• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Haaveena Alpit, ja ainakin Rooma ja Venetsia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juhis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
seppo02 sanoi:
Tuo voisi tuoda pikantin lisän kurvailuun, meinaan tuo kieppi muistaakseni Passo Rollon ja Predazzon kautta https://goo.gl/maps/KBckJ

Joo täytyykin noita passoja tsekkailla, jotenkin tyhmänä olin luullu et ne ois automaattisesti noitten alppiteiden varrella. Mutta ei nähtävästikkään.
Ja vaikka autolla mennäänkin niin kyllä sen verran motoristija ollaan että hyvän maiseman/kahvipaikan tms. takia voi helposti muutaman sadan kilsan koukkauksen tehdä muuten vaan :thumbup:

vtwin sanoi:
Tulee muuten sitten autostradat tutuksi vuokra-autolla noilla kohteilla ja aikataulutuksella.

Minä karsisin kohteista osan pois. Ei ne sieltä ole mihinkään häviämässä, sinne voi myös mennä ensi vuonna.

Tälle peukku. En lähtisi kyllä Roomasta ajamaan Etelä-Saksaan enkä juuri Alpeillekaan (eurooppalaisen lomasesongin huippuna tai muulloinkaan). Ne kun on helppo niputtaa toiseen matkaan. Etenkään jos tosiaan pointtina oli maisemat ja kulttuuri.

upnjussi sanoi:
https://drive.google.com/open?id=0Bx6polurt9dwfm93SHZFQVFHdGowdDF3OXhMMVB2M2dJanRDOG9WS1A5ZVdKWHRwNUxXejg&authuser=0

tuossa on suunnittelua varten pari karttaa. vihreällä on kaikki maisematiet. Kaikki eivät ole solateitä, mutta kyllä ne erottuvat kun katselet kiemuroita ja korkeuksia.

Voin pitää tuon jonkin aikaa jaettuna, lataa kartat omalle koneelle.

jussi

Mistäs nuo Jussin kartat on/oli peräisin? Näppäriä tulostaa ja taitella karttataskuun ja nakata sen jälkeen roskiin.

Juu, samat kartat kuin RaunoV:n linkissä. Oli osoite muuttunut siitä kun olin ne joskus hakenut, niin en osannut tuota linkkiä antaa.
Itse olen tulostellut noita väriprintterillä paperille ja käyttänyt karttataskussa tankin päällä. Pelkästään noiden kanssa on hankala suunnistaa, mutta suunnittelua helpottavat mukavasti. Autolla matkatessa olen muutamat laminoinut, niin ei tarvi joka vuosi printata.

jussi

Katselin tuota karttasivua tarkemmin ja joistain kartoista on vain "päällipuoli" muttei "takapuolta". Esim Itävalta ja Sveitsi. Laitoin noi Sveitsin kartan kummatkin puolet tuonne mun jakoon.

jussi

Nonniin, lähtö on ihan lähellä jo.
Sellaista mietin että millai olette netin löytäny euroopan tourneilla tienpäältä?
Jenkeissä se on ainakin helppoa, kunhan vain löytää mäkkärin/subwayn tms ja tadaa ilmainen netti on siinä.
Onkos yhtä helppoa Italiassa/naapurimaissa?

Ja entä onko muita hyviä sivuja josta löytää majoitusta kuin hotels/booking?

Juhis sanoi:
Nonniin, lähtö on ihan lähellä jo.
Sellaista mietin että millai olette netin löytäny euroopan tourneilla tienpäältä?
Jenkeissä se on ainakin helppoa, kunhan vain löytää mäkkärin/subwayn tms ja tadaa ilmainen netti on siinä.

Ja entä onko muita hyviä sivuja josta löytää majoitusta kuin hotels/booking?

Nykyään tulee pidettyä känny mobiilidatattomana jos se on taskussa ja kun etsii jotain niin datat päälle, toki automaattipäivitykset pois päältä. Heinäkuussa tuli tuollalailla temppuiltua 2,5 viikkoa euroopassa ja näkyi tulevan 44e datasiirtolaskua, ei jaksa paljoa wlaneja etsiä kun hotellilta

Nonniin.
Reissulta kotiuduttu jo ajat sitten ja arkikin on taas alkanut. Kiitos kaikille jelpeistä/vinkeistä, oli helvatin hieno reissu eikä taatusti jää ainoaksi :orgmp:
Kilometrejä tuli kahdessa viikossa yht. 3800, ja matkan varrelle mahtui:

-Pompeiji
-Amalfin rannikko
-Venetsia
-Alppimaisemia
-Itävaltaa
-Sveitsiä
-Como järvi
-Milano
-Cinque terre
-Pisa
-Toscanaa
-Rooma

Juhis sanoi:

puola-slovakia akselilla uudemalla bensa-asemalla ilmainen, rekisteröitymistä vaatimaton, asiakas-wlan oli suht yleinen ilmiö

Back