• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Häiriönpoisto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkos kuinka moni muu törmännyt tilanteeseen, jossa iPhonen /-Podin kytkentä laturiin aiheuttaa kovat ja selvät häiriöt (kohinaa-vinkunaa-muuta staattista häiriötä) Autocomista tulevalle äänelle (myös muu kuin iPhonen).

Eli kakkospyörässä Autocomiin kytken Nokialaisen (johdolla Autocomiin) puheluita ja radiota varten sekä iPhonen MP3'sten kuunteluun ja TomTomin navigaattorin käyttöön. Kaikki pelaa kuin unelma kunnes kytken iPhonen laturiin. Seurauksena on todella paha häiriö. Olen kokeillut useammalla laturilla (ompun omalla ja tarvike-sellaisella) lopputuloksen muuttumatta. Sähkö Autocomille ja iPhone-laturille tulee samasta paikasta.

Tekeekö tuo 4,7 - 5V laturi jotain erinomaista häiriötä? Itse asiassa aikanaan huomasin, että kun autokäytössä latasin Tompan Rideria tupakansytytin-USB-laturilla, niin tuosta aiheutui auton radioon kuuntelun estävä häiriö.

Eli nyt joku sähkö/tele-insinööri voisi kertoa mistä tää johtuu ja ennenkaikkea miten tuon estää / siltä suojaudutaan....

Minulla oli eräässä toisessa ympäristössä vähän samantyyppinen ongelma - 12v laturin käyttö aiheutti säröä audiosignaaliin.

Laitoin väliin galvaanisen erottimen (Biltemasta, ei montaa euroa maksanut), ja ongelma katosi.

Autocomilla on ukgser.com:n mukaan joku oma kilke tuota varten (Part 57), joka tietysti maksaa maltaita ...

Minulla oli eräässä toisessa ympäristössä vähän samantyyppinen ongelma - 12v laturin käyttö aiheutti säröä audiosignaaliin.

Laitoin väliin galvaanisen erottimen (Biltemasta, ei montaa euroa maksanut), ja ongelma katosi.

Autocomilla on ukgser.com:n mukaan joku oma kilke tuota varten (Part 57), joka tietysti maksaa maltaita ...
Galvaaninen erotin tullee siihen äänilähteen ja Autocomin väliin?

Jep, linjatasosia lienevät nuo kaikki, niin sinne väliin se on helpoin laittaa.

En ole tarkemmin tutkinut tuota Part 57:ää, joten en tiedä miten Autocom itse tuon on ajatellut, tosin.

GSA:ssa oli samansuuntaisia ongelmia autokooman ja ipodin kanssa, ratkesi laittamalla erotin sekä virta- että äänipuolelle ja ottamalla virrat samasta akulta tulevasta piuhasta kaikkiin autokoomassa yhteyksissä oleviin laitteisiin.

Lisäksi siirsin PC:n ja AutoTunen mokkulat kauemmaksi autokooman keskusyksiköstä.

Nyt ei inise.

GSA:ssa oli samansuuntaisia ongelmia autokooman ja ipodin kanssa, ratkesi laittamalla erotin sekä virta- että äänipuolelle ja ottamalla virrat samasta akulta tulevasta piuhasta kaikkiin autokoomassa yhteyksissä oleviin laitteisiin.

Lisäksi siirsin PC:n ja AutoTunen mokkulat kauemmaksi autokooman keskusyksiköstä.

Nyt ei inise.
Minkälainen "erotin" on virtapuolelle? En löytänyt noita erottimia kuin audiosignaalille.

Sähköt tulevat jo nyt kaikille laitteille suoraan akulta ja samalla johdolla. Häiriö alkaa selkeästi kun iPhonen latauspiuhan kytkee. Vaikka siis laturi olisi kytkettynä samaan tupakansytytinjakajaan, josta sähkö otetaan autokoomalle, Noksun laturille (iPhonen laturin lisäksi), niin häiriö vaatii latausjohdon kytkennän "iiLuuriin".

Taidan seuraavaksi kokeilla tuon galvaanisen erottimen kytkentää iPhone -> Autocom -väliin.

tuo virtapuolen erotin mikä itsellä ratkaisi tuon taisi olla tämä. Pitää vielä tarkistaa kunhan pääsee tuonne mestoille. Toinen noista on tämä.

Eli jompikumpi on hyllyssä.

Back