• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

H-4 Halogeeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja unnah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mistähän noita Osram cool blue lamppuja löytys Oulusta  
nixweiss.gif
Kannattaa odotella vielä hetki. Lokakuussa Osramilta pitäisi tulla uusi polttimoperhe (Night Breaker). Osramin mukaan 90% enemmän valoa kuin normi halogeenissa. E1 hyväksytty tieliikennekäytöön. Tulevat mallit ovat H1, H3, H4, H7 ja H11. Käyttöikä on kuulemma sama kuin nykyisissä Silver Star polttimoissa.
Joko muut on ehtinyt polttaa noita Night Breakereita. Vaihdoin sellaiset (H4) kotiloon molemmille puolin vähä ennen joulua, ja nyt paloi molemmista lyhyet muutaman päivän välein. Eli kestivät noin pari kuukautta!

Edelliset "normi" Philipsit kesti ainakin sen 2,5 vuotta jonka auto on minulla ollut, ja toimivat vielä silloinki kun otin ne pois joulun alla. Auton sähköissä en siis usko olevan vikaa. Valoissa on jopa käsittääkseni joku polttimon säästö tekniikka, eli päivävaloasennossa lyhyitä poltetaan pienemmällä jännitteellä.

Tähän asti olin tosi tyytyväinen noihin polttimoihin. Parannus oli huomattava verrattuna niihin vanhoihin normi polttimoihin.

Edit. kirotusvireitä

Joko muut on ehtinyt polttaa noita Night Breakereita. Vaihdoin sellaiset (H4) kotiloon molemmille puolin vähä ennen joulua, ja nyt paloi molemmista lyhyet muutaman päivän välein. Eli kestivät noin pari kuukautta!
Täällä samanlaisia kokemuksia, polttimot ei tainnut kestää edes kuukautta (H1). Eikä valotehon muutos ollut omaan silmään niin huomattava.
nixweiss.gif

Nuo kuuluu minun muistikuvissa sarjaan - huonoin ostos ikinä.

osram cool bluet laitoin autoon (hb3) 19€ KAPPALEELTA 38€ siis pari.... törkeän hintaset, mut on kirkkaat kyllä myös...
Mulla on tuollaiset kuulpluut H1 autoni pitkissä ja Xenon H1 lyhyissä.
Pitkät on kuin mersun parkit. Himmeät ja likaisen väriset.

Kertokaapas mistä pyörääni 2x H4 Bi-Xenon setti edullisesti?
Löysin jonkun vanhan biken, jossa oli testattu polttimoita ja yllättäen se osramin cool blue oli paras halogeenipolttimo!

ja myöskin tekniikanmaailman testissä coolbluella oli paras kantama....

Back