutta pahin tossa on selän mitta, kävellä pitää orankiasennossa, kun muuten munat rusentuu...

Kymysys; venyyköhän puku sopivaksi? Ja miten hemmetissä muille samankokoisille menee koko 50?

Nim. punkero?
Veit kyllä sanat suustani. Sama homma, että tuo pituus tuntuu huonoimmalta. Kun vetää selän suoraksi niin munat likistyy. Samoin tuo päälle pukeminen on aikas työläs operaatio, tuntuu että pitäis ainakin toinen olkapää muljauttaa hetkeksi pois paikoiltaan. Ja sama homma kun pukua riisuu.

Toisaalta juuri tällä hetkellä painoa on 91 ( pituus 183 ) ja 'kesäkunnossa' olen aina siinä 85 - 87.

Kertokoon kokeneemmat, että asettuuko tämä tästä. Vaikuttaako tuo 5-6 kilon painonpudotus istuvuuteen paljonkin ?

Niinjuu, onohtu ilmoittaa, että pukuni on 54.

Noh, eilen rimpuilin tuo päällä hiki otsalla ja venyi se ehkä himpun jostain kohti. Saa suutari vähän avata nivusten kohdalta saumoja. Jospa se siitä. Laihdutetaan sitten pari kiloa...
173/80 kokoiselle työkaverille 52 koko oli just passeli.

Eikös se nahkapuku ole silloin just sopiva, kun et päällesi saa ilman kenkälusikkaa
smile_org.gif

Mua on ainakin opastettu ettei se saa sopiva lähtöön ollakaan, vaan sitä pitää venyttää istuvaksi vaikka saunassa sen kanssa istumalla. Joskus messuillakin sovittelin pukuja ja myyjän mielestä mun koko oli se, jonka kanssa meinasi uskoa loppua sen päälle saamisessa. Sanoi että rupeaa tosi pian lököttämään, jos otat venyttämättömänä sopivalta tuntuvan.

Sama hitusen lyhkäiseksi jäävä selkä mullakin tuossa on ja päälle saa taistella, mutta sitten taas ajoasennossa ei kulkuset ole pahasti rutistuksissa, joten oletan sen siitä sen verran muotoutuvan ettei tarvitse kumarassa kulkea taukokahvia Essolta hakemaan.

Jeps. Jospa se siitä venyisi sopivaksi. Jos noin on niin varmasti hintansa arvoinen tämmöiselle muutaman kerran radalla kesällä suhaavalle.
Ei tarvitse goret päällä ajella ja voi vähän mallata polvea maahan.

tounge.gif
52.

cussing.gif

Nim. punkero?
Mä olen sun kanssa saman kokonen, ehkä parikolme kiloa painavampi ja otin 54:sen. On aika passeli koko. sen saa sentään jotenkuten itse päälle ja pois, mut yhtään ei jää löysiä mihkään. Tähän kokoluokkaan suosittelen suosiolla ottamaan 54, jos on muita jotka meinaa tilailla!

Onks noissa halbahaalareissa millanen "sisävuori"?
Ja millaset aluskamppeet teillä on ku testailette?

Jos nahka-asussa on esim tekokuitureikähaalari sisällä, ja itse pukee vielä tekokuitureikäalushaalarin päälle ennen kuin rupee veteleen nahkoja ylle, niin homma helpottuu exponentiaalisesti.

Jo se että jättää oman reikäalaushaalarin pois, ja käyttää pelkkää teepaitaa ja alkkareita; niin se nahka-asun päälle/pois kiskominen, vaikka siinä asussa edelleen on se asun oma reikähaalari sisällä, on suht nihkeetä kesällä hikisenä ratavarikolla.

Kokopitkä ohut alusasu toimii kanssa helteillä ihan hyvin. Itse on jo sen verran vanha ja kankea, että yksiosainen piukka puku aiheuttaa melkein paniikkireaktion päälle pukiessa ja etenkin hikisenä riisumista yrittäessä.

Olen 180cm/92kg ja pieni elintasokumpu löytyy. Koko 54 menee pienen taistelun jälkeen päälle ja löysiä ei juuri jää. Selän pituus on se kriittinen tekijä, kulkusille ei jää yhtään ylimääräistä tilaa mutta ajoasennossa ei onneksi purista. Vaikuttaa aika hyvältä ja vähän hoikistelemalla istuvuus kenties vain paranee.

Kuten tuossa aikaisemmin jo mainittiin niin ohut tekninen alusasu auttaa paljon, ainakin riisumisessa. 
http://www.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2R41CVOOI

Käsivarret ja reidet ovat aika tiukat, mutta pahin tossa on selän mitta, kävellä pitää orankiasennossa, kun muuten munat rusentuu...
Eikös oleellista ole se miten se istuu päälle ajoasennossa???

Ihmettelen kyllä miten joku uskaltaa ostaa nahkapuvun sovittamatta. Eri valmistajilla kun on niin erilaisia mitoituksia esim selän ja reiden pituudelle yms. Pelkkä pituus/paino kun ei kerro mittasuhteista ja vaikka joku puku istuu hyvin saman pituiselle ja painoiselle kaverille niin mikään ei takaa istuuko se minulle.

Itse ostin toissa talvena Sweepin S2R:n kokoa 50. Itsellä on kokoa 170/72. Puku meni päälle ihan ok ja tiukaltahan se tuntui kuten pitääkin. Mutta selkäpanssari ei mahtunut alle ja juurikin tuo selän liian lyhyt pituus ei oikein toiminut.

Vaihdoin sitten vastaavaan pukuun kokoa 52 ja sillä korjaantui kaikki turhat kiristelyt.

Joten jos se tuntuu mahdottoman kireältä eikä oikein asetu kohdalleen + selkäpanssari ei mahdu alle niin se on liian pieni, eikä siitä niin paljon veny, että alkaisi toimia. Venyminen on enemmänkin sellaista väljenemistä, ei kasvamista pari numeroa suuremmaksi.

Ekan yksiosaisen puvun hankkiminen ei ole helppoa, joten ymmärrän hyvin nämä keskustelut.

//Andy

Käsivarret ja reidet ovat aika tiukat, mutta pahin tossa on selän mitta, kävellä pitää orankiasennossa, kun muuten munat rusentuu...

Ihmettelen kyllä miten joku uskaltaa ostaa nahkapuvun sovittamatta. Eri valmistajilla kun on niin erilaisia mitoituksia esim selän ja reiden pituudelle yms.  Pelkkä pituus/paino kun ei kerro mittasuhteista ja vaikka joku puku istuu hyvin saman pituiselle ja painoiselle kaverille niin mikään ei takaa istuuko se minulle.
Nahkapuvun ostaminen on kyllä sovittamatta aikamoista lottoamista!

Vaikka toiselle sopii, ku hanska käteen niin toiselle (suht saman mittasellekkin) ei käy sit millään...

Jos puku (1-os) on "ratakiree" niin vasta ajoasennossa se toimii halutulla tavalla. Ei niitä ole suunniteltu abc:n kahvijonoon
tounge.gif
...jos meinaa kahvitella nahkoissa niin sit ylikokonen. Toki eri valmistajien ja erityisesti mallikohtaisesti on suuriakin eroja (arkipäiväisen) käytännöllisyyden kanssa...

Mut 1-os nahkat on mun mielestä aina pikkumuotoinen kompromissi turvallisuuden ja käytännöllisyyden välillä... ja jos on "ratapuku" niin arkipäiväinen käytännöllisyys on unohdettu kokonaan.

Ite käytän 1-os nahkoja.

Ja sanotaan mitä sanotaan niin kyllä hintaluokka vaikuttaa istuvuuteen ja mukavuuteen. kalliimmissa puvuissa on käytetty erilaisia ratkaisuja jotka parantavat istuvuutta ja mukavuutta.

Itse ostin toissa talvena Sweepin S2R:n kokoa 50. Itsellä on kokoa 170/72. Puku meni päälle ihan ok ja tiukaltahan se tuntui kuten pitääkin. Mutta selkäpanssari ei mahtunut alle ja juurikin tuo selän liian lyhyt pituus ei oikein toiminut.

Vaihdoin sitten vastaavaan pukuun kokoa 52 ja sillä korjaantui kaikki turhat kiristelyt.

Joten jos se tuntuu mahdottoman kireältä eikä oikein asetu kohdalleen + selkäpanssari ei mahdu alle niin se on liian pieni, eikä siitä niin paljon veny, että alkaisi toimia. Venyminen on enemmänkin sellaista väljenemistä, ei kasvamista pari numeroa suuremmaksi.

Ekan yksiosaisen puvun hankkiminen ei ole helppoa, joten ymmärrän hyvin nämä keskustelut.

//Andy
Tää oli asiallinen kommentti.

Olen koittanut pukua pari kertaa, kerran pyörän päälläkin ja olen kyl sitä mieltä että tää on liian kireä. En ajatellut edes tuota selkäsuojaa, joka todennäköisesti ei sovi sinne alle.

Jotenka, nyt ois käyttämätön Probikerin sini/musta puku myytävänä, koko 54
thumbs-up.gif

Ihmettelen kyllä miten joku uskaltaa ostaa nahkapuvun sovittamatta. Eri valmistajilla kun on niin erilaisia mitoituksia esim selän ja reiden pituudelle yms.  Pelkkä pituus/paino kun ei kerro mittasuhteista ja vaikka joku puku istuu hyvin saman pituiselle ja painoiselle kaverille niin mikään ei takaa istuuko se minulle.
Meinaatko että olen vähän yksinkertainen? On tietysti oleellista. Turvallisuuden vuoksi olisi myös oleellista saada se päälle  
biggrin.gif

Eipä ole ennen tullut ostettua mitään ajovarusteita; kypärää, ajotakkia, housua, hanskaa yms. koettamatta. Että ensi kertaa mennään tällä tavalla. Ajattelin ettei tuossa nyt tonneja menetä, jos ei käy päälle. Kokeilen venytellä, jos ei mahdu päälle, niin pistetään eteenpäin.

Meinaatko että olen vähän yksinkertainen? On tietysti oleellista. Turvallisuuden vuoksi olisi myös oleellista saada se päälle  
biggrin.gif

Eipä ole ennen tullut ostettua mitään ajovarusteita; kypärää, ajotakkia, housua, hanskaa yms. koettamatta. Että ensi kertaa mennään tällä tavalla. Ajattelin ettei tuossa nyt tonneja menetä, jos ei käy päälle. Kokeilen venytellä, jos ei mahdu päälle, niin pistetään eteenpäin.
En meinaa. Ihmettelin vaan. Nahkapuvussa (ja kypärässä) istuvuus merkkaa vaan paljon enemmän kuin monessa muussa ajovarusteessa. Meillä ihmisillä kun on niin monenlaisia mittasuhteita raajojen ja vartalon suhteen ja siihen ei puvun venyttely auta. Eli ei se ole pelkkä koko asia. Tämä selviää hyvin kun käy sovittelemassa eri valmistajien pukuja. Hintaluokan merkitys istuvuuteen selviää ihan samalla tavalla eli käymällä sovittelemassa eri hintaluokan pukuja.

Back