absum
Mörökölli
On tossa ylempänäkin samat tiedot, mutta 93kg/184cmMinkä kokoinen sälli olet? Pituus / paino.Minulle tuli koko 54 ja istui erittäin hyvin.Onks kellekkän vielä tullut ja onko kokoa 54 hankittu? Istuuko hyvin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On tossa ylempänäkin samat tiedot, mutta 93kg/184cmMinkä kokoinen sälli olet? Pituus / paino.Minulle tuli koko 54 ja istui erittäin hyvin.Onks kellekkän vielä tullut ja onko kokoa 54 hankittu? Istuuko hyvin?
No niinpä olikin. Muille tilaajille osviittaa siihen että minkä koon tilaaOn tossa ylempänäkin samat tiedot, mutta 93kg/184cmMinkä kokoinen sälli olet? Pituus / paino.Minulle tuli koko 54 ja istui erittäin hyvin.Onks kellekkän vielä tullut ja onko kokoa 54 hankittu? Istuuko hyvin?
52.Minkä koon tilasit? Aina hankalaa tilata jotakin sovittamatta...Tuli nyt tommonen tilattua. Pitää ilmoitella oliko mieleinen, halpaa vaiko hyvää![]()
Valmistauduin jo henkisesti vaihtamaan sen kokoa pienempään.
Veit kyllä sanat suustani. Sama homma, että tuo pituus tuntuu huonoimmalta. Kun vetää selän suoraksi niin munat likistyy. Samoin tuo päälle pukeminen on aikas työläs operaatio, tuntuu että pitäis ainakin toinen olkapää muljauttaa hetkeksi pois paikoiltaan. Ja sama homma kun pukua riisuu.52.Minkä koon tilasit? Aina hankalaa tilata jotakin sovittamatta...Tuli nyt tommonen tilattua. Pitää ilmoitella oliko mieleinen, halpaa vaiko hyvää![]()
Valmistauduin jo henkisesti vaihtamaan sen kokoa pienempään.![]()
Eihän toi 52 meinaa päälle mahtua. Päälle sitä ei saa ilman apua eikä varsinkaan saa pois päältä. Käsivarret ja reidet ovat aika tiukat, mutta pahin tossa on selän mitta, kävellä pitää orankiasennossa, kun muuten munat rusentuu...
Kymysys; venyyköhän puku sopivaksi? Ja miten hemmetissä muille samankokoisille menee koko 50?
Nim. punkero?
Mä olen sun kanssa saman kokonen, ehkä parikolme kiloa painavampi ja otin 54:sen. On aika passeli koko. sen saa sentään jotenkuten itse päälle ja pois, mut yhtään ei jää löysiä mihkään. Tähän kokoluokkaan suosittelen suosiolla ottamaan 54, jos on muita jotka meinaa tilailla!52.Minkä koon tilasit? Aina hankalaa tilata jotakin sovittamatta...Tuli nyt tommonen tilattua. Pitää ilmoitella oliko mieleinen, halpaa vaiko hyvää![]()
Valmistauduin jo henkisesti vaihtamaan sen kokoa pienempään.![]()
Eihän toi 52 meinaa päälle mahtua. Päälle sitä ei saa ilman apua eikä varsinkaan saa pois päältä. Käsivarret ja reidet ovat aika tiukat, mutta pahin tossa on selän mitta, kävellä pitää orankiasennossa, kun muuten munat rusentuu...
Kymysys; venyyköhän puku sopivaksi? Ja miten hemmetissä muille samankokoisille menee koko 50?
Nim. punkero?
Eikös oleellista ole se miten se istuu päälle ajoasennossa???Käsivarret ja reidet ovat aika tiukat, mutta pahin tossa on selän mitta, kävellä pitää orankiasennossa, kun muuten munat rusentuu...
Nahkapuvun ostaminen on kyllä sovittamatta aikamoista lottoamista!Eikös oleellista ole se miten se istuu päälle ajoasennossa???Käsivarret ja reidet ovat aika tiukat, mutta pahin tossa on selän mitta, kävellä pitää orankiasennossa, kun muuten munat rusentuu...
Ihmettelen kyllä miten joku uskaltaa ostaa nahkapuvun sovittamatta. Eri valmistajilla kun on niin erilaisia mitoituksia esim selän ja reiden pituudelle yms. Pelkkä pituus/paino kun ei kerro mittasuhteista ja vaikka joku puku istuu hyvin saman pituiselle ja painoiselle kaverille niin mikään ei takaa istuuko se minulle.
+1Ja sanotaan mitä sanotaan niin kyllä hintaluokka vaikuttaa istuvuuteen ja mukavuuteen. kalliimmissa puvuissa on käytetty erilaisia ratkaisuja jotka parantavat istuvuutta ja mukavuutta.
Tää oli asiallinen kommentti.Itse ostin toissa talvena Sweepin S2R:n kokoa 50. Itsellä on kokoa 170/72. Puku meni päälle ihan ok ja tiukaltahan se tuntui kuten pitääkin. Mutta selkäpanssari ei mahtunut alle ja juurikin tuo selän liian lyhyt pituus ei oikein toiminut.
Vaihdoin sitten vastaavaan pukuun kokoa 52 ja sillä korjaantui kaikki turhat kiristelyt.
Joten jos se tuntuu mahdottoman kireältä eikä oikein asetu kohdalleen + selkäpanssari ei mahdu alle niin se on liian pieni, eikä siitä niin paljon veny, että alkaisi toimia. Venyminen on enemmänkin sellaista väljenemistä, ei kasvamista pari numeroa suuremmaksi.
Ekan yksiosaisen puvun hankkiminen ei ole helppoa, joten ymmärrän hyvin nämä keskustelut.
//Andy
Meinaatko että olen vähän yksinkertainen? On tietysti oleellista. Turvallisuuden vuoksi olisi myös oleellista saada se päälleEikös oleellista ole se miten se istuu päälle ajoasennossa???Käsivarret ja reidet ovat aika tiukat, mutta pahin tossa on selän mitta, kävellä pitää orankiasennossa, kun muuten munat rusentuu...
Ihmettelen kyllä miten joku uskaltaa ostaa nahkapuvun sovittamatta. Eri valmistajilla kun on niin erilaisia mitoituksia esim selän ja reiden pituudelle yms. Pelkkä pituus/paino kun ei kerro mittasuhteista ja vaikka joku puku istuu hyvin saman pituiselle ja painoiselle kaverille niin mikään ei takaa istuuko se minulle.
En meinaa. Ihmettelin vaan. Nahkapuvussa (ja kypärässä) istuvuus merkkaa vaan paljon enemmän kuin monessa muussa ajovarusteessa. Meillä ihmisillä kun on niin monenlaisia mittasuhteita raajojen ja vartalon suhteen ja siihen ei puvun venyttely auta. Eli ei se ole pelkkä koko asia. Tämä selviää hyvin kun käy sovittelemassa eri valmistajien pukuja. Hintaluokan merkitys istuvuuteen selviää ihan samalla tavalla eli käymällä sovittelemassa eri hintaluokan pukuja.Meinaatko että olen vähän yksinkertainen? On tietysti oleellista. Turvallisuuden vuoksi olisi myös oleellista saada se päälleEikös oleellista ole se miten se istuu päälle ajoasennossa???Käsivarret ja reidet ovat aika tiukat, mutta pahin tossa on selän mitta, kävellä pitää orankiasennossa, kun muuten munat rusentuu...
Ihmettelen kyllä miten joku uskaltaa ostaa nahkapuvun sovittamatta. Eri valmistajilla kun on niin erilaisia mitoituksia esim selän ja reiden pituudelle yms. Pelkkä pituus/paino kun ei kerro mittasuhteista ja vaikka joku puku istuu hyvin saman pituiselle ja painoiselle kaverille niin mikään ei takaa istuuko se minulle.![]()
Eipä ole ennen tullut ostettua mitään ajovarusteita; kypärää, ajotakkia, housua, hanskaa yms. koettamatta. Että ensi kertaa mennään tällä tavalla. Ajattelin ettei tuossa nyt tonneja menetä, jos ei käy päälle. Kokeilen venytellä, jos ei mahdu päälle, niin pistetään eteenpäin.